[Viata de actor] Iulia Verdes: Imi place sa fac reclame, nu intru in categoria celor care cred ca a juca in reclame este sub demnitatea unui actor

[Viata de actor] Iulia Verdes: Imi place sa fac reclame, nu intru in categoria celor care cred ca a juca in reclame este sub demnitatea unui actor

Iulia Verdes a jucat in Elevator, in The Zero Theorem al lui Terry Gilliam si, mai recent, in Brancusi din eternitate sau Ultimul zburator. La televizor, a aparut in "In deriva" si "Om bogat, om sarac". A facut si peste 10 reclame. Pentru ca, spune ea, un actor are de invatat si din munca in publicitate: de exemplu, cum o reactie in plus poate strica totul.

Actrita povesteste pentru IQads despre prima reclama pe care a facut-o, de ce poarta mereu cu ea o pereche de pantofi cu toc si cum se pregateste pentru un rol, chiar daca are doar 30 de secunde.

Primul rol

Trebuie sa ma intorc mult in trecut. Nu stiu ce sa aleg: daca primul 'rol' a fost la scoala sau la petreceri cand ma urcam pe mese si recitam poezii sau cantam. Oricum eram destul de mica si era mai mult decat evident ca voiam sa fiu in centrul atentiei, aveam nevoie de 10 minute ale mele, imi faceam momentul si apoi lasam lumea in pace. Joaca asta a continuat; si iata si primul meu rol care m-a facut actrita: 'ea' din 'elevator' (scrisa de Gabriel Pintilei).

A juca sau a interpreta

Categoric 'a juca'. Ne jucam asumat, cu reguli si mize, dar e joaca, e placere. A interpreta deja intra in alta sfera. E mai ludic asa. Si suntem pana la urma homo ludens ;)

Pregatirea pentru un rol

Nu cred in retete standard si metode stricte, un rol nu il contruiesti tu singur. Ai in spate o echipa, parteneri de scena, un regizor care coordoneaza, niste lumini, make up, costume. E o munca de echipa pana la urma. Imi place sa ma documentez, sa ma uit la filme, sa citesc, sa vad poze – depinde foarte mult de la rol la rol. Deseori ma inspir si din experientele prietenilor mei. Meseria asta este cu si despre oameni.

Pregatirea pentru rolul dintr-o reclama

Pai diferenta e ca nu te pregatesti. De cele mai multe ori primesti textul chiar la casting (daca ai dialog) La reclame lucrurile sunt mult mai simple, nu stiu cat la suta e talent sau actorie sau pur si simplu cat de mult te potrivesti fizic in context. De obicei ni se dau mai degraba detalii despre cum ar trebui sa ne imbracam, sa fim cat mai aproape de personaj. De exmplu (pentru ca niciodata nu stii ce surprize ai la casting) nu plec de acasa fara o pereche de pantofi cu toc in geanta. De siguranta.

Prima reclama

Prima relama a fost in 2005 (cred) pentru Ing Bank. Imi aduc aminte ca abia ce ma inscrisesem la agentia respectiva de casting si imediat m-au sunat. Abia atunci invatam si eu cate ceva despre castingurile pentru reclame. A fost un moment interesant, m-am simtit importanta peste noapte, apaream intr-o reclama la TV si luam si bani pe ceva ce imi placea sa fac. Era pur si simplu wow.

Reclama preferata

Ciuc - Anti Chelist (cred ca a si fost premiata campania).

Cum se impaca filmul cu publicitatea

Atat timp cat nu se suprapun in program, e perfect!

Reclame refuzate

Da, am refuzat insa din motive strict administrative. Fie nu eram in oras, fie aveam spectacol sau filmare, fie onorariul era aproape inexistent. Altfel, imi place sa fac reclame, nu intru in categoria celor care cred ca a juca in reclame este sub demnitatea unui actor. Din contra, cred ca munca intr-o reclama, chiar te ajuta pe partea de actorie. Inveti ce trebuie sa eviti, inveti cum trebuie sa exprimi tot in 30 secunde, capeti experienta.

Produse cu care nu ai vrea sa te asociezi

Nu m-am gandit concret la asta, nici n-am fost pusa intr-o astfel de situatie. Dar categoric nu m-as asocia cu campaniile politice.

Sa joci o poveste in 30 de secunde

Trebuie sa fii foarte, foarte precis. Pentru cele 30 de secunde poti filma 8 ore sau chiar 2 zile. Si nu tot materialul pe care il filmezi se va folosi. O parte pica la montaj. Sunt foarte multi factori implicati in procesul acesta si nu intodeauna ce ai facut la casting vei face si la filmare. Nu e o regula. Si de obicei esti contracronometru.

Invataturi din rolurile din reclame

Da. Ca o reactie in plus poate strica total povestea.

Reclamele de la TV

Cand eram mica stiam toate reclamele, toate. Probabil pentru ca erau si mai putine. Acum nu prea ma uit la televizor, drept urmare, nu prea stiu ce reclame mai sunt. Dar un mic guilty pleasure: reclamele de Craciun la telefonie mobila ;)

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Subiecte

Sectiune



Branded


Related