Pentru Centrade, ianuarie 2015 este luna schimbarii. Este luna in care ne-am schimbat numele si ne-am recapatat independenta, devenind cea mai mare agentie independenta din Romania.
Ideea de creatie
SFX de rewind. Ne aflam cu aproximativ 10 saptamani mai devreme. Dupa cateva furtuni de creier succesive (a se citi "brainstorming"), brieful intra in departamentul de creatie, in sunete de toba. E citit cu voce tare, asemeni unei proclamatii. Toti oamenii sunt patrunsi de importanta momentului. Brieful este cat se poate de clar: ne-am schimbat numele, dar suntem aceiasi. Aceeasi Laura Iane; aceeasi Gabi Nanu; acelasi Radu Florescu; aceeasi Mona Opran; aceeasi doamna Natura de la administrativ; aceeasi Cristina Georgescu de la HR. Aceiasi oameni – indiferent de departamentul in care lucreaza. Si, o data cu ei, aceiasi clienti, aceeasi pasiune, aceeasi dorinta.
In momentul in care frisonul a trecut, pe brief au fost alocate toate echipele de creatie. Pitch intern. Sa castige cel mai bun. Fluvii de interimuri. Inflatie de idei bune. Toata lumea vrea sa semneze campania unei agentii care vorbeste despre ei. Discutii aprinse. Investitie masiva de energie.
Ne oprim cu superlativele si derulam inainte in timp 2 saptamani. Ideea este gata. A fost aleasa cu succes. Si vorbeste la superlativ despre toti oamenii. A fost ales un concept care urma sa faca diferenta. La propriu.
Ideea de creatie: gaseste diferenta. Un joc pe care il stim toti. Un joc pe care il jucam toti, indiferent de varsta. Mecanica este simpla: doua imagini identice la prima vedere; la a doua vedere insa diferentele incep sa apara. Si acestea variaza de la evident la subtil; sau de la amuzant la hilar de-a dreptul. In centrul intregului demers au fost in permanenta oamenii din agentie. Insa, cea mai interesanta parte a fost aceea ca autopromovarea a fost, de fapt, o promotie.
De-a lungul a 5 zile si a 5+5 poze, concurentii erau invitati pe gasestediferenta.ro petnru a descoperi minimum 5 diferente/zi. Si, dupa clasicul "mai multe zile mai, multe sanse de castig", concurentii intrau in tragerea la sorti pentru marele premiu: un weekend in Casa din Poiana unui cunoscut publicitar.
De-a lungul celor 5 zile, imaginile au devenit din ce in ce mai complexe, fiecare ilustrand un moment diferit din viata agentiei: interim de creatie, briefing, o mica petrecere etc. Stilul folosit: fabulos. Dar si dramatic, provocator si neconventional.
Campania #gasestediferenta
In prima faza, desfasurata intre 14-18 ianuarie, am dat drumul la teasing: un hashtag #gasestediferenta si multe poze de profil. Stilul a fost la libera alegere: ironic, vag burlesc, intepator sau declarativ. Bineinteles ca am folosit hashtagul in exces. Si a fost momentul perfect pentru a ne trolla prieteneste oamenii din friendliest. Si, in special, pe cei din alte agentii.
Pe 19 ianuarie, intr-o zi superba de luni, site-ul a fost live si am dat vestea in lungul si-n latul internetului ca ne-am imbracat ca-n 007 si ne-am asortat cu diferente. Toata saptamana, oamenii au fost ocupati sa se distreze si sa se joace pe site; sa ne admire, sa comenteze si sa se gandeasca la posibilitatea de a petrece un weekend in Poiana Brasov.
Vineri – ultima zi a promotiei – am ales o poza de grup, cu toti oamenii din agentie. O fotografie cu o singura diferenta majora – elefantul roz din camera: vechiul lovo vs. noul logo al agentiei. Am ras, am glumit, dar a venit momentul sa declaram ca "numele se schimba, dar oamenii sunt tot acolo".
Obiectivul campaniei a fost pe cat de simplu, pe atat de complicat: sa dam de stire lumii ca am revenit la numele pe care l-am avut acum mai mult de 20 de ani. O diferenta mica prin prisma faptului ca restul ramane neschimbat: oamenii sunt aceiasi, portofoliul e neschimbat; entuziasmul e la fel de mare; creativitatea – atat de aproape de cer.
Executii
Mediul de comunicare a fost exclusiv online, totul gravitand in jurul site-ului www.gasestediferenta.ro. Am raspandit vestea pe Facebook, bannere, newsletter, Instagram si din nou mult Facebook. Cea mai eficienta media a fost adusa tot de oamenii din agentie, care au dus #gasestediferenta prin feed-urile lor acolo unde trebuia.
Fun facts
Pentru ca am avut o activitate atat de intensa pe Facebook, toti am fost delogati zilnic din site si din aplicatiile mobile, pentru ca probabil paream un grup de indonezieni care dau un #atacpeinternet.
Colega Fulvia, spre exemplu, a rupt Facebook-ul precum Kim Kardashian cand a strans peste 500 de like-uri la o poza.
Premiul
Intrucat orice promotie trebuie sa aiba un castigator, cel mai norocos dintre locuitorii planetei va merge un weekend la Poiana Brasov, in casa de vacanta in care petrec si isi construiesc echipa oamenii din Centrade.