[Sediul de agentie] Nora Marcovici: Nu cred ca poate exista o echipa fara ca oamenii sa lucreze impreuna, permanent, in acelasi sediu

[Sediul de agentie] Nora Marcovici: Nu cred ca poate exista o echipa fara ca oamenii sa lucreze impreuna, permanent, in acelasi sediu

Intrebare: cata nevoie mai au agentiile de sedii fizice? Pai, cele mici si locale nu prea au nevoie, cele mari, de retea, n-au de ce sa nu le aiba si cele medii, ma rog, intre. Dar hai sa-i lasam pe publicitari sa se desfasoare intre ideile astea si asa vedem exact cum e treaba cu lucratul remote, efectele chimiei dintre oameni, ritualurile de agentie, brainstorming-urile online & alte si alte posibilitati.

Nora Marcovici (CEO, Graffiti BBDO) crede ca sediul agentiei ocroteste fara doar si poate un ansamblu de relatii care, altfel, nu s-ar putea forma. Oamenii nu gandesc si nu lucreaza ca o echipa daca nu petrec o buna parte din timp sub acelasi acoperis. 

Functiile unui sediu fizic de agentie

Pentru noi este, cumva, singura optiune. Cum, dupa parerea mea, e singura optiune si pentru orice alt grup mare de advertising. Si spun asta luand in vedere atat eficienta echipei, cat  costul. Ar fi imposibil sa existe integrare reala intre agentiile din grup daca nu ar exista si sediul fizic comun. Mai ales ca avem din ce in ce mai mult clienti care lucreaza cu mai toate agentiile BBDO Group.

Sediul (frumusel decorat) si capitalul de imagine

Nu vad de ce ar fi vorba despre un plus de imagine si, in nici un caz, ca prim beneficiu. Cred ca este vorba despre oamenii care lucreaza in acel sediu. Sunt convinsa ca fiecare dintre noi isi doreste sa lucreze intr-un loc decent.

Un sediu de agentie TREBUIE sa fie cum ati spus voi: "frumusel decorat" si pentru asta noi ii implicam pe creativii nostri. Asa, toata lumea este fericita de rezultatul final. In oglinda, sa nu uitam ca daca nu te intalnesti sa lucrezi intr-o echipa, intr-un sediu, nici nu gandesti, nici nu lucrezi ca o echipa.

Si nu vorbim despre capitalul de imagine, ci de faptul ca, chiar si cu toata tehnologia pe care o avem la dispozitie, nu e acelasi lucru sa faci brainstorming-uri cu toata echipa reunita, fizic, intr-un loc versus fiecare om acasa la el, discutand directii creative via Skype sau FaceTime.

Cat timp petreci tu in agentie, cat timp calatoresti si cat timp lucrezi de acasa?

75% din timp lucrez la birou, in agentie. Acasa lucrez doar in weekend sau seara, daca apare vreo urgenta sau daca sunt bolnava, maxim 25 % din timp.

Nora Marcovici in regim remote

Acum vreo 10 ani, eu si sotul meu am stabilit o regula: cand suntem acasa, prioritatea noastra este familia, viata de cuplu! Asa ca ma concentrez la tot ce tine de serviciu in orele cand sunt la birou, am agenda bine stabilita pentru fiecare zi si ma straduiesc (de cele mai multe ori imi si iese!) sa nu termin ziua fara sa nu fi bifat fiecare lucru pe care mi l-am propus.

Pentru mine, pentru personalitatea mea, aceasta este cea mai buna cale ca sa fiu si eficienta, sa am si echilibrul de care am nevoie in viata personala. Sigur, daca apar urgente, le rezolv de oriunde as fi, dar, in principiu, prefer sa lucrez la birou, astfel incat, atunci cand ajung acasa, sa am timp pentru mine si pentru familia mea.

Retelele sociale si work-ul zilnic

Se mai intampla sa apelam la formula asta pentru PPM-uri, mai ales daca lucram cu regizori straini. Si, de asemenea, colegele mele de la Client Service mai apeleaza la varianta asta pentru discutiile, brief-urile sau PPM-urile pentru clientii regionali sau internationali.

Mai exista program fix? Oficial vs. neoficial

La noi, da. Si in Creatie si, mai ales, in Client Service. Tinand cont de particularitatile pietei de advertising din Romania, de avalansa de pitch-uri "de proiect" de care am avut parte in 2014, mi se pare ca e important sa existe un program, pentru ca riscul e sa ne sufocam. Mai bine zis, sa ne sufocam si mai mult decat o facem deja.

Singuratici vs. sociabili la Graffiti BBDO

E un echilibru, cumva.  Dar, chiar daca, la prima vedere, introvertitii par sa prefere lucrul pe cont propriu,  in realitate si ei devin parca mai creativi atunci cand lucreaza in echipa, la birou.

Chimia echipelor publicitare - criteriu de angajare?

Este, sigur ca da. Poate nu cel mai important, dar, oricum, conteaza. Am avut colegi (de care ne-am despartit in cele din urma) care au venit la noi cu CV-uri impresionante, aveau reale calitati care ne-au determinat sa-i angajam, dar care, din pacate, nu au avut deloc chimie cu cei alaturi de care lucrau si , dupa o vreme, au ales sa plece.

Intr-o echipa in care nu exista chimie intre oameni nu are cum sa se nasca performanta! Pentru ca toata lumea isi consuma energia in razboaie mai mici sau mai mari, in loc sa se gandeasca la ce are de facut!

Ritualuri la Graffiti BBDO

Sunt dese momentele pe care le petrecem impreuna – fie mancam impreuna, fie mergem la filme sau concerte impreuna, fie iesim seara pe la vreun club. Si lucram continuu la reglajul fin, adica sa fie cat mai multe iesiri cu oameni atat de la Creatie, cat si de la CS sau Strategie, din fiecare companie, dar eu zic ca suntem pe drumul cel bun!

Asadar, revenind la sedii...

La fel ca acum, agentiile fara sediu/conglomerate de freelanceri vor fi apanajul agentiilor mai mici, de tip boutique de creatie, in care exista si relatii personale puternice in echipe. Pentru grupurile mari de advertising, sediul va ramane singura varianta viabila. Creativitatea si eficienta sunt, dupa parerea mea, posibile doar daca exista o echipa, iar o echipa nu cred ca poate exista fara a lucra impreuna permanent: in acelasi sediu.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Branduri

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related