[Sediul de agentie] Adriana Lungu (Rusu+Bortun): In Corbeni 3 ies proiecte lucrate uneori la distanta de 2.300 km, via Skype

[Sediul de agentie] Adriana Lungu (Rusu+Bortun): In Corbeni 3 ies proiecte lucrate uneori la distanta de 2.300 km, via Skype

Intrebare: cata nevoie mai au agentiile de sedii fizice? Pai, cele mici si locale nu prea au nevoie, cele mari, de retea, n-au de ce sa nu le aiba si cele medii, ma rog, intre. Dar hai sa-i lasam pe publicitari sa se desfasoare intre ideile astea si asa vedem exact cum e treaba cu lucratul remote, efectele chimiei dintre oameni, ritualurile de agentie, brainstorming-urile online & alte si alte posibilitati.

Adriana Lungu (Director Executiv) ne impartaseste cateva din ritualurile care fac sediul Rusu+Bortun la fel de caldut precum o a doua casa - vezi dulciurile de casa care viziteaza aproape zilnic mesele din incinta agentiei sau tablourile care ii impodobesc peretii (o mostra). Si, desi, un core esential al agentiei cam trebuie strans la un loc, buchetele de colaboratori proveniti de pe alte meleaguri n-ar fi deloc sinonime cu ineficienta, ba din contra.

 
Sediul din Corbeni 3, ilustrat de  Andreea Timpea (Junior Art Director, Rusu+Bortun)


Functiile unui sediu fizic de agentie

In Corbeni 3 se aduna ilustratori, programatori creativi (da, exista), copywriteri pasionati de sport si de pun-uri, consultanti de comunicare din Londra, project manageri de multinationala hotarati sa lucreze grass root, fosti oameni de vanzare de dulciuri, pasionati de munte si de tehnologie, si lista poate continua.

E locul in care punem impreuna competente si in care ies proiecte lucrate uneori la distanta de 2.300 km, via Skype. In care avem cateodata 3 intalniri cu clienti sau consultanti pe diferite proiecte, chiar daca uneori si noi suntem prea inghesuiti. Si care justifica total costurile pentru ca ideile ies si in spatiul de fumat, nu doar stand regulamentar in fata laptopului.

Sediul (frumusel decorat) si capitalul de imagine

Nu e musai, dar nu strica. Noi avem norocul de a locui intr-o casa in fata careia se opresc uneori oameni pe strada ca sa ne intrebe de istoria ei, pentru ca este cu adevarat neobisnuita pentru peisajul Bucurestiului. Si da, asta este un starter bun de conversatie, dar ajuta mult si cu spatiul umplut.

Pana de curand, peretii nostri erau, de exemplu, plini de picturile lui Marc (Bortun, Creative Partner), dar cum el e deja artist cu expozitie, am inceput sa inlocuim picturile cu altceva; momentan lucram la diagrame de cultura organizationala :)

Cat timp petreci tu in agentie, cat timp calatoresti si cat timp lucrezi de acasa?

Ziua are doar 24 de ore, proiectele sunt multe, asa ca petrec ceva timp in agentie; cel putin 20% din timp se numara in intalniri in afara biroului, si mai bag cel putin 10% de acasa, pe proiecte pe care am nevoie de liniste pentru documentare si gandire [ 30% asta-seara, cu ocazia acestor intrebari :) ].

Adriana Lungu in regim remote

Sunt productiva in orice mediu lipsit de agitatia normala de birou si de intreruperile constante – fie acasa in zumzetul televizorului vecinei cu deficiente de auz, la birou la ora 8 sau intr-o cafenea. Imi lipseste liniste apasatoare de la BCU, cele mai productive zile acolo mi le-am petrecut, in facultate.

Retelele sociale si work-ul zilnic

La birou folosim atat retele sociale clasice pentru proiecte (Facebook cu diferiti consultanti, Skype cu clientii din afara tarii), cat si retele profesionale precum Slack, in care oamenii au acces unii la altii in functie de proiectele pe care lucreaza impreuna.

In din ce in ce mai multe cazuri, astfel de retele se dovedesc a ajuta mai mult comunicarea pe proiecte decat mailul clasic, pentru ca avem acces la un istoric al proiectului, cand se cere feedback-ul specific cineva este tag-uit, astfel ca nu trebuie sa urmaresti intreaga conversatie si, nu in ultimul rand, permit status-uri punctuale si rapide, fara sa fie nevoie sa ne coordonam toti programul sau sa stam in intalniri prea lungi.

Genul asta de interactiune este zilnic in programul fiecaruia, mai pregnant fiind pentru aproximativ 60% din oamenii de creatie si CS.

Brainstorming pe Skype

Cand folosim Skype, nu prea vorbim despre brainstorming per se, mai degraba despre status-uri si idei punctuale. Situatiile care se potrivesc cu intrebarea sunt cele in care un singur om dintr-o intalnire de minimum 4 oameni este remoted, asa ca cei care se vad live pot influenta discutia in directia brainstormingului. Altfel, da, folosim in mod constant si aproape zilnic Skype-ul si Facebook-ul in proiecte, fie cu clientii, fie cu consultantii din proiecte.

Mai exista program fix? Oficial vs. Neoficial

Ne incepem ziua la 9.30, maxim 10.00 si avem oficial 9 ore de lucrat impreuna, cu pauza de pranz. Proiectele s-au inmultit in ultimele luni, la fel si echipa, asa ca uneori stam mai mult impreuna. Weekendurile la birou sunt foarte rare si sunt explicate de filmari sau pitch-uri.

Singuratici vs. sociabili la Rusu+Bortun

ADN-ul de agentie este unul colaborativ, asa ca e greu sa spun ca avem lupi singuratici prin proiecte. Desigur, mai apare cate unul din cand in cand, dar e motivat strict de moment sau de chef, nu de modul in care intelegem sa lucram impreuna.

In principiu, in proiecte noi sunt implicati toti oamenii care ar putea vreodata sa lucreze pe ele, chiar daca nu de la momentul T0, pentru ca induction-ul e valoros si prin elementul de impartasire in echipa. Inclusiv consultantii sau freelancerii cu care mai lucram pe diferite proiecte prefera sa vina sa lucreze de la birou, unii dintre ei merg cu noi in team building – deci e ceva in aer probabil :)

Chimia echipelor publicitare - criteriu de angajare?

De cele mai multe ori, angajam atitudine si potential, nu competente – pe cele din urma le descoperim impreuna si pot fi dezvoltate, asa ca e necesara in primul rand chimie cu echipa de angajare, reprezentativa pentru restul agentiei. In acelasi timp, incercam sa luam oameni care sa fie complementari cu restul echipei, nu asemenea, ca sa echilibram balanta, pentru ca e mai interesant si eficient sa nu avem toti OCD sau sa fim cu capul in nori.

Imi place sa cred ca pe fiecare dintre noi il mana ceva in lupta – pentru unii este un proiect misto de digital/branding/ATL, pentru altii ocazia de a avea un impact asupra unui business sau un mediu de lucru in care nu exista constrangerile unei agentii mari, procedurale. Iar modul in care ajungem sa armonizam lucrurile astea se reflecta in randamentul proiectelor.

Ritualuri la Rusu+Bortun

La noi se manifesta obiceiul adusului de dulciuri home-made la birou si nu stiu cum se face, dar uneori suntem cate 2-3 care fac asta in aceeasi zi. Deci glicemia (ridicata) se poarta in Corbeni 3, asa cum se mai poarta si zilele de shaorma de la libanez, care concide in regula cu diferite intalniri, ca sa faca viata mai palpitanta din punct de vedere al mirosului.

Asadar, revenind la sedii...

Mai degraba decat conglomerate de freelanceri, cred ca putem vorbi despre agentii mici cu consultanti cu diferite expertize, complementare cu cele ale oamenilor din agentii. E un model pe care noi incepem sa il dezvoltam si din care invatam cum sa ne facem treaba mai bine, mai ales ca e modul in care business-ul de online, Cyber Growers, functioneaza in majoritatea timpului.

Daca vom construi procese clare de project management sau information flow, care sa functioneze in mod cel putin satisfacator, orice proiect se poate face aducand impreuna oameni care sunt la distante mari de echipa de baza. Nu zic ca peste 5 ani o sa lucram de pe o plaja din Zanzibar, dar Londra sau Praga suna foarte fezabil.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Rusu+Bortun

Rusu+Bortun este o agentie de strategie si manifestare creativa de brand. Conform Art Directors Club, Rusu+Bortun este printre cele mai creative agentii din Romania in 2022. Din 2008, Rusu+Bortun integreaza servicii... vezi detalii »

Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related