Tragand linie dupa 2014, am vorbit cu managerii agentiilor de creatie, PR, BTL si digital despre statusul business-ului lor la inceput de an - cifre de afaceri, servicii nou dezvoltate, portofolii de clienti - ajungand pana la evolutia pietei in 2015 si planurile de crestere a profitabilitatii fiecarei agentii.
Despre business-ul Leo Burnett Group, ne spune Andreea Boaca (Managing Director).
Cifra de afaceri Leo Burnett Group in 2014
In ultima perioada, fiecare an a avut particularitatea lui in ceea ce priveste evolutia business-ului. 2014 a fost un an bun pentru Leo Burnett Group, cu o evolutie pozitiva spre finalul anului, rezultata in urma schimbarilor strategice pe care le-am facut prin adoptarea noii pozitionari si a noului model de business.
Evolutia pietei de creatie in 2015
Lumea e cuprinsa de febra tehnologiei si este evident ca in 2015 fenomenul se va amplifica. Va continua, deci, sa se reflecte si in zona creativitatii din comunicare si sa puna la incercare cunostintele specialistilor din piata. Succesul va sta, insa, in idee; de aceea, trebuie sa evoluam de la o gandire condusa de tehnologie la o gandire care pune in prim-plan experienta consumatorului. Comunicarea, creatia trebuie sa poata sintetiza intrega experienta a acestuia.
De mult nu ne mai propunem sa facem un site, ci o platforma cu un continut care sa ofere beneficii relevante si care, in mod obligatoriu, sa transcenda mediul digital.
Mai cred ca trebuie sa ne improspatam mentalitatea, sa devenim mai pragmatici si sa nu ne mai alaturam unui anume trend, ci sa descoperim oportunitatea folosirii ideii in scopul proiectului, clientului si, de ce nu, al agentiei.
Cresterea profitabilitatii agentiei
Agentia viitorului este agentia cu o pozitionare clara; noi am ales "advertising pentru era post advertising", am ales promisiunea de a oferi clientilor nostri solutii relevante, servicii cu adevarat integrate si media neutre. Am decis sa crestem profitabilitatea prin investitia in oameni si in procese unitare si fara sincope.
In ultimul an am investit in calitate - avem extrem de multi oameni foarte seniori si ne-am concentrat sa oferim motive puternice pentru care clientii sa-si doreasca sa lucreze cu noi. O echipa pe care sa o doreasca ca partener in discutii si dezvoltari de proiecte, din care fac parte si Razvan Capanescu, Irina Becher, Victor Stroe, Mugur Patrascu, Cosmin Nastasa.
Ne asteptam sa vedem rezultate, cum ar fi apreciere din partea clientilor, care vor considera ca banii lor sunt bine folositi.
Structura portofoliului de clienti
Leo Burnett Group are un portofoliu de clienti solid si echilibrat din punct de vedere al cantitatii (peste 25 de clienti cu mai multe branduri fiecare) si al dimensiunii bugetelor investite. Structura actuala ne permite sa alocam resursele potrivite nevoilor fiecarui client astfel incat sa nu fie nevoie sa-i impartim in categoriile "mici" si "mari".
Ne mandrim cu toti clientii nostri si, mai degraba, i-as imparti intre cei care ne sunt alaturi de mai multi ani, cum ar fi P&G, Petrom, Samsung, Bergenbier, si clienti noi (castigati la finalul lui 2014) AVON-online, Telekom-online, Alka- Prajitura Casei, Nutricia.
Specializari si servicii dezvoltate in 2014
In primul rand: echipele fluide de account management, apoi echipele fluide de creatie (oricine poate scrie un spot si oricine poate face un site).
Apoi specializarea de brand activation si shopper-marketing a Arc-ului. Suntem foarte atenti la felul in care se dezvolta specializarea, mai ales dinspre zona online. In acest moment, piata noastra nu e pregatita pentru a sustine toate task-urile pe care le implica rolul unui om de digital. Solutia noastra este sa investim in dezvoltarea oamenilor-cheie si sa externalizam anumite task-uri.
Nu in ultimul rand, am redistribuit mai destept resursele de new business.
Domenii/sectoare cu know-how sau expertiza nevalorificata
Stim, lucram si avem proiecte frumoase din domeniile Auto, Beauty, Alcohol, Corporate, Culture & The Arts, Electronics, Sport si Marketing Sportiv, Financial Product & Services, Health Care OTC & RX, Insurance, Telecom, FMCG, Snacks.
Vom analiza toate oportunitatile din 2015, astfel incat sa ne putem putem exploata know-how-ul si in sectoare precum Retail si Food.
Politica de participare la pitch-uri
Ne alegem cu grija zonele in care sansele noastre sunt valorificate la maximum. Nu intram in pitch-uri atunci cand nu ne putem asuma timpul si resursele necesare pentru a ne prezenta la nivelul asteptat. Nu intram in pitch-uri atunci cand nu primim raspuns la toate intrebarile noastre pentru ca ne dorim sa evitam pozitia de Filler.