Nu suntem mega-traditionali aici la IQads, dar unele ritualuri au farmecul lor. Asa ca, daca tot se sfarseste si anul acesta, ne-am pus pe adunat lucrurile frumoase din publicitate din 2014. Ce i-a inspirat si ce i-a surprins pe directorii de creatie din Romania, care sunt proiectele la care au lucrat cu spor?
Costin Milu (Director de Creatie, DDB) face lista lui cu bunatati din 2014: miracole, funde si, la raritati, un proiect care se va lansa exact asa cum a fost propus.
Proiectul cel mai misto la care ai lucrat anul asta
Prin iulie, parca, am lucrat pentru un pitch telecom din estul Europei. Partea interesanta a fost ca in proiect au fost implicate mai multe agentii si birouri regionale DDB, asa ca am vazut cum lucreaza altii si am descoperit si cum e sa lucrezi pentru o alta piata de telecom decat cea locala. Partea cea mai tare este ca am castigat pitch-ul, iar proiectul este acum in curs de lansare exact in forma in care a fost propus, ceea ce e destul de rar si ne bucura.
Cea mai frumoasa campanie din Romania
In 2014, cel mai mult m-a impresionat un spot care, desi e facut anul trecut, este singurul spot romansesc premiat in 2014. E Anim'est - The Miracle, care le-a placut si juriilor de la D&AD, Clio, LIA sau Cannes. Si ma bucur foarte tare ca echipa care l-a facut (Cristi Dita, art & Cristi Simion, copy) e acum la noi, la DDB.
O reclama din afara care te-a marcat in 2014
Nu sunt un fan al brandului si nici nu simt vreun fior aparte in preajma sarbatorilor, insa mi-a placut "funda Coca-cola" (si cum au integrat produsul in poveste), adica rezolvarea la eternul brief "a venit din nou Craciunul, oare ce sa mai facem si de data asta?"