Milka, lider pe piata locala de ciocolata, continua seria de campanii prin care doreste sa transforme lumea in care traim intr-un loc mai tandru. Campania „E Ok sa ciocolata oriunde si oricand” indrazneste sa provoace desfiintarea unor prejudecati si asa zise reguli referitoare la consumul de ciocolata, intr-o piata in care consumul per capita este de 1.6kg, unul dintre cele mai scazute din Europa. Prin aceasta campanie, Milka isi asuma rolul de lider al categoriei si urmareste sa schimbe obiceiurile de consum si perceptia asupra consumului de ciocolata. Obiectivul strategic al campaniei a fost acela de a identifica noi situatii si de a creste numarul ocaziilor in care ciocolata este cea mai buna idee.
„Conceptul campaniei „E ok sa ciocolata” porneste de la un adevar universal valabil si anume faptul ca daca ne place ciocolata, o vom manca oriunde si oricand, fara a tine cont de eventuale presiuni sociale care tin de conduita: pe strada, la ora doua dimineata, in sedinte sau in timp ce faci cumparaturi.” a declarat Cristian Scurtu (Senior Copywriter, Saatchi&Saatchi).
Sloganul eliptic ne lasa libertatea de a adauga orice verb, provocandu-ne, astfel, sa identificam noi si noi situatii in care „E ok sa ciocolata”: E ok sa mananci ciocolata; E ok sa cumperi ciocolata; E ok sa ai ciocolata; E ok sa oferi ciocolata; E ok sa imparti ciocolata. Jocul de cuvinte sustine ideea campaniei, aceea ca este permis sa manancam ciocolata oriunde si oricand.
Conceptul campaniei Milka a fost declinat atat online cat si offline, prin medii conventionale – TV, print, online - dar si prin activari inedite. Seria celor trei spoturi TV exemplifica, abordand comicul de situatie, cateva momente sau locuri in care este in regula sa mananci ciocolata. In cadrul activarii offline, oamenii au avut ocazia de a fi vedete in campania Milka. Fiecare dintre ei putea fi fotografiat in contextul - e ok sa ciocolata la cumparaturi, urmand ca imaginea sa ruleze ca si material promotional.
Creatiile campaniei
Inovatia campaniei offline a constat in realizarea primului sampling non-stop din Romania in reteaua de magazine OK din Bucuresti. Astfel, timp de 24 de ore, clientii celor 3 magazine OK s-au putut bucura de ciocolata la orice ora din zi sau din noapte.
Promotia nationala „E OK sa ciocolata” s-a desfasurat atat in Romania (1 octombrie – 30 noiembrie) cat si in Bulgaria (1 septembrie – 31 octombrie) si a urmarit sa ne convinga ca nu exista momente sau locuri prestabilite pentru a ne bucura de ciocolata. Putem imparti cu cei de langa noi un moment dulce si trandru cu orice ocazie. Pentru a-i recompensa pe cei care au acceptat aceasta provocare, Milka le-a oferit oamenilor mii de premii instant (stickuri de memorie, telefoane sau tablete). Cei inscrisi in promotie au fost invitati sa transmita fotografii cu situatii in care e ok sa ciocolata, apoi, prin tragere la sorti, a fost acordat premiul cel mare - ciocolata pentru un an. Promotia s-a dovedit a fi un succes, inregristrand un grad de participare dublu, fata de media gradului de participare in promotii in 2014 si cu 73% mai multi inscrisi decat in promotia nationala Milka din 2013.
Echipele
Din echipa Milka pentru acest proiect au facut parte Simona Potecu (Marketing Manager Chocolate, Romania & Bulgaria), Diana Oancea (Senior Brand Manager Milka, Romania & Bulgaria), Vlad Teiosanu (Brand Manager Milka, Romania & Bulgaria). Echipa Centrade Saatchi & Saatchi care a dezvoltat si implementat campania este alcatuita din: Laura Iane (Co-Creative Director), Marius Tianu (Co-Creative Director), Alexandru Malaescu (Senior Art Director), Cristian Scurtu (Senior Copywriter), Razvan Lazareanu (Copywriter), Cristina Soricel (Art Director), Vlad Giogu (Head of Graphic Design), Marius Eftimie (Digital Copywriter), Catalin Ghinescu (Digital Art Director), Dan Draghicescu (Senior Producer), Florin Ionescu (Strategic Planner), Gabriela Nanu (Client Service Director), Ioana Hurdubelea (Account Director), Deniss Radu (Account Manager), Mihaela Vlasceanu (Account Executive).