Am fost un publicitar bun anul asta, nici prea cuminte, nici prea obraznic.
Am inscris lucrari la festivaluri in limitele decentei.
Si am gandit numai campanii eficiente.
Am incercat sa nu ma supar cand a castigat o campanie mai nasoala decat a mea. Am fost cat de cat dragut cu colegii care imi plac. Am respectat cu sfintenie cateva deadline-uri si asa am aflat cum e sa dormi in agentie.
Din aceste motive, nu accept nuieluse decat in forma tacurilor de biliard personalizate, betelor de schi ultraperformante sau unditelor profesioniste.
Altfel, imi doresc in acest an sa-mi aduci produse care comunica bine. Care nu trateaza oamenii drept tinte. Hint: produsele brandurilor pentru care lucrez eu comunica super. E logic ca brandurile misto sa ajunga pe mana oamenilor cei mai tari.
E foarte OK daca imi iei ceva din strainatate, chiar as avea cateva sugestii, dac-ar fi sa ma iau dupa review-urile pe care nu le-am citit. Dar sa nu cumperi online, ca stiu eu mai bine ce site are UX mai bun.
Daca ajungi prin Lisabona, ia-mi un set de pixuri Muji.
Te rog, totusi, sa nu cumperi de la magazinul cutare pentru ca clientul e un bou. M-am suparat pe el. O sa-mi treaca, dar acum e acum. Sa nu cumperi nici de la clientul cutarica, e cam incuiat la cap. Si, de fapt, mai bine iti zic eu de unde sa cumperi. E inevitabil, relatia mea cu clientul se reflecta si asupra brandului, deci ai grija.
Hai mai, ca glumesc. Ce legatura au bugetele de marketing cu preferintele mele? Nu prea ma influenteaza comunicarea de brand, plus/minus un ambalaj misto. Ia-mi si tu ceva sa ma simt bine. Ma cuceresti daca-mi aduci un avocado copt perfect, gata-de-mancat.
Hmm. Sau lasa, dom'le, ca ma duc eu. E mai tare calatoria decat destinatia. Traiesc in moment, e distractie. Si oricum miros mai bine reducerile decat tine.
De fapt, uite, poti sa-mi iei haine. Nu suport sa cumpar haine.
Gata. Mult spor in Noaptea de Ajun.
Cu drag,
Eu, publicitarul.
PS. Si vezi, sa-ti mai verifici lista, ca sunt unii prieteni de-ai mei care... In fine, au facut niste alegeri proaste pe 2014. Ti-am dat un mail cu asta mai demult.
Cand mosul e foarte ocupat, publicitarii isi mai fac si singuri cumparaturile. Va invitam inca o data sa le descoperiti depozitiile. In ordinea aparitiei:
Dani Macarie (Creative Director, Ogilvy & Mather) si-a convins un prieten sa cumpere un Click and Style. Alaturi de Marius Moga.
Paula Ionescu (Copywriter, Next Advertising) a marturisit: corupe oamenii spre junk food.
Razvan Capanescu (Chief Creative Officer, Leo Burnett Group) are un supermarket preferat in Londra. Tot acolo isi face si 60% din cumparaturi.
Mihaela Neatu (Senior Creative, Rusu+Bortun) i-ar placea sa creada ca dupa birou nu mai judeca lucrurile ca un publicitar. Ar fi frumos.
Evident ca lui Dragos Musat (Head of Digital Content Development, Publicis) ii vine sa dea cu toporul in raftul ce contine produsele promovate de concurenta.
Sabin Staicu (Copywriter, Three) mai aude din cand in cand la televizor cum un prieten bun incearca sa-i vanda un ulei si bun si ieftin.
Sorin Tranca (Creative Director, FRIENDS\ TBWA) favorizeaza cu incapatanare brandurile pentru care lucreaza.
Cumparatorul Sorin Psatta (Integrated Communication Director, BBDO Group): despre fixatiile, micile obsesii si idiosincraziile care il particularizeaza.
Marius Rosu (Creative Director, GAV) apreciaza magazinele care se chinuie sa incropeasca o atmosfera dincolo de ZU.
Pe Daniel Dobrin (Copywriter, McCann Erickson) nu l-a convins Dobrovolschi sa-si ia periuta electrica.
Costin Radu (Managing Partner, The Geeks) spune ca se lasa foarte usor pacalit de reclame, asa incat da banii pe toate prostiile.
Vasile Alboiu (Creative Director, SENIORHYPER) fuge sprinten de magazinele de haine.
Simpatia pe care o are Andrei Munteanu (Senior Copywriter, Lowe & Partners) pentru un client e direct proportionala cu simpatia pentru brandul lui.
Cristi Simion (Senior Copywriter, DDB Romania), care intrupeaza cumparatorul ideal, intotdeauna curios si jovial
Bogdan Zavera (Creative Director, Tribal Worldwide Romania), care are dubla personalitate, dar nu sufera de pe urma ei.