[INSIDER | Business-ul THE SECRET SERVICE in 2015] Adina Sorescu: Dupa cum spunea David Ogilvy – you pay peanuts, you have monkeys

[INSIDER | Business-ul THE SECRET SERVICE in 2015] Adina Sorescu: Dupa cum spunea David Ogilvy – you pay peanuts, you have monkeys

Tragand linie dupa 2014, am vorbit cu managerii agentiilor de creatie, PR, BTL si digital despre statusul business-ului lor la inceput de an -  cifre de afaceri, servicii nou dezvoltate, portofolii de clienti - ajungand pana la evolutia pietei in 2015 si planurile de crestere a profitabilitatii fiecarei agentii.

Despre business-ul  THE SECRET SERVICE aflam de la Adina Sorescu (Co-founder).


Cifra de afaceri THE SECRET SERVICE in 2014

THE SECRET SERVICE a incheiat anul cu nota 10 si o cifra de afaceri de 1.5 milioane euro. Si cand zic nota 10 ma gandesc in general la rezultate, nu la cifra de afaceri care in sine nu inseamna ca ai succes si nici ca esti profitabil. Am evoluat pozitiv fata de anul precedent, dar noi asta facem de ani buni, crestem organic.

Evolutia pietei de creatie in 2015

Vorbim oare despre calitatea executiilor creative? Atunci nu intrevad progrese mari la orizont, nu cred ca vom vedea numai campanii minunate peste tot, caci defilam cu aceiasi oameni parca plictisiti de idei noi si fara zbucium creativ - atat in agentii, cat si la clienti.

Nu (mai) cred ca de maine toti creativii isi vor tura neuronii mai tare, se vor apuca sa citeasca mai mult, sa se uite la ce face competitia, ce se intampla peste hotare, sa studieze rafturile si produsele de pe piata, sa caute studii si sa se duca in locuri aglomerate ca sa vada ce fac consumatorii si mai apoi sa isi dea silinta sa gaseasca o idee indrazneata pentru care sa se lupte la client pana la ultima suflare sa-l convinga sa investeasca in ea… si la fel de rar intalnesti marketeri care sa isi doreasca sa fie scosi din zona lor de confort si sa faca un salt in gol cu tine, intr-o campanie altfel decat a vazut si decat asteapta sa primeasca.

Poate ca IAA ar trebui sa instituie niste cursuri de creative thinking & briefing, iar agentiile sa-si inventeze o grila prin care sa treaca orice propunere creativa, ca sa nu mai scape atatea banalitati pe post. Sa fie mai exigente cu ideile din care fac bani.

Din fericire, sunt inca voci care au de spus lucruri coerente, creative si relevante despre brandurile pentru care lucreaza si am speranta ca aceste voci vor convinge si pe restul sa creasca iarasi nivelul creativ macar acolo unde era acum cativa ani. Acum parca lipseste ambitia. De ambele parti.

Vorbim despre "calitatea" fee-urilor? Nici aici nu manifest optimism atat timp cat destul de multi clienti vor totul pe nimic si-si dau soarta pe mana agentiilor care le promit marea cu sarea, chiar si fara bani, numai ca sa aiba "vizibilitate". In conditiile in care economic vorbind, lucrurile la raft stau mai bine si tind spre mai bine, e jenant sa siluiesti partenerii, care te ajuta sa faci mai bine, sa lucreze in conditii de munca chinezesti.

Dupa cum spunea David Ogilvy: you pay peanuts, you have monkeys.

Cresterea profitabilitatii agentiei

Un business sanatos creste intotdeauna din dezvoltare, nu din reduceri. Optimizam mereu cheltuielile, dar noi in general nu suntem nesabuiti. Ne-am propus sa facem noi proiecte profitabile, desigur.

Structura portofoliului de clienti

THE SECRET SERVICE are un portofoliu de clienti alesi pe spranceana care rezoneaza pe deplin cu "disconfortul" pricinuit de ideile noastre neobisnuite. Avem multinationali si locali, mari si mici, cu branduri multe sau doar cu unul singur. Normal ca ponderea lor ca volum de munca difera, dar muncim cu drag si spor pentru fiecare in parte. La noi nu se gasesc clienti pentru bani si clienti pentru idei. Pentru asta incercati alaturi.

Specializari si servicii dezvoltate in 2014

Suntem seniori cu o experienta sanatoasa in meserie, deci pot spune ca suntem gata specializati, dar si vesnic in curs de specializare in comunicare.

Am dobandit in ultimii ani un plus de experienta in abordarea campaniilor in-store, pe care aparent cica le-am fi reinventat, am invatat multe si am dezvoltat o cazuistica consistenta pe care nu putem decat spera ca o vom pune si in beneficiul altor clienti, in continuare.

Domenii/sectoare cu know-how sau expertiza nevalorificata

Suntem agentie de comunicare. Prin definitie suntem capabili sa abordam orice domeniu.

Pentru mine, etapa in care invat despre o noua industrie sau un nou domeniu de activitate este cea mai interesanta, mai ales ca de cele mai multe ori clientul isi doreste o abordare proaspata, neviciata.

Aproape ca as recomanda anumitor branduri sa caute agentii proaspete atunci cand simt ca tot ceea ce fac sau spun suna la fel. Adica sa le exploateze creativitatea si viziunea si nu sa se impiedice de absolut falsul argument "aveti experienta pe…?". In final, decizia de cumparare e luata de o fiinta umana. Si noi am mai vorbit cu ele, fiintele, in alte campanii.

Dar ca sa raspund formal la intrebare, eu, partenerul meu de business si colegii mei am lucrat pe foarte multe branduri, din foarte multe domenii, deci ne descurcam cu expertiza. Pe incercatelea!

New Business: sectoare si domenii de activitate

Mi-as dori ca treburile sa stea atat de simplu: sa stau la birou, sa analizez datele disponibile si sa identific (cu un efort mai mare sau mai mic) industriile care vor fi deschise unor colaborari in viitor. Sau mi-as dori sa ne putem seta activitatea in functie de niste parametri clari, care sigur conduc spre succes.

Dar nu exista parametri in industria noastra, pentru ca strategie inseamna lucruri diferite pentru oameni diferiti. Afara este o jungla si fiecare se descurca cum poate. In acest caz, agentiile multinationale au, poate, un plus de confort. Li se intampla sa primeasca noi contracte prin retea. Din fericire este loc pentru noi toti si drumul nostru este unul frumos, asa ca intampinam noul an cu un pitch si cu cateva proiecte noi.

Politica de participare la pitch-uri

Ne plac pitch-urile (nearanjate) cu brief bun, scrise de oameni inteligenti. Pitch-urile (cu 2-3 agentii, nu cu gramada) sunt un bun exercitiu de armata. Toate rotitele se pun in miscare si agentia zumzaie de idei si de propuneri. Pitch-urile sunt ca o cursa de masini. Te antrenezi tot anul si o data sau de doua ori pe an te duci sa concurezi. Nu e nimic mai incitant.

De aceea trebuie sa iti alegi cu grija cursele, sa te antrenezi ca sa ajungi in cursele care merita si, nu in ultimul rand, sa nu concurezi tot timpul - caci atunci pierzi savoarea competitiei. Dar despre pitch-uri putem scrie carti cu totii.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Ogilvy Group România

Ogilvy România, parte din rețeaua internațională Ogilvy, este o companie WPP, unul dintre cele mai mari grupuri de comunicare din lume (NASDAQ:WPPGY). Pe piața locală, Ogilvy creează platforme de comunicare,... vezi detalii »

Branduri

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related