Tragand linie dupa 2014, am vorbit cu managerii agentiilor de creatie, PR, BTL si digital despre statusul business-ului lor la inceput de an - cifre de afaceri, servicii nou dezvoltate, portofolii de clienti - ajungand pana la evolutia pietei in 2015 si planurile de crestere a profitabilitatii fiecarei agentii.
Despre business-ul Heist Industries aflam de la Radu Pilat (Managing Partner).
Cifra de afaceri Heist Industries in 2014
Am terminat 2014 cu 5.100.000 de lei cifra de afaceri, o crestere de 35% fata de 2013. Tinand cont ca suntem "tineri" - lansati in 2012 - e normal sa avem o crestere semnificativa. Cautam sa mentinem ritmul asta si in 2015.
Evolutia pietei de creatie in 2015
Ha, asta e o intrebare care poate sa faca subiectul unei carti :)
Cred ca piata romaneasca de advertising e impartita in doua mari categorii: categoria "nostalgica" – crescuta in era spotului de 30 de secunde, care regreta bugetele de odinioara, plange dupa bodycopy, imparte in continuare publicitatea in ATL, BTL, online etc.
A doua categorie e cea a "reformistilor" – din care facem si noi parte – care au inteles ce inseamna era post-ATL si ofera solutii-hibrid transmedia. De la online la viata reala, folosind mediile clasice in moduri noi. Creatori de content. Agentii de storytelling.
Categoria 1 e inca mare, dar cred ca sufera profund – atat din interior, din punct de vedere structura, cat si din lipsa resurselor – tot mai multi clienti au inteles ca pot fi mai eficienti. Categoria 2 e viitorul. E doar o chestiune de timp.
Cresterea profitabilitatii agentiei
Nu cred in reducerile de cost, dar nu cred nici in agentii de sute de oameni in care rolurile sunt pierdute si procesele devin infestate de "paper pushers". Cresterea veniturilor vine din calitatea muncii. Faci proiecte de calitate, primesti mai mult business.
In plus, noi incercam sa iesim din paradigma "agentie-client". Cautam relatii de lunga durata, incercam sa intelegem business-ul si cautam tot timpul reflectia a tot ce facem in vanzari. Ca pana la urma asta e jobul nostru. Si asta e o reteta buna de crestere a veniturilor.
Structura portofoliului de clienti
Avem toate tipurile de clienti – si mari si medii si mici. Nu ne structuram portofoliul in functie de business, ci mai degraba in functie de clientii cu potential si cei cu care putem construi parteneriate pe termen lung.
Avem si proiecte punctuale, dar incercam de fiecare data sa le transformam in ceva constant si intins in timp. Avem multi clienti din zona FMCG – BURN Energy Drink, Desperados, Julius Meinl, Purcari Wines, Crama Ceptura etc.
Specializari si servicii dezvoltate in 2014
Am pornit din 2012 cu o propunere unica pe piata – community marketing. Un mod nou de a face advertising bazat pe valori si povesti reale, pe content si storytelling. Un amestec nou in care advertising-ul clasic se demonteaza si se remonteaza intr-un mod mult mai relevant, integrand "stiintele noi" – digital, transmedia, social media. De atunci si pana acum incercam sa ne perfectionam continuu in zona executionala.
Domenii/sectoare cu know-how sau expertiza nevalorificata
N-ai cum sa ai expertiza fara clienti. Expertiza o dobandesti lucrand, deci alaturi de clienti. Ne dorim insa mai multi clienti care "sa faca pasul" de la advertisingul clasic la hibridul asta pe care il facem noi foarte bine, zic eu.
New Business: sectoare si domenii de activitate
Ne putem mula pe orice brand/categorie, nu exclud nimic, de la pharma pana la spirits, trecand prin telecom, automotive si retail. O sa lansam in curand un brat de new business pentru pietele externe. Si vrem sa ne apucam sa facem produse. Prima agentie de publicitate din Romania care o sa vanda chestii :)
Politica de participare la pitch-uri
Suntem la inceput si avem nevoie de o baza solida de clienti. Asa ca nu ocolim nici o oportunitate de pitch, atata vreme cat vedem potential de crestere si posibilitatea unei relatii pe termen lung.