Acum sunt 4 parteneri: Victor - Loopaa's fearless Leader, Marin - Creative Jedi Master, Adrian - Master Shifu si Calin - Digital Navigator, cum se prezinta pe site-ul agentiei.
Ei sunt Loopaa - "your dedicated marketing agency". Din Cluj-Napoca.
Compania este pornita de Victor Gavronschi, ceilalti parteneri s-au alaturat pe parcurs, completand competentele echipei.
Start-ul Loopaa
Firma a luat nastere in ianuarie 2013, insa activitatea in sine a luat avant abia in luna mai a aceluiasi an, dupa indelungi dezbateri interioare cu privire la oportunitatea desprinderii de statutul de angajat.
Intr-o zi, m-am prezentat la Directorul General al companiei la care lucram cu demisia in mana si o inima cat un purice. Mi-a fost destul de greu sa ma desprind. Poate si din cauza tuturor necunoscutelor antreprenoriatului, dar si datorita atasamentului fata de o companie in care am pus bazele activitatii de marketing. Dar constientizasem ca nu exista momentul perfect de a incepe un business, ci doar momentul in care iti asumi un risc, la umbra unei viziuni marete de a schimba lumea.
Formula a fost cea magica de „1=all inclusive”. Imi aduc si acum aminte cum stateam singur in birou si nu stiam de unde s-o apuc. Marea provocarea a fost insa atragerea de colegi in agentie, in conditiile in care nu am dispus de nici un fel de buget.
Banii cu care am inceput business-ul mi-au ajuns exact pentru chiria pe 2 luni, un laptop, un birou si desigur, banii de infiintare a firmei. Poate a fost o miscare destul de nebuna.
Primul meu angajat a fost chiar Marin, ce mi-a devenit mai tarziu si business partner.
Competente initiale
Cum era de asteptat, era vorba despre competentele mele: strategie si planificare de marketing. Si acest lucru s-a perpetuat si mai departe, Loopaa fiind o agentie de marketing, si nu de advertising. Cam asta propovaduiesc la fiecare intalnire cu un client nou. Ulterior, odata cu extinderea echipei, s-au diversificat si activitatile catre digital marketing si creatie.
Parteneri & roluri
Victor Gavronschi – CEO si fondator
Experienta sa in domeniul marketingului a inceput din facultate, acesta parcurgand o serie de etape, de la angajat part-time la Director de Marketing al unei companii multinationale din domeniul Automotive, si mai departe la postura de antreprenor si Director General al uneia din cele mai dinamice agentii de marketing la nivel regional. Are la portofoliu gestionarea unor bugete de marketing de ordinul milioanelor de euro.
Adrian Abrudan - Strategy Director
Adrian a inceput ca asistent marketing in piese auto in 2004. Un an mai tarziu, deschidea puncte de lucru in tara ca Director de Marketing si selecta parteneri strategici straini, ca si importator. A activat in segmentul B2B timp de 7 ani si jumatate, la acelasi angajator, iar ultimii 4 ani au fost in calitate de Director Executiv. Compania a evoluat de la o cifra de afaceri de 300.000 euro in 2004 la peste 8 milioane de euro, iar in decursul celor 4 ani de conducere provocarile au fost extrem de diversificate: dezvoltare si restructurare, achizitii si fuziuni, implementari de software, centre de profit si centre de cost etc.
Marin Gava - Creative Director
Activitatea lui Marin in domeniul creativ a inceput prin proiecte de freelancing, acesta deprinzand cu timpul competente atat in design, cat si web-development. Contextul i-a oferit ocazia sa lucreze si in afara tarii timp de 2 ani, ajungand astfel sa cunoasca piete foarte bogate din punct de vedere creativ, precum Portugalia. Determinat sa treaca la urmatorul nivel, este primul care se alatura lui Victor, reusind sa construiasca unul din cele mai apreciate departamente creative din Cluj.
Calin Biris - Digital Director
Cu 7 ani de experienta in companii de software, training si marketing, Calin a condus departamentele de marketing de la Trilulilu si Zonga, doua start-up-uri online romanesti, a creat propria companie de training in marketing Online – Negru pe alb, este presedintele asociatiei IAA Young Professionals Cluj si conduce departamentul Digital in agentia Loopaa Marcom in calitate de director si partener de business.
Victor despre Adrian, Marin si Calin
Nu pot sa zic ca am avut un mentor in adevaratul sens al cuvantului, insa Adi a fost cel care s-a apropiat cel mai mult de aceasta postura pentru mine. Amandoi am trecut prin aceeasi scoala si am experimentat criza economica intr-un domeniu profund afectat de acest lucru. Si toata aceasta experienta ne-a calit si ne-a deschis ochii in directia unei eficientizari a activitatii de marketing. Capacitatea lui analitica si experienta de CEO ii permit sa vada un business dintr-o perspectiva mai larga, fapt ce se rasfrange in toate proiectele agentiei si aduce incontestabil un plus de valoare.
Marin a fost primul meu angajat. Si din pozitia de angajat a ajuns business partner. E genul de om dedicat 100% muncii... daca trebuie sa lucreze toata noaptea pentru predarea unui proiect, el va face acest lucru. Cred ca asta spune tot despre el. Iar peste toate acestea, are o capacitate incredibila de a invata rapid orice si de a pune in practica acel “orice” in mod eficient. Daca apare vreo problema tehnica dificila, stim la cine sa apelam pentru ca el e omul capabil sa o rezolve.
In ceea ce-l priveste pe Calin, pozitia mea e clara: e cel mai bun specialist de marketing online din Romania. (cel putin, care il cunosc eu... si no offense pentru altii) Ceea ce-l diferentiaza fata de altii este capacitatea lui de a se dezvolta in permanenta, fapt absolut necesar unui Digital Director. Alaturi de el, am invatat ca pentru a primi, inseamna mai intai a oferi ceva. Si acest lucru incercam sa-l facem prin toate trainingurile pe care le sustinem.
Marin despre Victor
Eu si Victor ne cunoastem inca de pe bancile facultatii, unde am fost colegi si prieteni. Imi amintesc inca de pe-atunci ca avea un spirit de lider, era foarte energic si punea pasiune in tot ce facea. Ii placea sa motiveze oamenii sa se autodepaseasca si ma bucur ca in tot acest timp nu s-a schimbat. Am mai avut apoi ocazia sa lucrez alaturi de el intr-un departament de marketing al unei companii din Cluj si am vazut cum pasiunea lui pentru marketing a crescut de-a lungul timpului. Ma bucur sa fac parte, alaturi de el, din tot ce inseamna Loopaa: agentia, oamenii, clientii si pasiunea comuna pe care o avem pentru marketing.
Adrian despre Victor
L-am cunoscut pe Victor la interviurile de angajare in Proton Auto. Entuziasmul si pasiunea pentru marketing m-au determinat sa il recrutez in echipa; stiam ca va recupera volumul de cunostinte necesar. Si asa a fost. Acestea l-au ajutat – la fel ca si pe mine – sa evolueze profesional rapid. In timp, lucrurile s-au intors, a ajuns sa “ma recruteze” el ca si partener anul trecut, si asta zice destul de multe despre echipa Loopaa si despre noi. Victor Gavronschi e un leader puternic, luptator si pasionat de marketing prin toate celulele corpului sau.
Calin despre Victor
Cu Victor m-am intalnit prima data la o prezentare despre Personal Branding. Pana in acel moment n-am crezut ca exista oameni mai pasionati de marketing decat mine, insa Victor m-a impresionat de-a dreptul. In acel moment mi-am dat seama ca ne vom intelege foarte bine. Am ajuns sa fim colegi de asociatie, iar mai apoi de business. Il admir pe Victor pentru determinare, curaj si pentru viziune.
Pozitionarea Loopaa - "marketing agency"
Gandul de la care a pornit aceasta pozitionare a agentiei era cel de a oferi companiilor o posibilitate de externalizare completa a departamentului de marketing. Astfel, nu e vorba doar de oferirea unor servicii de advertising. Aplicam o abordare strategica oricarui proiect la care lucram si vizam intregul mix de marketing, nefiind limitati la promovare.
Implicarea in business-ul clientului
Ne implicam total. Cel putin, asta ne dorim. Sub pavaza unui contract de confidentialitate, solicitam date complete privind activitatea clientilor nostri, de la rapoarte de vanzari, la interviuri cu angajatii lor sau vizite pe teren. Nu trecem niciodata cu superficialitate peste partea de analiza, caci ea sta la baza tuturor propunerilor noastre ulterioare care trebuie bine ancorate in contextul pietei.
Iar mai departe, ii asistam pe clienti in definirea unor obiective de marketing SMART, trasam un plan de marketing si ne suflecam manecile... caci “examenul” nostru e in implementare. Aici avem ocazia reala de a le arata clientilor rezultate si cum actiunile noastre aduc o valoare suplimentara afacerii lor.
Promisiunea Loopaa
Ca vom transpira cot la cot cu ei si ca singurul nostru obiectiv este de a le creste afacerea. Doar prin rezultatele lor putem creste si noi. Nu cred ca se mai pune problema de a face marketing de dragul de a face marketing. Pentru mine, marketingul inseamna viziune, solutii si rezultate. Nu mai putem omite rezultatele pentru ca nici piata nu ne va permite sa le omitem si ne va taxa de fiecare data pentru greselile comise.
Cel mai complex proiect
Cred ca nu are rost sa spun ca intreaga viata a unui marketer este o "mare problema complexa". Provocari sunt la tot pasul si niciodata nu stii pentru ce situatie trebuie gasite solutii. Pe ieri, de preferinta. Ce pot spune este ca intampinam provocari din ce in ce mai variate... de la marketing intern, catre proprii angajati, la cel extern cu diverse campanii digitale integrate si platforme web de o complexitate ametitoare.
Daca ar fi sa mentionez un proiect ce ne-a ridicat pulsul prin complexitatea provocarii, acela ar fi un concept de gamification in jurul unei platforme interne de referrals. Provocarea a fost la nivel de implementare, moment in care solutia propusa de noi a ridicat o serie de surprize tehnice. Miza era cu atat mai mare, cu cat ne aflam la o prima colaborare cu clientul respectiv, un client international.
Dar in final am reusit sa generam o rata de engagement extraordinara si am obtinut un client satisfacut alaturi de care derulam si acum o serie de proiecte interesante.
O alta provocare, de data asta generala, este reprezentata de proiectele pe alte piete ale clientilor straini. Cumva simt ca o luam de la zero si invatam ceva complet nou. Aici e insa frumusetea marketingului: cu siguranta nu te vei plictisi niciodata. Iar daca te “plicti”... poate e mai bine sa te reorientezi.
Echipa
Lucrez alaturi de cea mai nebuna si frumoasa echipa pe care mi-as fi putut-o imagina. Suntem 16 oameni intr-un mix aproape ciudat de juniori, seniori, pasionati, meticulosi si entuziasti. Pentru mine, ei toti sunt un fel de copii ai mei... poate suna melodramatic dar voi face tot ce-mi sta in putinta sa-i ghidez in viata profesionala si sa le ofer provocari pe masura. Totul ca ei sa devina cei mai buni si respectati profesionisti din domeniu.
Servicii
Zona de servicii digital este intr-o dezvoltare continua, asemenea domeniului deservit. La nivel de Romania, piata mai are mult potential de dezvoltare, in special in directia de E-Commerce si a aplicatiilor mobile. In schimb, serviciile de marketing nu trebuie sa se rezume la a fi inovative. Cred ca trebuie in primul rand sa raspunda problemei clientului nostru si daca e implicata si o doza de inovativitate, cu atat mai bine.
Clienti
Clientii nostri sunt in special din 3 industrii: automotive, software si FMCG. Mai nou, acest final de an ne deschide noi oportunitati in industria grea si cea energetica, atat la nivel national, cat si european. Asadar, ne va astepta un nou an cu mai multe provocari.
Business
Dupa ce anul 2013 s-a incheiat cu o cifra de afaceri destul de fragila, in 2014 ne-am depasit obiectivele, atingand suma de aproximativ 1.000.000 de lei. Mai departe, obiectivele noastre tintesc o dublare a cifrei de afaceri prin dezvoltarea unor parteneriate strategice la nivel european.
Marketer-ul, erou de benzi desenate
Ideea MarComics-ului a venit de la provocarile noastre de zi cu zi. Intr-o buna zi, ne-am gandit, pur si simplu: ce-ar fi daca am crea un personaj al marketer-ului de azi?
Pentru a fi relevanti, trebuia sa dam dovada de o constientizare a provocarilor din domeniu. Asta in conditiile in care aveam capacitatea de a prezenta lucrurile dintr-o perspectiva dubla: cea din agentie si cea din departamentul de marketing. Mesajul pe care dorim sa-l transmitem: stim provocarile voastre de marketing si business, am trecut si noi prin ele si vrem sa va ajutam.
Conceptul fiecarui episod al primei editiia revistei a fost rodul intregii echipe. Am ales sa le si comunicam altora lucrurile cu care ne confruntam cu totii in industrie, ceva in genul intalnirilor Alcoolici Anonimi.
A 2-a editie preconizam sa o lansam candva in cursul anului 2015, dar va trebui sa fiti pe faza ca sa aflati noile aventuri spectaculoase ale lui Loopert.