Cumparaturile. O indeletnicire pe cat de relaxanta, pe atat de distrusa in perioada lui Undrea [sau Ningau]. Cand toti il intelegem pe Sisif, caci pare ca urcam neincetat pe un munte interminabil de cadouri, cadoute, cadouase ce ne sunt azvarlite la gramada in spectrul vizual. Oricat de publicitar ai fi, nici macar tu nu ai scapare. De aici, o dilema: oare cum sunt publicitarii la cumparaturi?
Vrand-nevrand, piticii industriei isi mai fac loc pe creierul de shopper: sunt clienti simpatici, clienti dificili, clienti aerieni, exista campanii bune, facute de tine, la fel si campanii proaste, facute de altii. Ori invers. Si abia apoi vine produsul. Sau nu?
De aici inainte, servim cate-o pereche de publicitari consumatori pe zi, cu tot cu povesti de la raft.
Daniel Dobrin (Copywriter, McCann Erickson) spune ca nu mai incearca sa influenteze pe nimeni privind cumparaturile - apropiatii ii ziceau sa cante la alta masa, ca sigur ia comisioane pe recomandari. Dar minte. Pentru ca, imediat ce deschizi televizorul sau patrunzi intr-un cochet Mega Image, pac! Acolo e Dobrin povestindu-ti cum ar trebui sa-ti joace imaginatia printre rafturile de la supermarket.
Daca demult voiati sa cititi un publicitar atat de sincero-pragmatic incat e simpatic, puneti frana. L-ati gasit.
In primul rand
Imi plac foarte mult reducerile.
Eticheta aia roz/portocalie/galbena bate orice campanie.
Si acum raspunsurile.
Cum reactionezi la produsul unui client simpatic/ produsul unui client al dracu'
Cumpar produsele clientilor simpatici pentru ca un client simpatic da un cupon cu 20% reducere la produsele lui pentru toti angajatii din agentie. Ii multumim si asteptam cat mai multi clienti sa treaca in tabara simpaticilor.
La produse cu campanii misto, indiferent cine le-a facut?
Nu m-a convins Dobrovolschi sa cumpar periuta electrica la 6 dimineata nici dupa ce a facut un experiment cu discuri din apa si nitrogen lichid. Dar Black Friday m-a convins sa cumpar doua.
Cand ai ocolit ultima oara un magazin/un produs antipatic ca sa ajungi la cel simpatic?
Aseara. Am evitat un cinema care nu avea reduceri pentru studenti. Nu sunt student, dar asa, ca idee.
Review-urile online
Nu citesc review-uri online. Tin cont doar de review-uri offline.
Cumparaturile de prin strainataturi
Cumpar cele mai ieftine bilete de avion. Si ca sa le pastrez ieftine, nu imi iau bagaj de cala. Asa ca nu prea am loc niciodata sa cumpar mai mult de un tricou, doua.
Marul cunoasterii: influentarea deciziilor de cumparare ale populatiei apublicitare
Nu mai incerc sa influnentez pe nimeni. Mereu primesc replica asta: "Lasa-ne, ma, cu publicitatea ta, iti dau aia mai multi bani daca ne convingi pe noi."