[La shopping cu publicitarii] Marius Rosu (GAV): Mare parte din produsele pe care le consum nu prea isi umfla buzele cu bugete faraonice de marketing

[La shopping cu publicitarii] Marius Rosu (GAV): Mare parte din produsele pe care le consum nu prea isi umfla buzele cu bugete faraonice de marketing

Cumparaturile. O indeletnicire pe cat de relaxanta, pe atat de distrusa in perioada lui Undrea [sau Ningau]. Cand toti il intelegem pe Sisif, caci pare ca urcam neincetat pe un munte interminabil de cadouri, cadoute, cadouase ce ne sunt azvarlite la gramada in spectrul vizual. Oricat de publicitar ai fi, nici macar tu nu ai scapare. De aici, o dilema: oare cum sunt publicitarii la cumparaturi? 

Vrand-nevrand, piticii industriei isi mai fac loc pe creierul de shopper: sunt clienti simpatici, clienti dificili, clienti aerieni, exista campanii bune, facute de tine, la fel si campanii proaste, facute de altii. Ori invers. Si abia apoi vine produsul. Sau nu? 

De aici inainte, servim cate-o pereche de publicitari consumatori pe zi, cu tot cu povesti de la raft.

Nu stiu cati dintre voi ati trecut prin second hand-uri, dar intotdeauna sunt mici comori ascunse prin ele. Mai putin dragut e ca iti trebuie rabdarea sa le gasesti. Dar cu o scurta rugaminte la Google, imediat aflati de cateva astfel de buticuri. Si na, o provocare: construiti-va vestimentatia de Sarbatori numai cu articole din magazine second-hand. Dati send apoi la poze, judecam noi cum le-ati impacat intre ele.

Si Marius Rosu (Creative Director, GAV) prefera hainele din second hand-uri. Ii mai plac ambalajele care stiu sa "descrie" bine produsele dinauntrul lor si magazinele care se chinuie sa faca si ele acolo o atmosfera peste prestatiile de categorie 'mall'.

Din filele Marius Rosu:

Multe din hainele care ma fac sa ma simt bine sunt luate din magazine second hand, au etichetele sterse. Mare parte din produsele pe care le consum nu prea isi umfla buzele cu bugete faraonice de marketing. Dincolo de haine, inclin spre produsele ce acorda atentie ambalajului, nu ca sa ascunda dedesubtul, ci ca sa vorbeasca despre el.

Sunt putine branduri pe care am ales sa le pun in sertar datorita unei campanii reusite de la Levi's. In sensul asta, advertisingul ma ajuta mai mult sa stiu ce sa nu cumpar.

De multe ori, magazinul e un factor foarte important in luarea deciziei, prin felul in care comunica sau cum arata in momentul in care intri pe usa, printr-un zambet sau printr-o muzica, departe de ce auzi in Taxi Zu. Din pacate, nu stiu vreun exemplu pozitiv de la noi, dar ar fi cateva de prin tarile cu care tin arbitrii la fotbal.

Unul, primul, ar fi Urban Outfitters. Online aleg sa cumpar doar gusturi si culori cu care m-am intalnit in locuri umblate cu piciorul. E un mediu foarte ofertant pentru ca ajungi cu manuta la cel mai indepartat raft din lume. Dar, dincolo de asta, mie inca imi lipseste mirosul sau contactul direct cu textura.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Companii

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related