Tragand linie dupa 2014, am vorbit cu managerii agentiilor de creatie, PR, BTL si digital despre statusul business-ului lor la inceput de an - cifre de afaceri, servicii nou dezvoltate, portofolii de clienti - ajungand pana la evolutia pietei in 2015 si planurile de crestere a profitabilitatii fiecarei agentii.
Despre business-ul ICON Advertising ne vorbeste Diana Minea (Owner).
Cifra de afaceri ICON Advertising in 2014
Aproximativ 2.900.000 lei. Fata de 2013, rezultatele au fost cam la fel.
Evolutia pietei de creatie in 2015
Estimez o evolutie pozitiva, cel putin acum, la inceputul anului, asa pare. Pana la urma, creatia este "motorul" publicitatii si indiferent de suportul de comunicare pe care ne desfasuram campania, creatia este acea componenta care nu are cum sa lipseasca.
Clientii si-au dat seama ca nu este suficient sa investeasca in media, in-store sau evenimente daca mesajul transmis si materialele creative nu sunt suficient de puternice, relevante, originale si de impact astfel incat sa evidentieze produsul sau brandul.
Cresterea profitabilitatii agentiei
Urmarim cresterea veniturilor prin diversificarea portofoliului, cresterea ponderii serviciilor din zona de digital dar si o crestere a businessului prin proiectele pe care le realizam pentru alte tari. Intotdeauna urmarim un echilibru intre venituri si cheltuieli asa cum o face orice business; sper sa nu fie nevoie de reduceri.
Structura portofoliului de clienti
Inca de la inceputurile agentiei ne-am concentrat pe calitatea clientilor si mai putin pe numarul lor. Am lucrat cu mai putini clienti, dar care aduc business semnificativ si ne permit sa coordonam complet si coerent proiectele unui brand pe termen lung.
Sa cunosti un brand, un client, un consumator necesita mai mult decat doar o urmarire a brand book-ului si o licitatie castigata. Este nevoie de timp, de resurse alocate, rabdare si multa, multa munca impreuna :)
Avem expertiza in domenii diverse, ponderea este totusi pe target masculin. Pe parcursul celor 17 ani de existenta a agentiei, am activat in auto si related (autovehicule, piese auto, service auto, anvelope), finante-banci, agribusiness, make up, electrocasnice incorporabile, vanzari directe, TV channel, retail (retea benzinarii, retea restaurante fast food, retea supermarket, Do It Yourself), centrale termice si aer conditionat, conserve, condimente, ciocolata, mezeluri.
Multumim clientilor care ne-au stat alaturi pe parcursul anilor: Audi Romania, AXN Television, Braiconf, Burger King, Dunlop, Debica, Gorenje, Franke, King Oscar, MAC Cosmetics, MOL Romania, Novero, Porsche Finance Group, Praktiker, Reinert, Ritter Sport, Schwartau, Saunier Duval, Vaillant Romania, Volkswagen, Wu Xing, Zepter Romania.
Specializari si servicii dezvoltate in 2014
Partea de online. Ne-am specializat in jocuri si aplicatii online integrate in campaniile realizate.
Domenii/sectoare cu know-how sau expertiza nevalorificata
Avem experienta de cate 5-6 ani in campaniile de comunicare pe retea de benzinarii, in domeniul incalzirii si centralelor termice, a retelelor de supermarketuri si retelelor de restaurante fast food. Ne intereseaza clienti pentru care sa valorificam expertiza castigata.
New Business: sectoare si domenii de activitate
Oferind servicii integrate de comunicare, oportunitatile incercam sa le identificam in orice domeniu. Suntem o agentie proactiva, cred ca ne potrivim foarte bine cu acei clienti care isi doresc un partener serios, creativ, eficient si dispus sa propuna mai mult decat ceea ce i se cere.
Politica de participare la pitch-uri
Incercam pe cat posibil sa identificam pitch-urile corecte si obiective. Anul trecut am participat la toate pitch-urile care au avut termene rezonabile.