Daca aveti dilema "cine e cel mai serios om de la TNR?", va spunem noi: Alex Dona, cel putin cand e vorba de business. E Managing Partner si e cu ochii pe cifre. Au facut 2.000.000 de unici in noiembrie. Campania electorala le-a dat idei. Subiectele cu #VVP cu #NuVVP si #KI s-au vazut bine in feed-urile de Facebook. Si-n audienta TNR.
Dovada
Cum le merge? Mai jos.
6 luni
Pe ultimele 6 luni se vede o stabilizare la 1.000.000 de unici lunar cu un varf in noiembrie la peste 2.000.000. Evolutia privita insa pe ultimii doi ani arata o crestere liniara, sanatoasa, cauza principala fiind modul organic ales pentru crestere - nu vanam amatori de concursuri, nu ne promovam in medii care nu au un target similar cu al nostru; pur si simplu mergem catre oamenii cu acelasi simt al umorului ca noi si ii lasam pe ei sa ne distribuie. Obiectivul nostru e sa ne stabilizam undeva pe la 1.500.000 de unici - se pare ca se intampla mai repede decat ne-am propus.
Subiectele TNR
Suntem in primul rand orientati catre ceea ce publicul vrea. TNR si-a facut un obicei din a incepe subiecte de umor iar cand acestea devin subiect pentru toata piata sa le abandonam - ne consideram trend-setteri din punctul asta de vedere si asta e unul din motivele pentru care ne laudam ca avem continut original. In ultima vreme datorita alegerilor publicul a consumat foarte mult politic - nu aveam cum sa ignoram acest interes si am ras foarte mult pe tema asta.
Influenta campaniei electorale in subiectele TNR
Foarte mare. Peste tot pe unde te uitai, pe strada, la tv, pe social media a fost o invazie a politicului. Oamenii s-au implicat masiv, la modul personal - s-au stricat prietenii si s-au "curatat" liste de Facebook. Cred ca noi am ajutat oamenii sa si rada de favoriti, dar mai ales de contra-candidati.
A fost un grup de fani care au tiparit si distribuit flyere inspirate de pe TNR in mediu rural, din cate stiu, tirajul a fost de peste 50.000.
Audienta
Umorul TNR nu este un umor facil - ne ferim de jocuri de cuvinte si in general de glume evidente, pentru acest tip de umor exista destui furnizori. De aceea, publicul TNR este un public cu un grad ridicat de inteligenta. Calitatea publicului nostru este confirmata si de demografice care ne arata ca sunt urbani, in grupa de varsta activa, folosesc Internet Banking si platesc cu card online si off-line (de doua ori mai mult decat media consumatorului de internet), sunt interesati de gadgeturi si au in general putere financiara ridicata. Cred ca din punctul de vedere al publicului, suntem printre cele mai "elitiste" site-uri din .ro.
Business
Ca surse de venit avem, bineinteles site-ul, si emisiunea TV de pe Prima. Vrem sa mai dezvoltam surse de venit conexe prin iesirea brandului din zona stricta de media.
Din pacate, nu reusim inca sa fim profitabili, dar nu lasam aceasta presiune sa ne faca sa ne prostituam. Reclama intruziva nu este acceptata, destul de multe proiecte sunt refuzate in masura in care consideram ca nu aduc plus valoare.
Cred in publicitatea corecta, nu poti pacali cititorii si chiar daca incerci si reusesti, nu are cum sa mearga decat pe termen scurt - noi nu gandim businessul pe termen scurt.
Metode de promovare oferite
Standardizat avem bannere, brandinguri, advertoriale si caricaturi. Ne place foarte mult sa discutam proiecte si sa gasim acea intersectie in care umorul nostru poate servi mai bine brandului ce doreste promovare. Am reusit de-a lungul timpului sa facem proiecte foarte apreciate in colaborare cu parteneri creativi si deschisi.