Tragand linie dupa 2014, am vorbit cu managerii agentiilor de creatie, PR, BTL si digital despre statusul business-ului lor la inceput de an - cifre de afaceri, servicii nou dezvoltate, portofolii de clienti - ajungand pana la evolutia pietei in 2015 si planurile de crestere a profitabilitatii fiecarei agentii.
Despre business-ul Infinit Solutions Agency, aflam de la Alex Cernatescu (CEO & Co-Fondator).
Cifra de afaceri Infinit Solutions Agency in 2014
Infinit Solutions Agency a terminat anul cu aproximativ 1.500.000 euro, crescand cu aproape 50% fata de 2013.
The MasterPlan Agency (agentia de performance marketing si media digitala a grupului Infinit, lansata in 2014) a contractat business de aproximativ 400.000 euro in primul ei an de functionare.
Evolutia pietei de digital in 2015
Piata isi va continua trend-ul sau crescator pentru inca multi ani de-acum, deci putem fi siguri ca va evolua pozitiv.
Digitalul este deja centrul majoritatii strategiilor de comunicare si a campaniilor (digitally-led omni-channel), deci nu va putea decat sa mearga in sus ca si varietate, creativitate si inovatie ceea ce inseamna ca va creste ca piata si o va face din foarte multe directii.
Un alt semn de crestere este si faptul ca in ultima vreme foarte multe agentii clasice incearca sa se reinventeze si sa se repozitioneze in acest teritoriu al digitalului, deci din nou, din punctul meu de vedere asta inseamna foarte multa cerere dinspre clienti, pe care o vede toata lumea si actioneaza ca atare.
Sa tinem cont ca pana la urma realitatea noastra socio-tehnologica variaza cu o asemenea viteza incat in fiecare zi cand ne trezim avem de explorat ceva nou, iar asta inseamna idei noi, competente noi, oportunitati noi - in 2 cuvinte - CRESTERE si EVOLUTIE!
Cresterea profitabilitatii agentiei
Reducerea de costuri nu va putea fi in centrul vreunei strategii de crestere sau dezvoltare.
Suntem concentrati si noi pe anumite optimizari dar, in rest, daca vrei calitate trebuie sa investesti in profesionisti buni, in echipamente de ultima generatie, in educatie si asa mai departe. Noi credem in valoarea adaugata si in cresterea veniturilor prin cresterea constanta a calitatii serviciilor si a varietatii acestora.
O alta directie in care am mers puternic este aceea de optimizare a proceselor agentiei pentru o mai buna utilizare a resurselor interne si reducerea anumitor timpi de livrare, chiar mult sub timpii standard ai pietei si la o calitate foarte mare a livrabilului.
Cel mai important asset si motorul oricarei agentii este echipa, sunt oamenii care o formeaza, competentele si bunastarea lor.
Daca ar fi sa zic pe scurt: oameni bine pregatiti si fericiti inseamna performanta si deci crestere :) Ne bazam foarte mult pe echipa noastra de care suntem foarte mandri si in care avem foarte mare incredere!
Structura portofoliului de clienti
Agentia are un portofoliu foarte echilibrat, avem un numar de clienti mai mari dar destul de apropiati intre ei ca si venituri si inca pe atata clienti medii.
In general avem conturi full-service digitally-led, adica livram turn-key, pe termen lung, de la strategie, creatie, dezvoltare "asset-uri digitale" pana la campanii de comunicare de toate dimensiunile, promotii si asa mai departe, incluzand prin The MasterPlan Agency, si e-commerce, performance marketing si media planning&buying.
Suntem foarte experimentati si cu un track record foarte bun de rezultate pe real estate, produse financiare, auto (incluzand oil&gas), farma, medicamente, servicii medicale private, retaileri si anumite zone de FMCG.
Infinit serveste conturi precum Honda, Rompetrol, Generali, Total, CEC Bank, Praktiker, Inmedio, 1 Minute, Cosmopolis, Anadolu Medical Center, Admiral Markets, Adora Urban Village si GecadNET ca sa mentionez cateva.
Specializari si servicii dezvoltate in 2014
Una dintre cele mai mari realizari a fost lansarea silent anul trecut a agentiei de performance si media digitala a grupului Infinit numita The MasterPlan Agency.
Sub conducerea partenerului nostru Adrian Enache, aceasta a reusit deja sa stranga o echipa foarte puternica si un portofoliu destul de important de clienti, atat ai grupului Infinit cat si clienti directi.
Zona de performance marketing si media digitala a inceput sa aiba o crestere foarte accelerata in ultima vreme si am vrut sa venim in intampinarea acestor nevoi din timp cu o echipa de profesionisti care pe scurt sa ofere brandurilor ceea ce noi numim "turn-key revenue increasing solutions".
General vorbind, focusul si asezarea serviciilor si competentelor noastre la nivel de grup sunt si vor fi orientate spre a imbina cat mai bine creativitatea si inovatia cu eficienta campaniilor.
Inca o mentiune importanta pe care vreau sa o fac este ca tot in 2014 ne-am intarit si mai mult departamentul de creatie prin venirea lui Razvan Mihai ca si Creative Director.
Ca dimensiuni si resurse umane grupul Infinit insumeaza in acest moment in jur de 50 de profesionisti "tradigitali".
Domenii/sectoare cu know-how sau expertiza nevalorificata
La nivel de categorii unde mai vrem sa crestem si avem destul de mult know-how ar fi farma, produsele software, start-up-urile (un domeniu interesant, mai ales regional sau global, cu un anumit stil de comunicare), bauturile alcoolice, confectionery si e-commerce.
New Business: sectoare si domenii de activitate
Un focus foarte mare al grupului va fi cresterea prin The MasterPlan Agency a zonelor de performance marketing, media digitala si de e-commerce.
Sunt zone hot, putin spre moderat acoperite in acest moment in piata si cu un potential fantastic dar si cu o nevoie reala dinspre clienti.
De asemenea vom merge mult inspre branded content, consumer behaviour modelling, digital identity si un domeniu de consultanta pe care am intrat foarte puternic in ultima vreme - business transformation towards digital - adica asistarea structurilor companiilor inspre a face pasul spre digital, cu procese aliniate, si din interior.
Mai intentionam sa crestem si mai mult parteneriatul global cu Stefanini, dar si serviciile in zona de mobile.
Politica de participare la pitch-uri
Din cate am observat in ultimii 2-3 ani Infinit este invitata la majoritatea pitch-urilor relevante din zona de digital si full-service digitally led, iar unde consideram ca sunt oportunitati si putem aduce valoare reala si putem creste alaturi de acele branduri participam cu drag.
In general, targetam "pitch-urile de cont" pentru ca si configuratia noastra este una mai potrivita spre dezvoltare si mentenanta de brand si nu neaparat spre project based, mai ales pentru proiecte mici-medii.
La capitolul "project based" totusi participam la pitch-uri doar cand e vorba de campanii (campanii nationale, tactice, promotii, concursuri etc.), atat de generare de lead-uri dar si de lansari de produs digitally-led, zone unde avem foarte multa experienta, resurse interne, know-how si putem oferi servicii turn-key de la strategie, creatie, implementare, media planning&buying, management campanie pana la extragere castigatori si asa mai departe.
Mai participam si la pitchuri de activari tradigitale, practic "digitally-led BTL", unde putem sa utilizam tehnologii mai noi de experiential marketing si POS consumer engagement.
Printre conturile castigate chiar anul trecut de catre Infinit au fost CEC Bank, Total sau Cosmopolis - asta ca sa dau doar cateva exemple.