Tragand linie dupa 2014, am vorbit cu managerii agentiilor de creatie, PR, BTL si digital despre statusul business-ului lor la inceput de an - cifre de afaceri, servicii nou dezvoltate, portofolii de clienti - ajungand pana la evolutia pietei in 2015 si planurile de crestere a profitabilitatii fiecarei agentii.
Despre business-ul Front Line Marketing, ne povesteste Doru Spataru (Owner):
Cifra de afaceri Front Line Marketing in 2014
Asa cum stim deja, piata de publicitate a anului 2014 nu a avut o crestere sensibila fata de 2013, referindu-ma aici numai la publicitate comerciala fara a lua in calcul si pe cea electorala.
Acest fapt s-a vazut si in cifra de afaceri a agentiei noastre care a fost la aproximativ acelasi nivel in cei doi ani de referinta. Unii clienti si-au redus bugetele, dar prin castigarea unor noi proiecte am reusit sa pastram echilibrul financiar.
Speram ca 2015 sa fie mai interesant si sa reprezinte anul in care publicitatea romaneasca sa intre pe un trend crescator consistent.
Evolutia pietei de BTL in 2015
Singurul segment pentru care vad o crestere solida este comunicarea online si social media, chiar daca pentru industria FMCG aceste canale nu par sa genereze o monetizare consistenta.
Clientii vor asocia nevoile de comunicare online cu toate activitatile BTL, ceea ce va duce la o crestere aparenta a pietei in care actionam. Cred insa ca daca separam activitatile, BTL-ul in forma lui clasica nu va vedea mai multi bani, mai ales ca agenda evenimentelor de anvergura nu pare prea dinamica, iar promotiile vor fi la fel de vizibile.
Cresterea profitabilitatii agentiei
Dupa cei 5 ani scursi de la criza economica, perioada in care costurile s-au tot redus an dupa an, afectand nu numai incasarile agentiilor, dar si calitatea executiilor, cresterea profitabilitatii trebuie sa vina numai din castigarea de noi clienti si/sau cresterea veniturilor prin largirea portofoliului de servicii.
De aceea, in ultimul an, Front Line Marketing a devenit partener exclusiv a lui Coolio International, cel mai important producator de display-uri de promovoare temporara cu racire imediata si am stabilit colaborarea cu producatori europeni de accesorii pentru vizibilitatea in piata de retail.
Aceste colaborari ne ajuta sa oferim valoare adaugata activitatilor promotionale si sa aducem in piata inovatia ce creste vizibilitatea si rotirea stocurilor in raft.
Speram ca in 2015 sa reusim o crestere de 10% peste cresterea naturala a pietei, iar aceste doua elemente la care se adauga si utilizarea solutiilor RFID Marketing, sa contribuie la cresterea eficientei campaniilor clientilor nostri.
Structura portofoliului de clienti
Suntem bucurosi ca avem clienti care au incredere in agentia noastra si ne incredinteaza bugetele lor de multi ani. Marea lor majoritate provine din sectorul FMCG, cu activitate constanta in domeniul nostru de expertiza. Sigur ca ne dorim sa adaugam noi si noi branduri in portofoliu, dar acest lucru il facem pe indelete.
New Business: sectoare si domenii de activitate
Politica noastra de business s-a bazat intotdeauna pe sintagma slow and steady wins the race. De aceea, nu "alergam" dupa toti clientii pietei, ci ii dorim pe cei care ne ajuta sa crestem organic, cei care apreciaza si utilizeaza inteligent ceea ce stim sa facem, cei de la care avem ce invata si cu care putem dezvolta parteneriate solide.
Politica de participare la pitch-uri
Suntem bucurosi atunci cand suntem invitati sa pitch-uim proiecte interesante si participam cu entuziasm. Din pacate insa, in ultima vreme am constatat ca marea majoritate a pitch-urilor este orientata spre identificarea celor mai mici preturi, ceea ce duce la tot mai putine proiecte de anvergura creativa.