Alex Zamfir, Conducator Intreprindere Prestari Servicii Publicitare, Funvertising, crede ca romanii sunt un popor foarte haios si ca ar merita sa se promoveze chiar asa. Cu autoironie si umor. In ceea ce priveste brandul de tara, ca sa se dezvolte intr-o directie, ar fi necesar ca cineva sa il doreasca, intr-un prim pas.
Primul pas in promovarea brandului de tara
Cei responsabili sa-si doreasca cu adevarat un brand de tara :) Nu pentru ca asa e cool, nu pentru ca avem niste bani din fondurile europene si nu pentru ca asta e job description-ul nostru. Nu, sa fie cineva care sa isi doreasca asta. Sau, ma rog, dupa mine asta ar fi primul pas corect.
Ce vad ei, ce suntem noi
Nu cred exista in acest moment un brand Romania. Nici in perceptia noastra, nici a strainilor. Si, din pacate, cred ca daca intrebi pe cineva pe strada, aici sau altundeva, ce inseamna pentru el/ea Romania, majoritatea va asocia Romaniei caracteristici negative.
Dezavantaje, atuuri si stereotipii
Cred ca cel mai mare atu sunt oamenii. Mai ales cei care ne fac cinste peste hotare. Cred ca nu ii valorificam destul. Un altul ar fi "hazul de necaz" pentru ca mi se pare ca ar putea fi exploatat foarte creativ intr-o campanie. Poate ceva de genul "da, n-avem autostrazi sa te plimbi pe ele, dar asta iti va face drumul mult mai interesant." Iar aici imagini de folosit pot fi nenumarate.
Cele mai mari greseli
Lipsa consecventei. Brandul Romania s-a schimbat o data cu schimbarea "CEO"-ului sau a "Directorul de Marketing" responsabil cu promovarea sa. Ceea ce e o tampenie. Un brand nu se schimba doar pentru ca se schimba cei responsabili de promovarea lui... zic eu, dar poate gresesc :)
O incercare reusita
Eu am in cap 2 chestii: "mereu surprinzatoare" si "Fabulospirit". In rest, nimic. Adica nici pentru cele 2 expresii nu am in cap vreo imagine.
Exemple de la ei
N-am nicio idee. Sunt unele spoturi vazute pe CNN/Eurosport. Habar n-am daca au fost eficiente.
O tema nefructificata
Ca suntem un popor foarte haios. ca poti veni aici in vacanta si sigur vei rade mult. Oamenilor le place sa rada, mai ales cand pot rade de altii. Si cred ca autoironia este apanajul oamenilor inteligenti. Deci mi-ar placea sa vad asta intr-o campanie despre Romania.
Un cuvant si o imagine care reprezinta Romania
"Capsunarii". Din 2 motive: in primul rand pentru ca am senzatia ca asa suntem perceputi de europeni. Si apoi pentru ca ei, capsunarii, sunt cel mai mare investitor strain al Romaniei. Ceea ce spune foarte multe despre tara noastra. Si nu neaparat de bine.
Mai e surprinzatoare Romania?
Intr-un sens hilar/simpatic/haios cred ca va ramane mereu.
Romania, ca un produs pe raftul global
Cred ca Romania ar putea fi o masina la mana a doua: iti place cum arata, nu e foarte scumpa, dar ai un sentiment ca e ceva in neregula cu ea. Asa ca mai bine nu te legi la cap.