[INSIDER | Business-ul Jazz in 2015] Diana Benko: Focusul nostru va fi pe serviciile traditionale, alaturi de dezvoltarea noilor divizii de shopper marketing si online video content

[INSIDER | Business-ul Jazz in 2015] Diana Benko: Focusul nostru va fi pe serviciile traditionale, alaturi de dezvoltarea noilor divizii de shopper marketing si online video content

Tragand linie dupa 2014, am vorbit cu managerii agentiilor de creatie, PR, BTL si digital despre statusul business-ului lor la inceput de an - cifre de afaceri, servicii nou dezvoltate, portofolii de clienti - ajungand pana la evolutia pietei in 2015 si planurile de crestere a profitabilitatii fiecarei agentii.

Despre business-ul Jazz, aflam de la Diana Benko (Partner).


Cifra de afaceri Jazz in 2014

Financiar, ne-am mentinut la un nivel apropiat de cel pe care ni-l dorim ca cifra de afaceri, insa pentru noi nu este atat de important, intrucat suntem o agentie de idei si creatie in care conteaza mai putin bugetele derulate si mai degraba valoarea ideilor si strategiilor propuse.

Din punct de vedere performante profesionale anul 2014, cel de-al 3-lea an de existenta Jazz pe piata, a fost cel mai bun: am castigat reputatie creativa fiind premiati cu proiectele noastre la festivaluri importante - Effie, Internetics si PR awards, am adaugat clienti noi in portofoliu, ne-am rodat echipele si am ajuns la o dimensiune optima de oameni vs. volum de proiecte, pe care ne dorim sa o mentinem si in 2015.

Evolutia pietei de creatie in 2015

E greu sa faci previziuni in orice domeniu, cu atat mai mult sa se si intample. 

Dar cred, bazat pe ce am observat anul acesta, ca poate creste aceasta piata si noi, agentiile, putem determina aceste cresteri. Online-ul este o zona in care creativitatea se poate manifesta la cote maxime si, astazi, putine branduri exploateaza acest canal. YouTube-ul, de exemplu, este folosit preponderent pentru difuzarea reclamelor de TV, mai putin ca si canal prin care un brand poate sa creeze entertainment sau continut creativ intr-un mod diferit.

Cresterea profitabilitatii agentiei

Sanatos ar fi din cresterea veniturilor, asa cum am facut-o si pana acum, la care se adauga diversificarea serviciilor si optmizarea procesului de lucru. Nu ne dorim sa ne restrangem sau sa traim la minima rezistenta. 

Structura portofoliului de clienti

Majoritatea oamenilor din Jazz suntem seniori cu un trecut bogat in campanii si branduri construite, acoperind mare parte din domeniile de activitate. Aceasta experienta ne-a ajutat sa avem si la Jazz un portofoliu diversificat de clienti, din mai multe zone: FMCG, servicii financiare, NGO, retail, medicamente, servicii medicale si altele.

Modul nostru de lucru, bazat pe o implicare aproape totala in ce facem, ne-a adus relatii de durata, constante, cu mare parte din clientii nostri. Credem ca asa este benefic din multe puncte de vedere (intelegerea cu clientul, calitatea ideilor, un cash flow previzibil), si este un ideal la care ne vom raporta si in 2015.

Dar avem in portofoliu si clienti cu care colaboram la fel de bine per proiect.

Specializari si servicii dezvoltate in 2014

Intrebarea e binevenita intrucat chiar am avut initiative noi concretizate intr-o divizie de shopper marketing – pe nume Curious, si un proiect la care inca lucram - de generare de continut video in online pentru branduri. 

Ambele servicii vizeaza branduri si companii care au nevoie sau isi doresc solutii eficiente ce depasesc granitele unei comunicari traditionale.

Curious este o specie noua de agentie care imbina in ADN-ul ei expertiza comerciala (sustinuta de asocierea cu unul dintre cei mai experimentati oameni din comercial din Romania) cu creativitatea care din pacate astazi nu este atat de prezenta in retail. Ne propunem sa fim un partener strategic pentru functiunile de trade marketing si marketing din companii, care ofera solutii pentru comunicarea in retailul modern si cu toate segmentele de cumparatori.

Cu al doilea proiect de 'online video content' ne dorim sa deschidem apetitul clientilor pentru comunicare video in online (fie ca o completare fireasca a unui mix traditional de comunicare, fie ca o comunicare exclusiva pentru anumite branduri), incurajati fiind de succesul purtat cu proiecte anterioare lucrate pentru clientii agentiei, cum ar fi Providentistii sau Bursele Provident.

Domenii/sectoare cu know-how sau expertiza nevalorificata

In trecut am avut colaborari frumoase si am fost apreciati pentru campanii dezvoltate pentru clienti din zona de banking si bauturi alcoolice (beri si sprits). Astazi in Jazz nu avem acoperite aceste zone, la fel cum nu avem nici proiecte culturale si foods, insa suntem foarte mobilizati sa le adaugam.

New Business: sectoare si domenii de activitate

Pentru noi, focusul in 2015 va fi pe serviciile traditionale, dar si pe dezvoltarea celor doua divizii de shopper marketing si online video content, si speram sa devina o sursa importanta de new business.

Politica de participare la pitch-uri

Pitch-urile sunt cu dus si intors. Cu siguranta reprezinta o sursa de new-business dar, din pacate, nu sunt instrumentul cel mai sigur de alegere a unei agentii.

Este ca si cum tragi un glont in aer atat ca agentie atunci cand iti prezinti ideile cat si ca, client cand iti alegi agentia. Cred ca ideile cele mai bune pot veni numai in contextul unei relatii mutuale agentie - client, in care se construieste si se rafineaza impreuna.

Dar pentru orice relatie trebuie sa existe un inceput :) Rata destul de buna de castigare a pitch-urilor in care am participat ne incurajeaza sa fim deschisi in continuare si sa le sustinem cu tot efortul necesar.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related