Tragand linie dupa 2014, am vorbit cu managerii agentiilor de creatie, PR, BTL si digital despre statusul business-ului lor la inceput de an - cifre de afaceri, servicii nou dezvoltate, portofolii de clienti - ajungand pana la evolutia pietei in 2015 si planurile de crestere a profitabilitatii fiecarei agentii.
Despre business-ul Funvertising ne vorbeste Alex Zamfir (Owner).
Cifra de afaceri Funvertising in 2014
3 milioane de RON, in scadere 35% fata de 2013. Asta e realitatea, dar voi mai scrie cateva cuvinte aici pentru a parea ca incerc sa o intorc ca pe o chestie pozitiva.
Evolutia pietei de creatie in 2015
Imi este greu sa fac estimari. Dar pot sa spun ce sper: sper ca piata de creatie sa faca pasi vizibili in a redeveni o piata mai degraba de creatie si nu doar una de executie.
Cresterea profitabilitatii agentiei
Nu cred in reducerea costurilor ca vector de crestere a profitabilitatii. Inteleg necesitatea taierii lor atunci cand esti "la limita". Altfel, daca vrei sa ai profit, cauta sa cresti. No growth, no profit e o vorba pe care am inventat-o eu exact acum.
Structura portofoliului de clienti
Ca orice alta agentie de pe piata (indraznesc sa afirm fara teama de a gresi prea tare) incercam sa atragem clienti. Punct.
Specializari si servicii dezvoltate in 2014
Productie de evenimente. Este un segment pe care am ales sa ne dezvoltam/specializam prin dezvoltarea unor evenimente proprii care speram, in cat mai scurt timp, sa devina branduri cunoscute. Cu unul am si reusit - Via Sport intra in al 6-lea an de activare. Acum crestem Conferinta Anului Viitor.
Domenii/sectoare cu know-how sau expertiza nevalorificata
Dezvoltare si implementare de evenimente, mai avem vreo 3 in incubator pentru care cautam sustinere.
New Business: sectoare si domenii de activitate
Din business-urile mijlocii ale antreprenorilor romani. Din proiectele de fonduri europene care au si o componenta de comunicare.
Politica de participare la pitch-uri
Ne invitati, participam. Dar nu la pitch-uri cu mai mult de 3, 4 agentii invitate.