Tragand linie dupa 2014, am vorbit cu managerii agentiilor de creatie, PR, BTL si digital despre statusul business-ului lor la inceput de an - cifre de afaceri, servicii nou dezvoltate, portofolii de clienti - ajungand pana la evolutia pietei in 2015 si planurile de crestere a profitabilitatii fiecarei agentii.
Despre business-ul Republika Interactive aflam de la Justin Kadima (Managing Partner).
Cifra de afaceri Republika in 2014
2014 a fost un an al schimbarilor pentru Republika, ne-am rebranduit, ne-am repozitionat si implicit ne-am regandit business-ul pe o strategie de dezvoltare medie si lunga. Suntem o agentie independenta si intentionam sa ramanem asa, motiv pentru care un pilon important al acestei strategii este decizia de a ne concentra mai degraba pe profit decat pe cifra de afaceri.
Astfel, 2014 este deja cel mai profitabil an al agentiei de pana acum si intentionam sa ne autodepasim in fiecare an.
Evolutia pietei de digital in 2015
Anul 2015 este vazut, in general, cu mult mai mult optimism, ceea ce va aduce in timp si o relaxare in zona bugetelor de comunicare. Digitalul este intr-o continua crestere, fiind pe un trend ascendent, insa nu cred ca va creste pentru toata piata la fel.
O tendinta clara a ultimilor doi ani este necesitatea de a integra. Clientii incep sa prefere sa scada numarul de agentii cu care lucreaza, optand pentru agentii ce pot integra mai multe tipuri de servicii.
Acesta este si motivul pentru care in 2014 am adus alaturi de noi o echipa de PR cu experienta si am dat drumul diviziei proprii de PR. Cumuland know how-ul de agentie de digital cu competentele de PR credem astfel ca putem sa oferim o expertiza integrata ce va permite o optimizare a bugetelor cheltuite de client, dar si a rezultatelor obtinute.
Cresterea profitabilitatii agentiei
Intotdeauna am fost adeptul ideii ca profitabilitatea unui business este generata de o executie buna a unei strategii de dezvoltare corecte si mai putin prin actiuni de reduceri de costuri care in sine nu determina decat beneficii de moment.
Focusul nostru pentru urmatorii ani este extinderea pe orizontala, ceea ce determina implicit o crestere de venituri, dar si de investitii.
Structura portofoliului de clienti
Avem o traditie in a crea si sustine relatii de lunga durata cu clientii nostri. Avem, de exemplu, clienti cu care lucram de 4-5 ani de zile si ne mandrim foarte mult cu acest lucru.
Incercam sa pastram un echilibru intre zona de new business (clienti noi) si resursele disponibile in echipa, astfel incat sa fim siguri ca putem sa gestionam conturile noi fara a face compromisuri.
Specializari si servicii dezvoltate in 2014
Ne-am concentrat pe zona de tehnologie si am dezvoltat know how-ul intern pe zona de proiecte pentru mobile. In zona de servicii am lansat la sfarsitul anului trecut divizia de PR si, de asemenea, suntem in recrutare in acest moment pentru a construi un content factory.
Domenii/sectoare cu know-how sau expertiza nevalorificata
Avem clienti din toate sectoarele principale, mai putin din aria producatorilor de bauturi alcoolice , IT si telecom (exceptand proiecte punctuale), dar e doar o chestiune de timp :)