Bilant 2014. Joaquin Bonilla: Cuvantul "consumator" este so passe

Bilant 2014. Joaquin Bonilla: Cuvantul "consumator" este so passe

Consumatorii au devenit propriile lor branduri, spune Joaquin Bonilla (Executive Creative Director/ Managing Partner, Wunderman). Si asta e realitatea de care trebuie sa tina cont publicitatea in 2015. Pana acolo, insa, contribuie la bilantul nostru pe anul care se incheie.

Proiectul cel mai misto la care ai lucrat anul acesta

E destul de greu sa nominalizez una pentru ca noi, in Wunderman, ne distram intotdeauna cand lucram pentru diferite campanii si in fiecare an spun ca, gata, asta e cea mai buna, cea mai cool campanie, insa e o mare minciuna. De ce? Pentru ca intotdeauna lucrurile devin din ce in ce mai bune.

Dar daca ar fi sa vorbesc despre una din acest an, ar fi lansarea oficiala a sortimentului de inghetata Pink&Black de la Magnum, client Unilever. Am reusit sa cream asteptare, in faza de teasing, anuntandu-i pe toti despre venirea in Romania a unor artisti care vor oferi romanilor mai mult decat un show…dans? Muzica? Trupa? Artisti? S-a creat o dezbatere mare.

Dupa o perioada intensa de abordare tip "guerilla" am avut lansarea oficiala, in Cluj, live, in cadrul evenimentului Forza Zu…si atunci am realizat ca am reusit: am creat curiozitate/panica pe scena muzicala!!!

In timpul repetitiilor, artisti importanti din Romania au venit la mine si m-au intrebat: Cine sunt Pink&Black? Au ajuns? Cum arata?...si intrebau pe buna dreptate pentru ca performerii Pink&Black erau anuntati peste tot, aveau pagini de FB, erau urmariti de paparazzi, pe YouTube, Instagram, Facebook, articole in media despre preferintele lor neobisnuite inainte de concert si nimeni nu avea nicio idee despre cum arata.

Asa ca, da, Pink&Black va ramane in inima mea si in mintea romanilor pentru o perioada. Intr-adevar, aceasta campanie a deschis noi usi si a dus agentia noastra pe noi teritorii.

Cea mai frumoasa campanie din Romania

"Doneaza Sange pentru Romania" de la Antena 1. Pentru ca a fost o modalitate smart si creativa de a aduce la cunostinta o situatie delicate cum e cea a "donarii de sange". Ideea de "viata fara rosu" a implicat un numar mare de oameni si a devenit virala. E genul meu preferat de campanie si, din pacate, vad din ce in ce mai rar astfel de campanii care ofera experiente memorabile si care au ca subiect principal o "situatie" si nu "produsul"!

Reclama din afara care te-a marcat in 2014

Multi directori de creatie pot veni cu un raspuns creativ si intelectual, dar eu o sa sar peste aceasta abordare si o sa spun o realitate! Pentru a pozitiona brandurile pe primul loc in mintea consumatorilor, noi cream, dar cred ca in prezent trebuie sa ne gandim sa cream experiente de brand nu pentru consumatori ci pentru "branduri personale".

Consumatorii au devenit propriile lor branduri si de aceea in 2014 ceea ce m-a surprins placut este numarul mare de branduri pe care le vedem zilnic in social media si care primesc "like" si "share". Cuvantul "consumator" este so passe. Acum avem persoane care se reprezinta si care zi de zi isi creeaza propriile campanii…bravo!

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Campanii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related