Meandrele productiei AV de la Centrade Saatchi & Saatchi, coordonate de Monica Garbur

Meandrele productiei AV de la Centrade Saatchi & Saatchi, coordonate de Monica Garbur

Stai bine cu teoria. Concept, mecanism, scenariu. Bifat, bifat, bifat. Te-ai inteles cu clientul, traiesti in Paradis. Pana te apuca nervii. Urmeaza etapa de productie si, macar pentru o milisecunda, simti cum pamantul iti fuge de sub picioare. Am vorbit cu mai multe agentii despre parcursul proiectelor publicitare din momentul in care trebuie sa casatoresti oamenii de idei cu oamenii de actiune.

Monica Garbur (AV Production Manager) este cea care tine fraiele productiei AV la Centrade Saatchi & Saatchi. Ea ne-a povestit despre ce a insemnat 2014 pentru agentie la capitolul colaborari cu casele de productie si regizori locali si internationali. Interesul celor din urma pentru implicarea in productiile romanesti a crescut in ultima perioada, ne-a spus Monica.

In ceea ce priveste clientii doritori sa aduca oamenii din agentie atat in fata, cat si in spatele camerelor de filmare, Monica nu i-a intalnit pana acum. Din fericire.

Alegerea caselor de productie la nivel de agentie

Competitia este constructiva, asa ca noi facem licitatie la fiecare proiect in care invitam mai multe case de productie. Decizia finala o luam noi impreuna cu clientul si de obicei clientul respecta recomandarea agentiei.

Criterii de selectie

Casele de productie se aleg in functie de tipul de executie al proiectului dorit de creatie; multe case au deja anumite specializari, in special pe partea de postproductie, insa pe shortlistul nostru nu intra decat studiouri verificate in prealabil de noi, producatorii agentiei.

Castigatorul licitatiei se decide in functie de: reel, oferta de buget, echipa artistica si timp de lucru.

Colaborarile Centrade Saatchi & Saatchi din ultimul an: case de productie

In 2014 am colaborat cu studiouri de productie si postproductie din Romania: Saga Film, Mitra Film, Reload Film, Smart Film, Studioset, Chainsaw Europe, FX Studio. Compozitia de muzica s-a realizat atat cu compozitori romani, cat si internationali. 

Colaborarile Centrade Saatchi & Saatchi din ultimul an: regizori

Am lucrat in egala masura cu romani si straini, in functie de cerintele de abordare a proiectul. Regizorii romani au un avantaj fata de cei straini din punct de vedere al costurilor si al disponibilitatii mai mari de implicare in proiect. Acestia pot fi prezenti fizic mai mult in etapa de preproductie si postproductie a proiectului.

Cat priveste regizorii straini, am remarcat un interes marit al acestora de a filma in Romania in ultimii ani. Spre exemplu, daca un proiect are buget ofertant, poate filma cu orice regizor celebru. Nu mai intampinam probleme de credibilitate legate de serviciile de productie.

Cel mai complex proiect din 2014

In 2014 am avut 2 proiecte complexe din punct de vedere al productiei si postproductiei: pentru unul din clientii nostri am realizat pentru acelasi brand 4 productii video in paralel, asociate fiecare si cu sedinta foto.

Am avut 1 saptamana de filmare si 3 zile de sedinta foto. Complexitatea a venit din faptul ca a trebuit sa organizam productia pentru toate odata (selectie de regie si case de productie, realizare de shootingboard, propuneri de casting, costume, locatii, scenografie etc) si au predominat filmarile in locatii din afara Bucurestiului. 

Urmatorul proiect complex a fost campania de imagine Rompetrol unde productia a depins foarte mult de un program strict de filmare in locatiile Rompetrol si de conditiile meteo, fiind filmari 100% de exterior, toamna. De asemenea campania a avut filmari aeriene, din elicopter si drona si, probabil, am realizat prima filmare a unui petrolier pe Marea Neagra.

Tot la capitolul proiecte complexe as adauga si campaniile care trebuie realizate intr-un "deadline dead":) In toate proiectele am colaborat cu case de productie experimentate in astfel de campanii sau moduri de realizare si, cu un program militaresc, le-am rezolvat favorabil. A fost si stresant, dar ne-am bucurat si de satisfactia reusitei la final.

Drumul de la idee la producerea ei in AV si cum s-ar putea imbunatati

In functie de complexitatea ideii, drumul poate fi scurt, 4-5 zile sau foarte lung, aproximativ 2 luni. Suntem in plin proces de convingere a clientilor pentru a obtine, daca nu un buget mai bun, macar un timp de productie normal si conform cu bugetul.

Productia si proiectele speciale: cine & cum

Am lucrat pe multe proiecte sociale, fara buget sau cu buget foarte mic. Este munca unei echipe din care fac parte clientul, agentia si casa de productie si este foarte placuta in special pentru ca poti lasa procesul de creatie liber pana la finalizarea montajului. Casele de productie, regizorii, se implica usor in astfel de proiecte pentru ca sunt de cele mai multe ori ofertante din punct de vedere creativ.

Productia filmelor de case study

Case-study-urile pentru festivaluri sunt gandite de strategie si creatie. Partea de productie este similara cu alte proiecte, cu mentiunea ca aici "clientii" sunt colegii nostri.

Ati auzit in ultimul an vreun client spunand: "Haideti ca va descurcati si voi sa filmati un spot"?

Nu m-am confruntat cu astfel de situatii pana acum si sper sa nu fie cazul nici in continuare.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Cheil Centrade

Centrade | Cheil este una dintre cele mai mari companii de comunicare din Romania si HUB regional Sud Estul Europei (10 piete). Ca agentie integrata, Centrade | Cheil are capabilitati de coordonare la nivel de... vezi detalii »

Studioset

Studioset este o casa de productie si post-productie, cu sediul in Bucuresti. Compania a fost infiintata in 2007 si este formata dintr-o echipa tanara de profesionisti media care au castigat numeroase premii de-a... vezi detalii »

Branduri

Oameni

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related