[Sediul de agentie] Alex Badila: Nu cred in viabilitatea sau succesul agentiilor de publicitate "virtuale"

[Sediul de agentie] Alex Badila: Nu cred in viabilitatea sau succesul agentiilor de publicitate "virtuale"

Intrebare: cata nevoie mai au agentiile de sedii fizice? Pai, cele mici si locale nu prea au nevoie, cele mari, de retea, n-au de ce sa nu le aiba si cele medii, ma rog, intre. Dar hai sa-i lasam pe publicitari sa se desfasoare intre ideile astea si asa vedem exact cum e treaba cu lucratul remote, efectele chimiei dintre oameni, ritualurile de agentie, brainstorming-urile online & alte si alte posibilitati.

Pentru Alex Badila (Managing Director, Publicis), sediul agentiei e mai mult decat un simbol, e o matca. Este un punct nodal al ideilor si al facerilor de idei. Mafioti, mercenari sau publicitari, cu totii au nevoie de o casa a lor. Precum si de un teren sigur, inofensiv, unde sa-si planuiasca urmatoarele miscari. 

Functiile unui sediu fizic de agentie

Un sediu fizic este locul unde se intampla magia. Si DA, justifica costul.

Sediul si capitalul de imagine

Mafiotii obisnuiau sa stea in fata barului "lor" ca lumea sa-i vada. Asta le dadea un semn de aparteneneta, de "trib". Nu e numai imagine, un sediu este o matca, este "acasa", este un templu al ideilor. Pana si o tabara de mercenari are o baza de antrenament undeva.

Cat timp petreci tu in agentie, cat timp calatoresti si cat timp lucrezi de acasa?

Lucrez mult in agentie, dar, pentru ca ziua de 25 de ore nu s-a inventat, se intampla foarte des sa lucrez de acasa pentru a "ajunge la zi".

Alex Badila in regim remote

Imi place sa lucrez la birou pentru a nu o face acasa. E drept, acasa nu te deranjeaza nimeni si pare ca poti rezolva mai multe, dar lucrul de acasa merge doar pentru anumite chestii si in anumite momente. Uneori, acasa mai intervine si procrastinarea si timpul pare mai relativ.

Retelele sociale si work-ul zilnic

In general, retelele sociale mai mult distrag atentia decat ajuta la treaba de zi de zi. Cu Skype-ul e altceva - te ajuta sa comunici atunci cand esti departe - lucru care nu se intampla prea des. Dar, evident, s-a intamplat. Doar trebuie sa valorificam toate mijloacele de comunicare… Probabil ca, dintre toate, Skype-ul este un compromis rezonabil atunci cand nu exista alta solutie. 

S-a facut vreodata un brainstorming online?

Am incercat (fortati de imprejurari, nu de dragul experimentelor), dar nu pot spune ca a avut loc un "brainstorming online". Treaba asta e complicata si fata in fata, mai ales cand nu ai niciodata un timp nici macar decent la dispozitie. Dar nici sa fim "imprastiati" in diverse locuri nu merge. Sau la noi nu a mers. 

Mai exista program fix? Oficial vs. neoficial 

Pe vremuri se spunea ca stii cand vii, dar nu cand pleci. Avem o singura regula de baza: toate proiectele trebuie rezolvate la timp si la nivelul asteptarilor! Detaliile programului sunt pseudo-variabile.

Singuratici vs. sociabili la Publicis

As spune ca tine de departamente. Dar, in general, e nevoie de o "echipa" pentru a propune o idee de impact, complexa. Iar o echipa nu exista daca fiecare lucreaza fara nicio interactiune cu ceilalti - eventual, convins ca detine adevarul suprem  :)

Chimia echipelor publicitare - criteriu de angajare?

Uneori, acest MOJO ajuta. Alteori, nu.

Dar nu neaparat chimia este ingredientul-cheie, ci modul in care oamenii se completeaza. Exista oameni foarte creativi, care nu dau randament in anumite echipe, dar infloresc in altele. Cand angajezi un om, trebuie sa te mai uiti si-n ochii lui. Si, cum spuneam, sentimentul de apartenenta este un factor motivant de autodepasire deloc de ignorat.

In general, freelancerii nu au motivatii, altele decat cele financiare. Nu-i mana nimic in lupta, nu vor sa demonstreze nimic.

Ritualuri de agentie

Lucram impreuna mai mult decat se sta acasa, asa ca se intampla multe intr-o agentie. E mai mult decat doar un ritual. Iti poti schimba cercul de prieteni sau chiar sa gasesti iubirea vietii (un mic efect al "supravietuirii si inmultirii in captivitate"). Pana la urma, sa fii inconjurat de oameni destepti, poate chiar cool ca tine, este unul dintre lucrurile pentru care lucrul intr-o agentie este greu de egalat de catre alte joburi.

Asadar, revenind la sedii si necesitatea lor...

Nu se va schimba nimic in viitorul apropiat din acest punct de vedere. Asta nu inseamna ca nu vor aparea si agentii de publicitate "virtuale", dar nu cred in viabilitatea sau succesul acestora.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related