[La shopping cu publicitarii] Dragos Musat (Publicis): Evident ca imi vine sa dau cu toporul in raftul ce contine produsele promovate de concurenta

[La shopping cu publicitarii] Dragos Musat (Publicis): Evident ca imi vine sa dau cu toporul in raftul ce contine produsele promovate de concurenta

Cumparaturile. O indeletnicire pe cat de relaxanta, pe atat de distrusa in perioada lui Undrea [sau Ningau]. Cand toti il intelegem pe Sisif, caci pare ca urcam neincetat pe un munte interminabil de cadouri, cadoute, cadouase ce ne sunt azvarlite la gramada in spectrul vizual. Oricat de publicitar ai fi, nici macar tu nu ai scapare. De aici, o dilema: oare cum sunt publicitarii la cumparaturi? 

Vrand-nevrand, piticii industriei isi mai fac loc pe creierul de shopper: sunt clienti simpatici, clienti dificili, clienti aerieni, exista campanii bune, facute de tine, la fel si campanii proaste, facute de altii. Ori invers. Si abia apoi vine produsul. Sau nu? 

De aici inainte, servim cate-o pereche de publicitari consumatori pe zi, cu tot cu povesti de la raft.

Dragos Musat (Head of Digital Content Development, Publicis) pune familia mai presus decat orice. Asa ca, uneori, la insistentele membrilor familiali, e nevoit sa cumpere niste produse pe care altminteri le-ar ocoli uitandu-se urat: cele promovate cu iscusinta de catre concurenta. Cat glumeste si cat le zice serios, nu mai conteaza. O sa zambiti, cititi.

Cum reactionezi la produsul unui client simpatic/ produsul unui client al dracu'

Ma grabesc sa imi anunt familia cu care ma deplasez la cumparaturi ca lucrez pentru acel produs. Mi se pare ca poate potenta gustul cornuletelor, painisoarelor sau al sucului pe care il ingurgiteaza familia mea ulterior.

Daca produsul e de la un client mai acru, povestesc fara a da amanunte ca lucrez pentru brandul respectiv si, din mandrie, cumpar produsul si inghit cu noduri o parte dintre bucatele.

La produsul cu o campanie misto, facuta de concurenta?

Evident ca imi vine sa dau cu toporul in raftul ce contine produsele promovate de concurenta. Dar, cateodata, in fata insistentelor aceleiasi familii, cumpar toate produsele promovate de competitor si imi promit ca la anul o sa fiu mai bun si mai destept.

Dar la un produs bun cu campanie proasta/ un produs prost cu o campanie buna?

Cumpar si ma dau destept in fata familiei/ Nu cumpar, oricat de buna ar fi campania. Cred in advertising, mi-as da viata pentru asta, dar nu intr-atat incat sa mor otravit :) Prefer sa mor de munca in advertising, nu omorat de un pachet de margarina asasin.

Cand ai ocolit ultima oara un magazin/un produs antipatic ca sa ajungi la cel simpatic?

Intodeauna ocolesc un magazin/ un produs antipatic de dragul unuia simpatic. Ultima oara a fost chiar saptamana trecuta, cand am ocolit doua strazi de dragul unor rosii cherry. Pe care le gaseam si mai aproape, dar daca magazinul ocolit arata a cooperativa mestesugareasca, am preferat sa ma simt un domn si sa platesc cu 0,99 lei mai mult undeva mai departe, de dragul ambientului. Daca n-ar face asta un publicitar, atunci ar fi un cretin care ar trebui data afara imediat de la job!

Te consulti cu review-urile online?

15-20 de minute. Dupa care nu mai cumpar. Haha, e mai bine sa nu ma lasi pe mine sa stau pe review-uri, ca ori nu mai cumpar nimic, convins ca toata planeta si Iluminati vor sa ma jefuiasca, ori ajung pe "Cele mai tari 10 campanii realizate de PornHub", undeva pe o pagina de Facebook…

Cumparaturile de prin strainataturi

Hm. Daca esti normal la cap, nu poti face cumparaturi in strainataturi decat daca nu gasesti produsele aici. Daca insa pentru un plic de pixuri Muji ar trebui sa ma duc pe jos la Lisabona (si numai asa le-as putea procura), atunci m-as duce!

Nu pot trai fara pixurile mele Muji asa cum Marylin Monroe n-ar fi putut trai fara medicamente ori Marylin Manson fara machiaj! Fiecare cu hobby-urile si tabieturile lui. Cand n-am sa mai pot trai fara produsele "Clinique FOR MEN", am sa va anunt.

Marul cunoasterii: influentarea deciziilor de cumparare ale populatiei apublicitare

Nu sint sigur ca voi cumpara eu o anume cutie de lapte doar pentru ca imi placea freza nu stiu carei tipe din CS, care lucra la un moment dat pe laptele respectiv - asa ca nu stiu daca voi influenta si pe altii, folosind criteriile mele.

Si nici nu cred ca voi putea recomanda cuiva sa isi ia o limuzina de 130.000 de euro in loc de un minivolum de 11.000 de euro doar pentru ca tipa de la agentia de imagine a limuzinei era raraita. Desi, daca m-ar ruga…

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Companii

Branduri

Oameni

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related