Adela spune despre copywriting: Suna ca si cand as fi lucrat in armata, dar, cumva, asa a si fost

Adela spune despre copywriting: Suna ca si cand as fi lucrat in armata, dar, cumva, asa a si fost

Adela Dan spune. Pe blog, in carte, pe care o lanseaza chiar maine, in scenarii TV, dar, mai ales, Adela spune povesti in publicitate de 15 ani. Dintre care 3 i-a petrecut la Graffiti BBDO si 11, la McCann Erickson.

In interviul de mai jos, ea spune cum reuseste sa faca atat de multe lucruri. Oare ziua ei are cateva ore in plus, ascunse intr-un buzunar temporal? Nu, dar stie un truc cu care pacaleste timpul: traieste in viitor.

Inceputul in publicitate. Cati ani aveai?

Multi. Atat de multi incat eram absolut sigura ca asta vreau sa fac si nimic altceva. Atunci, acum aproape 15 ani adica, publicitatea era un artist boem, tanar si frumos, fara griji, care dormea pe unde apuca si gasea intotdeauna bani de un covrig prin buzunare si de-un film, indeajuns ca sa fie fericit. Eram cu totii la inceput, iar inceputurile sunt intotdeauna frumoase.

Nu "s-a intamplat" sa lucrez in publicitate, mi-am dorit asta, asa ca am inceput sa scriu directorilor de creatie din agentiile pe care le admiram la vremea aceea. Primul caruia i-am scris a lalait-o cu raspunsul, asa ca am trecut la urmatorul- Lucian Georgescu care atunci era la Grafitti BBDO. Si aia a fost.

Cele mai mari schimbari prin care a trecut publicitatea din Romania

Schimbarile sunt intotdeauna bune, chiar daca par rele. Schimbarea a fost adusa de criza. Taierea zerourilor din bugetele de productie si media clasica a fortat agentiile sa fie mai creative, a impins creativii sa gaseasca solutii mai eficiente si medii noi, a adus experienta consumatorului cu brandul la un nou nivel, acela in care cei doi interactioneaza natural, asa cum o fac si in viata de zi cu zi.

Cel mai important lucru invatat in meseria aceasta

Exercitiul. Rabdarea. Rezistenta la stres. Da, stiu, aici ar fi mers niste bullshit cu implinirea visurilor etc, dar nu e asa. Si da,  suna ca si cand as fi lucrat in armata, dar cumva asa a si fost. Creativitatea inseamna, de fapt, foarte multa munca.

Campania care ti-a ramas cea mai draga, din ceea ce ai lucrat

Toate campaniile la care am lucrat sunt copiii mei, deci le iubesc pe toate, dar preferatele mele sunt cele facute pentru branduri romanesti: ROM, Dedeman, Nutline. Si nu-mi place doar sa lucrez pentru branduri romanesti, chiar aleg sa cumpar produse fabricate in Romania si cred ca daca am face mai multi asta, ar fi mult mai bine pentru noi toti.

PR pentru Andrei Leonte

Cea mai mare calitate a unui om de creatie, de orice fel, este aceea ca se plictiseste repede. Asa ca am un blog, am publicat o carte, am lucrat ca scenarist pentru show-uri TV, am scris un scurtmetraj cu regizoarea Andreea Paduraru si l-am si filmat, va fi gata montajul in curand, colaborez cu revista The One si lucrez ca PR. Colaborarea cu Andrei a inceput intersectandu-ne in diverse proiecte. Nu mai stiu care dintre noi a venit la un moment dat cu ideea, dar cert e ca ni s-a parut buna amandurora.

Cand faci PR pentru un artist in Romania, cel mai greu este sa nu cedezi si sa nu alegi drumul facil al expunerii media cu orice pret, al promovarii unui artist nu prin talentul sau, ci prin scandaluri si barfe, prin viata sa privata, de multe ori grosolan inventata. El a terminat PR, eu sunt om de creatie, ca scriitor imi pare mult spus, asa ca, atunci cand vine vorba de strategii, directii sau chiar sfaturi este o comunicare bidirectionala.

"Adela spune" in carte

Adela spune ca nu crede in soarta, in suflete pereche si in iubiri ca-n filme. Ca suntem ceea ce alegem noi sa fim si nu altcineva si ca prejudecatile sau opinia celor din jur nu au dreptul sa ne decida viata. Ca totul pe lumea asta se plateste, intr-un fel sau altul si trebuie sa fii sigur ca pretul e cel corect. Cui? Publicul meu e format in proportie de 90% din femei, dar ma citesc si barbatii. Putini, ce-i drept, ca nu toti au simtul umorului atat de bine crescut.

Internetul si lumea dinaintea lui

Petrec mult prea putin timp pe blog fata de cat ar merita el, sarmanul. De cate ori inchid laptopul, ii promit solemn ca de maine, de saptamana viitoare, dupa ce scap de proiectul asta, am sa scriu mai des. As vrea sa fac asta dar, din pacate, traim intr-o lume reala in care vin facturi si se goleste frigiderul, asa ca proiectele pentru clientii mei sunt prioritare. N-am nostalgii. De niciun fel. Accept schimbarea, traiesc in viitor si nu regret nimic.

Enervari in online-ul romanesc

Aroganta. Orice duduie care depaseste o cifra de unici pe zi se simte superstar si speciala. Se cocoata pe net si se adreseaza dispretuitor gloatei de nevrednici care binevoiesc sa-i deschida pagina. Oricat de bine ai scrie, nu ai voie sa faci asta. Esti ca un artist care urca pe scena si jigneste publicul din sala.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related