Pentru ca, spune el, mai intai indraznesti sa propui idei pe care nu crezi ca le va accepta nimeni si apoi fumezi.
Mihai Fetcu (Creative Director, Geometry Global) povesteste despre "Viata fara rosu", campanie pusa de multi colegi de industrie in topul celor mai frumoase din anul acesta, din Romania, dar si de juriile de la Golden Drum, Epica, Eurobest sau Cristal. Face, de asemenea, propriul lui top cu bunatati publicitare.
Proiectul cel mai misto la care ai lucrat anul acesta
Cea mai misto campanie la care am lucrat anul acesta este... Geometry Global. Nu am lucrat doar eu, am facut parte din echipa care a lucrat. 120 de oameni adevarati pentru care vin cu placere la birou, care au chef si care fac lucruri cool. 120 de oameni catalogati pana alaltaieri cu megausurinta ca fiind "a... ii stiu pe astia, sunt tot aia, si-au schimbat doar numele".
Nu, nu sunt aia, sunt altii.
Adica alt mindset in primul rand, unul bun: 2015. Cu chef, cu muschi, orgoliu si very very fresh! Campania a fost ampla dar cred ca ne-a iesit. Vorbesc din perspectiva rezultatelor.
Campanii "advertising"?
Anul asta mi-a placut sa lucrez la "Donate KM" (#donezkm) si The RGB News ("Viata fara ROSU"). In egala masura. Doua campanii simple, organice, adevarate. Povestea acestor campanii este insa mult mai tare decat campaniile in sine. Cuvantul cheie la noi atunci cand auzi o idee buna este "HAI! O FACEM". Si de cele mai multe ori o facem. Vedem apoi cum iese, cred foarte mult in instinct. Aceste doua campanii ne-au "iesit", consider. Totul a fost ok: ideea, bagajele, drumul si, apoi, destinatia.
Cred ca ideea cu "hai sa scoatem rosu din TV" au avut-o multi, insa e mai simplu sa zici "misto idee, dar nu cred ca o sa accepte cineva vreodata... hai sa fumam."
Eu zic asa: Incearca mai intai si fumezi dupa aia! Si noi am fumat. Mult. A fost "tigara de dupa"... de dupa Golden Drum, Epica, Eurobest si Cristal (ieri). Si sper sa mai avem ocazia.
Cea mai frumoasa campanie din Romania
"Vino la vot!".. Direct, cinematografic si cu putina istorie. Local flavour. Capanescu e tot roman pana la urma, chiar daca a avut niste "iesiri" :)
Bravo!
Dar nu e singura campanie pe lista mea, imi place ca unii sa incapataneaza sa filmeze pentru VW in Romania, si nu e deloc rau! E chiar bine.
Nu in ultimul rand, imi place Vodafone. Cu totul. Chiar daca sunt asaltat de bunici sau de prea mult local flavour, lucru sufocant uneori, cred ca baietii aia au reusit sa faca ce trebuie, ce "vrea muschii lor" dintr-un brand destul de rigid si extrem de global. Romanii sunt altfel. Si le-a iesit.
O reclama din afara care te-a marcat in 2014
If only for a second.
E noul standard din punctul meu de vedere. Cred ca ar trebui sa ne dam reset atunci cand gandim ca o campanie, ca sa fie campanie - are nevoie de minim 3 medii.
Sau de minim 2 luni; poate ca nu ar trebui sa ne mai gandim la "campanii" atunci.
Adevarata campanie aici este filmul de pe YouTube. Si gustul pe care ti-l lasa. Si e mai tare decat unele campanii de comunicare elaborate – iar aici nu voi intra in detalii si voi incheia articolul intr-o nota la fel de pozitiva precum am inceput. Sa ne vedem si in 2015 cu inspiratie si cat mai multe "tigari de dupa"! :)