Filmarea e un organism viu caruia nu-i strica timpul si bugetele generoase. De vorba cu Sorin Deleanu (AV Production Manager, Leo Burnett Group)

Filmarea e un organism viu caruia nu-i strica timpul si bugetele generoase. De vorba cu Sorin Deleanu (AV Production Manager, Leo Burnett Group)

Stai bine cu teoria. Concept, mecanism, scenariu. Bifat, bifat, bifat. Te-ai inteles cu clientul, traiesti in Paradis. Pana te apuca nervii. Urmeaza etapa de productie si, macar pentru o milisecunda, simti cum pamantul iti fuge de sub picioare. Am vorbit cu mai multe agentii despre parcursul proiectelor publicitare din momentul in care trebuie sa casatoresti oamenii de idei cu oamenii de actiune.

Daca am intreba un esantion oarecare de oameni de pe strada ce si-ar dori de la viata in termeni abstracti, imi imaginez ca nu "dragostea" ar iesi in proportie covarsitoare preferata lor. Mai degraba, variabilele "timp" si "avere" s-ar aseza confortabil pe tron. 

La fel ca oamenii, sub ocrotirea banilor si a timpului, orice proiect AV devine mai bun. Asa inchidem cercul si ajungem la motto-ul cu care a inceput Sorin Deleanu (AV Production Manager) sa ne vorbeasca despre traseul creatie- infaptuire din cadrul Leo Burnett Group. Cum a continuat, mai jos.

Motto
"Filmarea e un organism viu"
Alex Sterian – DP

Alegerea caselor de productie la nivel de agentie

Depinde de proiect si de client. Nu exista o reteta clara, oricat de mult mi-as dori eu :)

Unii clienti au furnizori preferati, altii doresc pitch, altii nu doresc sa se implice deloc in alegerea furnizorului. In acest caz, agentia selecteaza o casa de productie dintre cele cu care colaboreaza frecvent.

Criterii de selectie

Tipul de proiect, costul, regizorul, timing-ul. Nu neaparat in ordinea asta.

Colaborarile Leo Burnett Group din ultimul an: case de productie si regizori

Multi Media Est, Saga Film, Rollin, The Cell

Regizori: Razvan Marculescu, Romulo Aguillaume, Angel Gracia, Radu Muntean, Barna Nemethi, Iulian Moga, Hypno, Bogdan Dumitrescu, Mehmet Osman, Razvan Sima, Theo Cucu.

Cel mai complex proiect din 2014

Zilele Prieteniei Bergenbier. Cod portocaliu de precipitatii, vedete cu program strict, locatii in provincie, autoritati locale absurde, postproductie complexa etc.

 

Drumul de la idee la producerea ei in AV

Depinde de proiect. Nu poti compara o filmare cu doua personaje intr-o singura locatie cu o filmare cu 10 personaje, 50 de figuranti, 4 locatii. Dar odata ce exista un script/storyboard aprobat, in aproximativ 10 zile filmam.

Cum s-ar putea imbunatati procesul?

Timp mai mult. Pentru un casting mai bun, o locatie interesanta, o compozitie muzicala, un decor frumos si, in general, pentru orice element dintr-o productie, e nevoie de timp:

Dar un buget mai generos nu strica niciodata :)

Productia si proiectele speciale: cine & cum

Un proiect special e tot o productie. Nu e vorba de cat de interesat e cineva, ci de numarul de bile cu care jongleaza in acelasi timp. Pentru proiectele speciale exista o mai mare flexibilitate in ceea ce priveste script-ul si atunci se gasesc solutii.

Productia filmelor de case study

Dezvoltam un script al filmului, apoi alegem un furnizor de postproductie care il executa. Criteriile de alegere sunt calitatea montajului si timing-ul.

Ati auzit in ultimul an vreun client spunand: "Haideti ca va descurcati si voi sa filmati un spot"?

Daca il acceptam sau nu, depinde de tipul de proiect, dar s-a intamplat. In astfel de cazuri suplinim intern diferite roluri/joburi: fotograf, regizor, voce, locatie, recuzita etc. Ideea e ca daca acceptam, vrem sa iasa bine. Daca stim ca nu e posibil, refuzam.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Leo Burnett

Leo Burnett Romania este unul dintre cele mai prestigioase nume din industria de marketing si comunicare din Romania. In mod constant o agentie de top, Leo Burnett a reusit de-a lungul timpului sa creeze lideri... vezi detalii »

Branduri

Sectiune



Branded


Related