Tragand linie dupa 2014, am vorbit cu managerii agentiilor de creatie, PR, BTL si digital despre statusul business-ului lor la inceput de an - cifre de afaceri, servicii nou dezvoltate, portofolii de clienti - ajungand pana la evolutia pietei in 2015 si planurile de crestere a profitabilitatii fiecarei agentii.
Despre business-ul Marks, aflam de la Demis Ghindeanu (Managing Partner).
Cifra de afaceri Marks in 2014
In 2008, cand am deschis agentia, ne fixasem ca obiectiv o cifra de afaceri de 100.ooo de euro. N-am realizat-o anul acela, am realizat-o un an mai tarziu. Uite ca, dupa 5 ani, am depasit din nou pragul de 1 milion, cu 20% mai mult decat in 2013. An de an am crescut, am marit numarul de clienti si de servicii oferite.
Am facut paralela cu 2008 pentru ca imi place sa cred ca suntem aceiasi, indiferent de valoarea cifrei de afaceri. La fel de profesionisti in ceea ce facem, bazandu-ne intotdeauna pe strategie. Am plecat la drum spunand despre noi ca nu suntem simpatici de dragul bugetelor si al clientilor. Cred ca numarul de clienti cu care lucram an dupa an confirma ca n-am facut rau.
Evolutia pietei de creatie in 2015
2015 va fi un an de crestere al pietei de publicitate si cred ca aceasta crestere se va resimti in special in online. Cand spun online, nu ma refer numai la batrinestile bannerele. Cred ca 2015 va fi anul in care si in Romania crearea si managementul de comunitati online va aduce un mare plus.
Cresterea profitabilitatii agentiei
Povestea asta cu profitabilitatea as lasa-o mai degraba in mainile departamentului financiar. Un lucru e cert: cine se concentreaza exclusiv pe reducerea costurilor nu va avea nimic de castigat pe termen lung. Costuri reduse inseamna un sediu nesatisfacator, oameni nemultumiti si cafea mai ieftina in espressor. Filozofia noastra de simplificare genereaza multa valoare la client, ceea ce automat ne creste si noua profitabilitatea.
Structura portofoliului de clienti
Lucram de ceva ani cu FAN Courier, Banca Transilvania, Regina Maria, Groupama. 2014 a fost anul in care am adaugat doi noi client importanti in portofoliu, Genpact si Arabesque.
Ne place sa lucram pentru business-urile locale si se pare ca ne-am dezvoltat o traditie in serviciile financiare.
Specializari si servicii dezvoltate in 2014
Noi mereu spunem ca lumea a intrat deja intr-o era a conectivitatii. Toate uneltele si abordarile "clasice" de marketing si comunicare sunt croite pentru a face fata erei industriale din secolele 19/20. Secolul 21 ne-a adus conectivitate. Fiecare e conectat cu fiecare, mesajele care circula in acest mod sunt mult mai volatile, mult mai personale dar si mult mai credibile. Oamenii au incredere unii in altii mai mult decat au incredere in mesajele brandurilor.
Nielsen ne tot spune ca, in general, doar 14% dintre noi avem incredere in mesajele de advertising si, cu toate astea, clientii consuma advertising de moda veche. Anul 2014 a fost unul in care am jucat ofensiv, aducand in portofoliu solutii web gandite pentru a face fata acestei ere a conectivitatii. Solutiile s-au vazut clar atat in portofoliul de servicii, cat si in liniile de venituri. Sunt clienti vizionari care inteleg puterea comunitatilor in noua era despre care vorbeam. Avem implementate deja cateva platforme pentru gestionarea comunitatilor. Vorbim aici despre comunitati "externe" de clienti sau comunitati "interne", de angajati ale marilor companii.
Solutiile noastre ajuta clientii sa poata capta si gestiona conversatiile legate de brandul sau compania lor, fapt ce creste sustinerea si credibilitatea, antreneaza vanzarile intr-un mod deloc invaziv si chiar reduce costurile de customer service.
Domenii/sectoare cu know-how sau expertiza nevalorificata
Din cand in cand, ma mai uit la TV. Si de fiecare data ma uit si la reclamele din pauzele publicitare. Mi-ar placea atat de tare sa vad un spot facut de noi pentru un detergent. Cu siguranta nu ar fi atat de boring ca toate cele pe care le-am vazut pana acum. Dar in lumea multinationalelor si a relatiilor lor pe retea, se intampla multe chestii in aparenta greu de inteles de catre agentiile de rand.
Pe de alta parte, as vrea sa lucram pentru Apple. For free.
New Business: sectoare si domenii de activitate
Orice companie care are costuri mari de customer service poate beneficia de puterea comunitatilor. La fel, orice companie care lanseaza multe produse nisate cu functionalitati extrem de specifice. Ma gandesc aici pe langa serviciile financiare (unde, apropos, credibilitatea mesajului publicitar este probabil mult mai scazuta fata de media data de Nielsen) si la servicii de telecom, de sanatate.
Politica de participare la pitch-uri
Nu suntem genul de agentie care fuge dupa pitch-uri. Preferam sa fim cautati de cei care au vazut ce am facut pana acum si care inteleg valoarea pe care le-am putea-o aduce in proiectele lor.