[INSIDER | Business-ul Medic One in 2015] Oana Cociasu: Am pornit cruciada si catre domenii conexe, cum ar fi medicina veterinara sau retailul farmaceutic

[INSIDER | Business-ul Medic One in 2015] Oana Cociasu: Am pornit cruciada si catre domenii conexe, cum ar fi medicina veterinara sau retailul farmaceutic

Tragand linie dupa 2014, am vorbit cu managerii agentiilor de creatie, PR, BTL si digital despre statusul business-ului lor la inceput de an - cifre de afaceri, servicii nou dezvoltate, portofolii de clienti - ajungand pana la evolutia pietei in 2015 si planurile de crestere a profitabilitatii fiecarei agentii.

Despre business-ul MedicOne ne spune Oana Cociasu (Managing Partner).


Cifra de afaceri MedicOne in 2014

2014 a fost un an foarte bun pentru Medic One, reflectat de altfel si in cresterea cifrei de afaceri cu peste 30%. Evolutia a fost marcata de cresterea proiectelor digitale, dar si a celor creativ-inovative legate de prezenta clientilor nostri la congresele medicale.

Evolutia pietei de comunicare medicala in 2015

Am avansat mai mult si mai repede decat piata, prin identificarea unor solutii de comunicare creative pe care le-am agreat cu clientii Medic One inca din 2014, si pe care sper sa le implementam cu succes si in 2015. Oricum, trendul este pozitiv, dar trebuie sa tinem cont si la ce ne referim atunci cand facem estimari despre aceasta piata, pentru ca este una destul de inchisa si foarte greu de evaluat.

Cresterea profitabilitatii agentiei

Modelul de business al Medic One este deja foarte bine pus la punct in directia reducerii de costuri; avem o echipa al carei randament este foarte bun, oamenii sunt super-specializati si experimentati in comunicarea medicala, iar echipele sunt rodate de ani de zile. Prin urmare, profitabilitatea nu poate veni decat din cresterea veniturilor.

Structura portofoliului de clienti

Profilul pietei pharma este dat de predominanta companiilor multi-brand, dar si de asigurarea exclusivitatii pe categorie de produs.

Ca atare, pentru a creste randamentul  echipei noastre, dar si pentru ca avem in portofoliu clienti care ne sunt alaturi de peste 15 ani, am preferat sa pastram cativa clienti mari pentru care lucram mai multe branduri,  mergand doar la pitch-urile importante prin care ne-am acoperit si restul categoriilor absente din portofoliul Medic One.

Specializari si servicii dezvoltate in 2014

Oferirea de solutii digitale – fie ca vorbim de online sau mobile communication, a constituit principalul domeniu asupra caruia ne-am concentrat in ultimul an. In paralel cu acesta insa, am dezvoltat proiecte foarte interesante din imbinarea marketing-ului cultural cu cel farmaceutic. Rezultatele nu au intarziat sa apara, anul 2014 fiind incununat si de obtinerea unor premii locale si internationale importante, lauri care au certificat faptul ca suntem in directia cea buna.

Domenii/sectoare cu know-how sau expertiza nevalorificata

In domeniul in care activeaza Medic One, am reusit sa acoperim o mare parte din categoriile prezente pe piata, pornind de la companii farmaceutice sau de suplimente alimentare, trecand prin servicii medicale si ajungand pana la proiecte sociale destinate sanatatii.

Am pornit insa cruciada si catre alte domenii conexe, cum ar fi medicina veterinara sau retailul farmaceutic, si speram ca 2015 sa ne aduca in portofoliu si clienti din aceste domenii aflate in mare expensiune

New Business: sectoare si domenii de activitate

Medicina veterinara, retailul farmaceutic, programe destinate sanatatii dezvoltate de producatorii FMCG.

Politica de participare la pitch-uri

In afara de exclusivitatea pe categorii de produse – care ne marcheaza oricum filozofia de business, participam doar la acele pitch-uri care sunt organizate pe baza unor principii "sanatoase" sau la care stim ca am putea castiga un nou proiect creativ, interesant, care ne aduce satisfactie  - si nu neaparat financiara.

Reputatia clientului, precum si chimia cu echipa de marketing, sunt doua criterii importante in alegerea pitch-urilor la care participam.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Medic One Communication

Founded in 1999 by MD Oana Cociasu together with Veronica Savanciuc and other partners, Medic One is the first full-service communication agency in Romania to exclusively dedicate its activity to medical... vezi detalii »

Companii

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related