Iarna nu-i ca vara; si totusi cluburile tot primitoare sunt. In spirit de revolta fata de pleoscaiala de pe jos, griul de pe cer, hainele multe si groase pe care trebuie sa le purtam si micul dram de lumina pe care il primim in fiecare zi, am zis ca ne punem pe dansat si pe baut beri si pe gandit scuze.
Totul, pentru o cauza artistica: vrem sa gasim designul tricoului oficial B52 cu scuzele cele mai bune/ nebune/ amuzante/ras-amuzante pe care le poti oferi dupa ce ti-ai ratacit corpul si mintea intr-o noapte in club, iar a doua zi te straduiesti cu toate fortele sa le recuperezi.
Desigur, va vorbesc despre competitia Tricoul de a doua zi. Ca sa va inspiram la inscrieri - care dureaza pana pe 16 februarie si au loc pe TheCreator - am apelat la mai multi guest stars din toate industriile creative sa ne spuna, inafara competitiei, cum si cui se scuza pentru o zbenguiala nocturna prelungita. Le strangem pe toate aici, in seria #tricouldeadouazi.
Incepem cu 5 publicitari pe care ii stim mai cu vino'ncoa si care ne-au spus cum vad ei tricoul de a doua zi adresat colegilor, sefilor, colaboratorilor pe care i-au "tradat" cu o intarziere intr-un moment critic la job.
Anume: Semida Duriga (Freelancer), Matei Psatta (Head of Social Media & Strategic Planning, iLeo), Sorin Psatta (Integrated Communication Director, BBDO Romania), Ana Militaru (Copywriter, Geometry Global) si Madalina Gogu (Account Executive, Geometry Global).
Cine se scuza, se amuza!
de Semida Duriga, Owner FFF (freelancer foarte fericit)
Va rog sa ma scuzati, cainele mi-a mancat voma... ah, pardon, tema. Pe cuvant ca am scris ceva destept si, pe urma, tot ce-mi amintesc e un shot... apoi liniste in noapte, apoi susurul apei la toaleta. Cineva a aruncat servetelul pe care scrisesem cele mai creative idei din univers. Oh, nuuu! S-au pierdut pentru totdeauna in vartejul apei. Ma intreb daca se vor varsa in mare si daca clientii care chinuie agentiile chiar si cand sunt in vacanta, pe plaja, se vor repezi sa le adune si sa declare ca sunt ale lor...
Oh, Doamne! .... si Oh, Domni! ... promit ca nu mai beau niciodata, dar faceti ceva si opriti Universul! Vreau sa cobor... Cum era aia cu “Va rugam coborati numai prin locurile indicate!”... Prea tarziu.
Gata, acum mi-e mai bine. Mi-e mai gata. Acum mi-e mai bine. Cum?! Prezentare la client?! Azi?! ... Sigur ca da. Ok, o sa merg. Bineinteles ca pot sa-mi tin sinceritatile pentru mine. Nu, n-o sa spun ce cred cu adevarat. Putem sa facem si logoul mai mare ... si-asa nu-l vad prea bine azi. O sa afisez numai un zambet toata prezentarea. Sa fiu ca actorii din spoturi... indiferent ce zice VO-ul de client si oricare ar fi POV-ul lui, eu zambesc.
Buna ziua! Bleah...Nu, nu mi-e rau! Ma scuzati! Am sarbatorit un pic aseara cand am aflat ca nu e pitch proiectul ala de flyer pe care ni l-ati dat. ... Haha! Evident, doar cu brandurile dumneavoastra am.... sarbatorit. ... Da, erau si alti consumatori fideli ai marcilor dumneavoastra ... pareau fericiti, exact ca-n spoturi. ... Normal, o multime de insight-uri.... le-am materializat si le-am impartasit cu colegii.... cu unii dintre ei, la toaleta. ... Ok, sa vorbim despre ce-am pregatit pentru azi. Stiti, ma scuzati, cainele mi-a mancat headline-ul, mi-a muscat sloganul si nu s-a potolit pana nu a inghitit toate declinarile de la campania 360. ... Dar mi-a mai ramas ideea care mi-a venit azi dimineata... V-o zic pe asta?....
* Acest text ar putea fi o fictiune. Orice asemanare cu personaje reale ar putea fi intamplatoare. Adevarul sigur nu e undeva la mijloc, ci asteapta sa iasa la iveala intr-un club, rostit de un betiv mai mult sau mai putin notoriu. Pana atunci, cinstiti-va, beti responsabili ce sunteti!
Semida stie cum e treaba cu intorsul pe dos
Matei Psatta
Povestire libera
Imi amintesc ca lucram acum ceva timp pe un produs adresat tinerilor care erau socially active. Adica tinerii din cluburi/baruri/localuri. Dupa o seara de pomina fara legatura cu subiectul asta, am intarziat aproape 45 de minute la o intalnire fix cu clientul respectiv.
Priviri dezaprobatoare de la accounti, pufniri de la client. Era nasoala. Mi-am cerut scuze spunand ca am stat toata seara in clubul X (unde clientul era sponsor) in scop de research, ba chiar am descoperit un insight grozav. Vorbeam serios cu insight-ul, chiar remarcasem ceva extraordinar in seara respectiva. Culmea, insight-ul respectiv a dus apoi la o activare, asa ca toata lumea a uitat de intarziere si a retinut insight-ul respectiv.
Evident, asta e cazul fericit. Prefer sa nu-mi amintesc celelalte cazuri, desi n-au fost multe.
Tricoul a la Matei
Ca sa fie clar, cred ca e impardonabil sa intarzii sau sa lipsesti din pricina unei nopti in club, dar, daca ar fi sa vad partea plina a paharului, m-as lega de o vorba a lui Bill Gates: "I’d choose a lazy person to do a difficult job, because the lazy ones always find the easy way to do it”.
Unde easy inseamna "eficient", cred ca e singura modalitate prin care poti scapa de pacat e sa faci exact ce spunea domnul Gates :)
Sorin Psatta
[N.R. Mentionez ca scuzele domnului Psatta pentru faptul ca nu i-ar fi la indemana sa gaseasca scuzele creative de a doua zi au fost indeajuns de graitoare pentru a fi incluse].
1. Eu nu beau, fara gluma, nu pot bea nici macar o bere cu alcool, ca ma simt ca dracu si vomit, se pare ca e mostenire din familie, mai am un unchi in aceeasi situatie, asa ca imi este imposibil, oricat am incercat, sa ma pun in situatia descrisa de voi in brief.
Si 2. Chiar daca as fi bautor, nerespectarea unui deadline ori absenta de la o intalnire cu clientul mi se pare impardonabila si orice scuza, cat de creativa ar fi, nu... te scuza, am trait situatii in care colegi au fost prezenti la astfel de intalniri intr-o stare vecina cu coma, dupa petreceri nebune, dar AU FOST prezenti. Si, by the way, cred ca asta a si fost cea mai buna scuza hehe...
Ana Militaru
Lista posibilelor SCUZE
1. SCUZE. Stii si tu cum era sa fii tanar.
2. SCUZE, dar cineva tre' sa aiba viata sociala dintre noi.
3. Scuze, dar la mine inspiratia vine doar daca o astept in club.
4. BRAVO! Stiam ca o sa va descurcati si fara mine.
5. Felicitari! A fost un test! Orice art tre' sa stie sa prezinte singur la client.
6. FITI LINISTITI! Am pretestat toata noaptea la ideile astea.
7. Nici eu n-am dormit. Am fost in focus-grupuri toata noaptea.
8. Scuze ca incerc sa rup monotonia, dar e atat de previzibil sa stii ideile inainte sa mergem la client.
9. Mai bine sa ai idei si sa n-ai ppt decat sa ai ppt si sa nu te duci in club.
10. Scuze, dar prietena mea s-a simtit rau. De-abia la 5 am putut pleca din club.
Pe tricou
Din fericire, sunteti capabili
Din fericire, ppt-ul e rabdator
Madalina Gogu
Povestire libera
Cred ca pana la urma nici nu mai ai nevoie de cuvinte dupa o noapte de pomina in club. Fata ta spune tot, isi arata toate regretele: stiam ca am munca, stiam ca am treaba, n-am vrut sa beau, dar uite...soarta a decis altceva. Si cum nu te poti lupta cu destinul, trebuie sa suporti consecintele. Asta este.
Ajungi la munca si ai impresia ca toata lumea are ceva cu tine: iti dau de lucru frate, nu te lasa in pace, te pun sa faci aia, aia, aia... Cum vine asta?"
Chiar nu isi dau seama ca nu imi arde?", te gandesti. Ai impresia ca fix in ziua aia in care esti ostenit, da’ rau de tot, se nimereste cea mai multa treaba de pe planeta si te apuci si scrii un mail si iti dai seama ca a trecut juma’ de zi pana l-ai scris si inca o jumatate pana l-ai recitit. Oricum, e o intreaga conspiratie in zile de genul asta.
Cele mai bune scuze in situatii de genul sunt alea amuzante, care dau de inteles fapul ca esti varza rau, dar le spui numai pentru ca trebuie sa dai o scuza ca sa stii ca ai respectat normele sociale.
Pentru ca de obicei fata ma tradeaza si nu pot sa invoc tot felul de motive, pot sa spun care a fost cea mai tare scuza pe care am auzit-o vreodata de la cineva (cine stie, cunoaste, vorba aia):
Imi pare rau ca am intarziat, mi-am uitat masina acasa. (context: intarziat mult si des la job + invocat motive mult si bine => epuizare motive)
Pe tricou
Salut, sunt eu, clubber-ul de a doua zi
Si acum, ca i-ati citit pe ei, haideti sa va exprimati la randul vostru pe un tricou. Si sa intrati in competitie, pana pe 16 februarie. Brieful e aici, regulamentul dincolo si inscrierile in partea asta. Inspiratie!