Tragand linie dupa 2014, am vorbit cu managerii agentiilor de creatie, PR, BTL si digital despre statusul business-ului lor la inceput de an - cifre de afaceri, servicii nou dezvoltate, portofolii de clienti - ajungand pana la evolutia pietei in 2015 si planurile de crestere a profitabilitatii fiecarei agentii.
Despre business-ul GMP Advertising, aflam de la Andreea Nemens (Executive Director).
Cifra de afaceri GMP in 2014
Anul care a trecut a fost unul greu, dar cu rezultate foarte bune. Ii multumesc Domnului pentru experientele traite care, desi dificile, ne-au oferit ocazia sa invatam, sa devenim mai buni atat pe plan profesional, cat si personal.
Am avut provocari de tot felul – de la castigarea celui mai greu pitch al anului, la dezvoltarea competentelor de digital pentru GMP, de la extinderea echipei, la integrarea noilor colegi si a noilor clienti.
Am realizat impreuna cu colegii nostri de la WEBSTYLER cea mai importanta campanie a anului trecut si, anume, lansarea brandului Telekom, printr-o premiera pentru Romania: primul brand lansat de oameni, dand viata sloganului Experiente impreuna.
Tot anul trecut, berea Ciucas a ajuns dupa o colaborare de trei ani intre echipa noastra si cea a clientului, de pe locul 7 pe locul 2 in topul vanzarilor berilor romanesti.
Pentru ca piata o cere, in acest an GMP si-a dezvoltat competente de digital atat in departamentul de creatie, cat si in client service.
Toate acestea se traduc in rezultate financiare provizorii care indica o crestere a business-ului cu aproximativ 15% fata de 2013.
Evolutia pietei de creatie in 2015
Piata creste pentru ca exista un segement in plina ascensiune: digitalul. Pe piata de creatie este insa loc de dezvoltare. Serviciile de strategie si cele de creatie sunt subapreciate in raport cu valoarea pe care o aduc in business-ul clientului. Cred ca acest lucru se intampla din cauza presiunii pe care o au clientii pe bugete, ceea ce ii face pe majoritatea sa se concentreze pe rezultate imediate in vanzari. Putini sunt cei care indraznesc abordari inedite cu "bataie" pe termen lung.
Cresterea profitabilitatii agentiei
Bonsaiul creste frumos cand ii mai tai crengute, dar e singurul care face asta. In general, copacii vigurosi cresc mai mult cu cat primesc mai multa apa si soare.
Trebuie sa iti cresti veniturile ca sa poti creste profitabilitatea. Nu poti sa te dezvolti reducand costurile. Cu siguranta poti avea control pe costuri si poti cheltui intelept pe ce stii ca e important pentru organizatia ta, insa economiile nu aduc dezvoltare durabila.
Structura portofoliului de clienti
Cred ca e foarte sanatos pentru o agentie sa aiba un portofoliu echilibrat – clienti mari si clienti punctuali, din categorii diverse, dar si din categorii in care are ocazia sa experimenteze, sa inoveze.
GMP are in portofoliu branduri lider de categorie. Timisoreana, aflata in al optulea an de colaborare cu noi este cea mai vanduta bere din Romania de peste sase ani, urmata de Ciucas, pe locul 2. Arctic este liderul incontestabil al categoriei de white goods, Telekom – un lider al serviciilor integrate pe piata telecomunicatiilor, iar Petrom – un lider regional. Volkswagen este cea mai iubita marca germana de masini din Romania, iar cea mai recenta campanie pentru ei ne-a adus aur la Golden Drum.
Cred foarte mult in inspiratia si drive-ul pe care le dau brandurile cu viziune, agentiei si echipei cu care lucreaza. Parteneriatele noastre cu clientii s-au dovedit povesti de succes cu rezultate importante recompensate cu premii la festivalurile de eficienta, dar si la cele de creativitate.
De asemenea portofoliul nostru include si clienti cu care lucram proiecte punctuale din FMCG, din retail, ONG-uri, media.
Specializari si servicii dezvoltate in 2014
In urma evolutiei pietei de advertising si a tendintei de integrare a serviciilor, GMP a dezvoltat in ultimul an servicii de digital si de productie video.
Domenii/sectoare cu know-how sau expertiza nevalorificata
Nu avem o problema de competitie in categoriile banking, food si pharma, prin urmare suntem deschisi la colaborari in aceste domenii. Ne dorim sa lucram cu branduri care sa aiba la conducerea lor oameni curajosi, vizionari si pasionati asa cum sunt clientii nostri si urmarim sa incheiem parteneriate pe termen lung – berea Timisoreana este, de exemplu, de opt ani in portofoliul nostru.
Asa putem demonstra ca suntem pe zi ce trece mai buni in a raspunde integrat nevoilor tot mai divizate de comunicare ale clientilor.
Politica de participare la pitch-uri
Ne dorim clienti care au valori comune cu ale noaste. In GMP, noi ne propunem in primul rand sa ajutam brandurile sa ajute oamenii si ne inspira companiile care impartasesc aceeasi viziune.
Ne bucura si ne onoreaza invitatiile la pitch si intotdeauna intram in competitie pentru a castiga. Cred ca energia si entuziasmul cu care lucram pentru castigarea unui nou client se vede in prezentarile noastre din pitch-uri dar si in relatiile cu clientii actuali.