Se pare ca dintre campaniile din Romania, una este frecvent nominalizata de directorii de creatie, cand vine vorba de lucruri bune care s-au intamplat anul acesta in publicitate. Ea are legatura cu mancarea si nostalgia.
O remarca si Liviu Turcanu (Creative Director, Mercury360) cand face bilantul pentru IQads.
Proiectul cel mai misto la care ai lucrat in 2014
In lista de proiecte frumoase la care am lucrat cu drag anul asta as nominaliza campania "Micile provocari cer o surpriza dulce" pentru Dr. Oetker. Avem o serie de trei spoturi, iata primul dintre ele:
Alt proiect, mai complex, recent lansat, care ne-a oferit sansa sa experimentam lucruri noi, a fost pentru TedX Bucharest. O campanie in care am relevat frumusetea vizuala a unui speech Ted, prin intermediul tehnologiei Kinect. Mai multe o sa aflati din case study, pe care o sa-l publicam in curand.
Cea mai frumoasa campanie din Romania
In peisajul publicitar autohton nu s-au facut remarcate prea multe campanii care sa ne retina atentia; exista o consecventa admirabila in a produce campanii excelente in cazul catorva agentii, care au devenit deja un reper creativ in Romania si nu numai.
Imi place campania cu bunicile de la Vodafone (Bunici de Duminica). Fiecare dintre noi are o cel putin o amintire cu bunatatile pregatite de bunici. Este originala si binevenita ideea de a reinitia astfel legatura dintre tineri si bunici, printr-o plaforma de socializare de tip cook&share.
Mi-a atras atentia si campania celor de la Geometry Global, "The RGB News", un exemplu de "hai ca se poate si altfel" cand vine vorba de campanii pe tema asta. De cativa ani directia e buna, asa ca ne asteptam sa vedem work din ce in ce mai creativ de la Geometry si in anul care urmeaza.
O campanie simpla, onesta, cu niste executii numai bune de descretit fruntile ar fi si "Instrumente de scris cu personalitate", care promoveaza produsele Pilot.
Reclama din afara care te-a marcat in 2014
O perspectiva noua, cu executii savuroase, care pune in alta lumina spiritul darnic ce ne anima in perioada Craciunului: Harvey Nichols, "Sorry, I spent it on myself".
Printre preferatele mele se numara si Campania sociala de la Volkswagen, "Eyes On The Road". O idee mai veche, aplicata in alt mediu intr-un mod destul de cool.
O alta campanie care m-a impresionat este "Inglorious Fruits and Vegetables" pentru Intermarche. Cu adevarat "A glorious fight against food waste", campania vine cu o solutie neasteptata pe trendul de anti wasting actual; iata cum imperfectiunea detine un gust perfect.