Headvertising n-are departament de AV. Corina Catrinoiu ne spune cine pune umarul la impreunat si impacat ganditori cu producatori

Headvertising n-are departament de AV. Corina Catrinoiu ne spune cine pune umarul la impreunat si impacat ganditori cu producatori

Stai bine cu teoria. Concept, mecanism, scenariu. Bifat, bifat, bifat. Te-ai inteles cu clientul, traiesti in Paradis. Pana te apuca nervii. Urmeaza etapa de productie si, macar pentru o milisecunda, simti cum pamantul iti fuge de sub picioare. Am vorbit cu mai multe agentii despre parcursul proiectelor publicitare din momentul in care trebuie sa casatoresti oamenii de idei cu oamenii de actiune.

Cum va spuneam direct din titlu, in Head nu exista departament de AV. Dar personajele cel mai adesea implicate in intermedierea conceptelor spre lumea materiala sunt Corina Catrinoiu (Project Management Director) si Serban Alexandrescu (Creative Director/Managing Partner).

Pe Corina am furat-o un pic din atmosfera de sarbatoare la sfarsit de an (apropo, o petrecere ad-hoc la The Ark, etajul 3, se intampla chiar deseara) ca s-o intrebam cum se lucreaza cu casele de productie. Iar parcursul proiectelor la Head arata cam asa: Project Management - Creatie - Casa de productie.

Alegerea caselor de productie la nivel de agentie

Uneori decizia se ia singura. Oricat ne-am dori noi sa vedem mari "batalii", sa nu putem sa ne hotaram, blazarea si plafonarea ne forteaza alegerea.

Noi alegem, shortlistam si ne argumentam favoritii. De cele mai multe ori, pe recomandarea noastra se stabileste mixul final (casa de productie + regizor) de productie.

Criterii de selectie

Regizor – treatment – buget (intr-o lume ideala) – casa de productie.
Pe bune pe bune: buget – regizor – treatment – casa de productie.

Sa nu se supere nimeni pe noi, va rog.

Colaborarile Headvertising din ultimul an: case de productie

Nu a fost cine stie ce abundenta de filmari la noi in 2014, dar tot ce am facut am facut cu Smart Film, Studioset si Multimedia Est.

Colaborarile Headvertising din ultimul an: regizori

Pe partea asta insa, varietatea a fost ceva mai mare – Bobo Barbulescu, Goran Mihailov, Aguillaume Romulo, Markus Gasser, Luke Scott. Si parca parca se intorc vremurile normale cu case de productie care propun si regizori "nerulati" local, si clienti care par sa se mai fi relaxat la nivel de baiere si pungi si retineri.

Sau poate ca s-au mai echilibrat si cererea cu oferta.

Cel mai complex proiect din 2014

Am facut si full stock footage si actori cutii si cutii actori si orgolii de vedete...

A fost un an variat, cu proiecte dificile la diferite categorii.

Da, e greu sa aliniezi 3 persoane publice in aceleasi 4 ore de filmare. Da, e greu sa lucrezi cu actori romani care trebuie sa arate americani. Dar nu e nici unul mai complex sau mai putin complex.

Drumul de la idee la producerea ei in AV

In timp? In bani? In oameni? In mail-metri?

E un drum destul de lung, dar in tot contextul de comunicare, de bine de rau (cateodata mai mult de rau decat de bine), briefurile inca vin cu "avem o campanie" cu TV. Deci lungimea drumului este de cand se aproba scriptul pana cand incepe planul de media antamat chiar inainte de a avea noi vreo idee de brief.

De la script (aprobat) la spot pe net (un pic mai des anul acesta decat pe TV) cam 5- 6 saptamani dureaza – asta in conditiile in care alegem regizorul si apoi revizuim treatmentul in perioada de preproductie.

Cum s-ar putea imbunatati procesul?

Procesul cam asta este, daca vrem licitatie pentru fiecare proiect. Anumite etape din el sunt insa viciate de restrictii de timp sau de bani. Asa ajungi sa alegi pe criterii nefiresti.

Daaaar, daca am avea ceva mai mult timp, un kick-off meeting pe bune cu omul de la research ('cela de stie toti regizorii din lume cu toate reel-urile din lume) ar fi ideal. Sa stam la masa, sa ii povestim ce vrem, sa simta gandul, intentia din spatele conceptului creativ si apoi sa poata recomanda cei doi – trei regizori care chiar ar putea transpune cel mai bine scriptul in imagini. In restrictiile briefului, bineinteles.

Productia si proiectele speciale: cine & cum

Casele de productie cu care lucram sunt dupa chipul si asemanarea noastra. Adica au rabdarea si intelegerea si priceperea necesare, ca sa ne ajute sa dam bine la client. Sa facem ce initial doar am stiut sa povestim.

De coordonat, project management-ul coordoneaza cam toate genurile de proiecte. Iar creatia co-coordoneaza, ca sa ne asiguram ca diferenta dintre vorbele/desenele prezentate initial si rezultatul banilor si al timpului investit in productie sa fie cat mai mica.

Productia filmelor de case study

Nu inscriem. Si daca am inscrie, probabil nu am inscrie. Motivele sunt multiple si abordate de Serban in repetate randuri, nu are sens sa le reiau si eu.

Ati auzit in ultimul an vreun client spunand: "Haideti ca va descurcati si voi sa filmati un spot"?

Aici e cu dus si intors.

Am avut un prim proiect (eu in Head) de genul asta. Si cat de tare m-am bucurat in prima faza, cam tot atat de tare ne-am ingrijorat in a doua faza. Ce inseamna increderea clientului, se traduce apoi intr-o supraresponsabilizare si o supracontestare. Cand clientul e pe set, aprobi, confirmi, dezbati, infirmi totul acolo. Pe loc. Argumentezi si convingi sau esti convins in cateva minute. Cand nu e acolo, trebuie sa te gandesti de doua ori. O data te gandesti la cum ar fi mai misto si mai cul si mai creativ si mai spectaculos, si apoi te gandesti la ce ar putea vreodata clientul sa dezaprobe sau sa priveasca cu o spranceana saltata.

In orice caz, nu-i asa ca avem cei mai super clienti si parteneri? Asa e. Pentru ca proiectul a iesit spectaculos. Si pentru asta le multumim tuturor.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Studioset

Studioset este o casa de productie si post-productie, cu sediul in Bucuresti. Compania a fost infiintata in 2007 si este formata dintr-o echipa tanara de profesionisti media care au castigat numeroase premii de-a... vezi detalii »

Branduri

Sectiune



Branded


Related