Tragand linie dupa 2014, am vorbit cu managerii agentiilor de creatie, PR, BTL si digital despre statusul business-ului lor la inceput de an - cifre de afaceri, servicii nou dezvoltate, portofolii de clienti - ajungand pana la evolutia pietei in 2015 si planurile de crestere a profitabilitatii fiecarei agentii.
Despre business-ul WEBSTYLER ne spune Bogdan Nitu (Director General).
Cifra de afaceri WEBSTYLER in 2014
2014 a fost un an greu, cu multe provocari si multumesc echipei WEBSTYLER pentru rezultatele bune pe care le-am obtinut in acest an.
In acest an am castigat, impreuna cu colegii de la GMP Advertising, pitch-ul anului, Telekom, brand pentru care am creat o lansare unica pana acum in Romania, fiind primul brand lansat de oameni. Lansarea Telekom este un reper pentru ce inseamna engagement autentic, fara concursuri cu premii, o campanie cu mare focus pe mobile, ce a generat experiente cu adevarat memorabile intre brand si consumatori.
Ne bucuram ca, la primul festival la care am inscris aceasta campanie - Internetics - a fost cea mai premiata lucrare, castigand toate categoriile in care a fost inscrisa, inclusiv categoriile de mobile. De altfel, 2014 e anul in care mobile-ul a devenit un standard in tot ceea ce facem.
Rezultatele financiare sunt aproximativ similare cu cele din 2013, cu un business ce depaseste un milion de euro.
Evolutia pietei de digital in 2015
Consider ca, in digital, creativitatea e in stransa legatura cu engagement-ul real. Cred ca majoritatea agentiilor de digital vor continua sa livreze campanii de "engagement" de tipul "lasa un comment si poti castiga un pix" pentru ca este la indemana.
Vor exista, insa, si "rebeli" precum WEBSTYLER care vor crea engagement autentic intre branduri si consumatori, iar pentru asta ai nevoie de creativitate. Pentru noi, creatie in digital inseamna astazi content, utility, engagement autentic.
Daca majoritatea pietei va continua sa-si puna intrebari de tipul "cum livram numarul de like-uri?", noi vom continua sa ne punem intrebarile urmatoare: "cum cream o relatie puternica intre brand si consumatori?", "cum ajuta ceea ce cream noi business-ul clientului sa creasca sustenabil in urmatorii ani?".
De aici pleaca totul, creativitatea noastra e in stransa legatura cu utilitatea work-ului livrat de noi pentru business-ul clientului si pentru relatiile pe care reusim sa le cream intre branduri si consumatori.
Sarbatorim anul acesta 15 ani de cand exista WEBSTYLER si ne laudam cu faptul ca am fost mereu altfel si nu ne-am multumit vreodata sa livram doar ce "se face" in piata. Acum multi ani sloganul nostru era "Treating the web right" si ii suntem fideli si astazi.
Cresterea profitabilitatii agentiei
Reducerea costurilor inseamna reducerea calitatii serviciilor oferite. Daca vrem sa fim recunoscuti in continuare ca cea mai creativa agentie digitala din Romania, nu vom micsora costurile. Cresterea profitabilitatii poate veni doar din cresterea veniturilor.
Structura portofoliului de clienti
E ca in nutritie: pentru o viata sanatoasa, e bine sa ai din toate in cantitati controlate. Avem un portofoliu diversificat de clienti. Unii hranesc business-ul WEBSTYLER mai mult, altii mai putin, dar importanti sunt toti.
Lucram in telecom, energie, FMCG, health, auto, servicii. Principalii clienti ai agentiei sunt Telekom, Petrom, Danone, Baneasa Shopping City.
Specializari si servicii dezvoltate in 2014
Am pus accent si mai mare pe strategie si am continuat, ca in fiecare an, sa ne dezvoltam competentele pe aceasta expertiza. Am continuat sa ne dezvoltam in zona mobile, unde am trecut de la nice-to-have la must-have in 2014. De asemenea, ne-am dezvoltat in zonele de content si social media.
Domenii/sectoare cu know-how sau expertiza nevalorificata
In acest moment, principalele categorii in care nu avem clienti sunt banking, pharma si food.
New Business: sectoare si domenii de activitate
Vad oportunitati in toate sectoarele in care nu avem deja clienti, cele specificate anterior.
Politica de participare la pitch-uri
In primul rand, nu participam ca la ruleta, poate pica ceva. De fiecare data cand intram intr-un pitch, intram pentru a-l castiga si depunem efort in consecinta.
De aceea, atunci cand decidem sa participam, urmarim anumite aspecte: potentialul de colaborare pe termen lung (de obicei, nu participam in pitch-uri pentru proiecte cu o durata de 2-3 luni; credem in valoarea adaugata pe termen lung, pentru care e necesar sa cunosti in profunzime business-ul si brandul pentru care lucrezi); potentialul de business (win-win); criteriile de selectare a castigatorului; potentialul de a fi consultant, nu doar executant.