Cum ar fi sa existe o agentie de publicitate dedicata produselor si afacerilor romanesti? Raspuns materializat: INSUS

Cum ar fi sa existe o agentie de publicitate dedicata produselor si afacerilor romanesti? Raspuns materializat: INSUS

Inceputul e cel mai greu. Nicicand n-a fost rostit un cliseu mai adevarat. Dieta, sport, alimentatie, mandate de presedintie, relatii, prieteni, oameni noi, proteste pasnice in Romania, interviuri, joburi, gatit, cusut, scris articole, campanii, afaceri, mai ziceti.

Dar trebuie sa treci peste si, de acolo, vezi tu. Nu trebuie sa duci la final tot ce incepi sa faci. Bine de stiut e si cand e cazul sa te opresti, chiar daca lasi lucrurile vraiste. Am invatat asta printr-o sursa nesfarsita a intelepciunii, Pinterest-ul.

De pilda, partenerii Cosmin Cosma si Andrei Nedea erau pregatiti sa puna stop agentiei lor, care facuse primii pasi cu cateva luni in urma. Aveau clienti, dar lucrurile nu mergeau stralucit. S-au hotarat la un moment dat s-o tina inca o luna, ca doar era copilul lor. Si, pana sa expire ultimatumul, au intrat intr-un pitch pe care l-au castigat. Asa ca, in decembrie, INSUS implineste un an de existenta.

Am vorbit cu intreaga echipa si ne-au povestit pe larg cum sta treaba - cine sunt , de ce s-au adunat si cui se adreseaza.

Spoiler: INSUS isi propune sa sustina antreprenorii si producatorii romani. Era si timpul.

Momentul de inceput

Cosmin e o persoana hiperactiva cand vine vorba de cariera sa, un corporatist neconventional, am putea zice. Si, cum nu putea ramane blocat in acelasi loc pentru prea mult timp, s-a hotarat sa-si intoarca un pic sistemul de valori profesionale cu fundul in sus si sa deschida propria agentie de creatie.

A gasit partenerul perfect in varul si partenerul sau de joaca din copilarie, Andrei. Fiind Art Director cu experienta si premii culese de prin marile agentii de publicitate, Andrei a reusit sa aduca echilibrul companiei prin viziune, rationament dar si idei sucite.

INSUS a fost raspunsul materializat la intrebarea "Cum ar fi sa facem o agentie de publicitate la care sa lucram pentru produse si afaceri romanesti?", iar de aici INSUS a prins aripi pentru ca succesul primului proiect a fost incontestabil. Cei doi au reusit sa creeze si sa promoveze imaginea primului MBA dedicat antreprenorilor din Romania.

Despre Cosmin

Se considera in primul rand un filozof, dupa cum spune si diploma lui de facultate. Primul job in vremea studentiei a fost, intamplator, account intr-o agentie de BTL specializata in publicitate de moda. Pe vremea cand Kotler abia se traducea la noi, Cosmin schimba lecturile din Heidegger cu cele despre pozitionare si marketing. La scurt timp a venit mirajul corporatismului: s-a angajat la un operator telecom, "la cascuta". Din pozitie in pozitie, Cosmin a ajuns sa se ocupe de clientii mari ai acelui operator si a ajuns apreciat ca om de vanzari.

Dupa un timp, Cosmin a plecat din vanzarile corporate catre o prima experienta de antreprenor: a lansat o companie in domeniul bancar. Dupa doi ani, a facut prima vanzare de business intorcandu-se pentru urmatorii 7 ani in mediul corporatist, ca manager in institutii bancare. In 2013, s-a decis sa revina la ceea ce a devenit o pasiune: construirea de afaceri. Asa a ajuns sa fondeze, alaturi de Andrei, INSUS.

Despre Andrei

Conform California Psychological Inventory, Andrei este un Delta 2. Si anume un "geniu timid" care a stat ascuns in umbra multor proiecte de succes din publicitatea romaneasca. Inainte de a fi un geniu este un timid si tocmai de aceea a insistat sa scriem cat mai putin despre el.

Cand ati simtit ca antreprenoriatul e calea?

Dintotdeauna Cosmin a simtit ca antreprenoriatul este calea, de aceea probabil nici nu se afla la prima experienta antreprenoriala. Pana acum, Cosmin a fondat patru companii, toate apartinand de domenii diferite si inca active.

Numele

A venit odata ce am fixat mantra noastra. Suntem niste "Business Angels", adica investitori in afaceri antreprenoriale. Dar nu cu bani, ci mai degraba cu know-how si inspiratie. Suntem ingerii din Aviatorilor, de la mansarda de pe strada Elena Caragiani 21, pe care ii vei gasi privind cu incredere in sus.

Stolul INSUS

Cosmin: Chief Evangelist
Andrei: Art Director
Nathalia: Event Manager
Alina: Ginger PR
Bogdana: Account Executive
Diana: Graphic Designer
Vlad: Copywriter

Interactiuni: voi despre voi

Nathalia: fosta corporatista venita de la client cu super experienta in organizare de evenimente de business;

Alina: antreprenoare (fondator a Ginger PR), are o experienta de peste 10 ani in domeniu;

Diana: desi este proaspat absolventa de SNSPA, Diana a calcat in picioare CV-urile a peste 150 de competitori pentru postul de Graphic Designer, post deschis acum cateva luni la INSUS. Portofoliul ei arata o afinitate deosebita pentru cromatica si compozitie care ne-a determinat sa o angajam imediat;

Vlad: absolvent de SNSPA si masterand la programul de antreprenoriat industrial, Vlad s-a alaturat in luna octombrie echipei INSUS pe post de copywriter. 3 in 1 plus balsam;

Bogdana: "Ochiul si Timpanul" din INSUS. Datorita ei nu exista informatie, numar de telefon sau adresa de email la care sa nu avem acces.

Cosmin despre Andrei
Un supercreativ cu pusee de genialitate care vin la pachet si cu efuziuni de incapatanare.

Andrei despre Cosmin
Cosmin este un om universal care se adapteaza in orice mediu nou si ajunge in scurt timp sa faca performanta.

Primul proiect

[Andrei] Ne gandeam ca agentia de publicitate ar trebui sa fie axata pe antreprenoriat, iar Cosmin, care terminase un Executive MBA la ASEBUSS, a venit cu primul brief. Cei de la ASEBUSS doreau sa lanseze un nou program de MBA, diferit de produsul standard al acestei scoli, programul Executive MBA.

Am proiectat intreaga strategie de marketing, orientand acest program catre formarea antreprenorilor. Asa a aparut ASEBUSS MBA, primul program din Romania de administrarea afacerilor pentru antreprenori. A fost clientul potrivit la momentul potrivit, un test pentru noi ca putem functiona ca echipa si proiectul fondator pentru INSUS.

3 proiecte de care sunteti mandri

1. Suntem foarte mandri de tot ce am facut pentru ASEBUSS, a fost un miracol, de aici si sloganul nostru – Miracole in marketing din 2013.

2. Sub aripa noastra s-a lansat si cel mai subtire smartphone din lume in momentul respectiv. Telefon produs sub o marca romaneasca. Este vorba de Allview X2 Soul. Evenimentul de lansare a fost un succes care s-a propagat si in PR, fiind foarte bine diseminat de presa internationala.

3. Un alt client cu care lucram cu placere este berea Zimbru, pentru care ne-am ocupat pana acum de design de produs. Este un client care se potriveste foarte bine profilului nostru si anume initiativa antreprenoriala si promovarea unui produs local cu ambitie nationala. Am facut o doza de bere care poate sta fara jena pe raft alaturi de restul brandurilor mari detinute de multinationale.

Primul hop

A fost la primul raport financiar al lui Cosmin. Intelegerea motoarelor financiare ale unei companii reprezinta un adevarat hop in antreprenoriat.

Prima satisfactie mare

La al doilea raport financiar al lui Cosmin. Stransul din dinti si perseverenta au fost o proba pe care trebuia sa o trecem.

Se termina luna martie, a fost un fel de test. Ne propusesem sa ne dam seama pana atunci daca zboara OZN-ul la inaltimea asteptarilor noastre, altfel sa abandonam zborul. Daca decideam ca nu, urma sa inchidem si ne angajam.

Evident ca n-aveam de gand sa inchidem, deja pusesem lucrurile pe picioare, avem niste clienti. Desi, sincer, nu prea mergea, am zis sa mai existam o luna.

Dupa mai putin de o luna deja eram in pitch cu Allview. Am castigat in fata unor mari agentii, am implementat proiectul si am castigat increderea clientului. Asa se face ca urmatorul raport financiar a fost pozitiv. A urmat o serie intreaga de rapoarte bune si mai putin bune, dar pe 1 decembrie iata ca sarbatorim 1 an.

Clientul ideal

[Cosmin & Andrei] Inevitabil, orice client care ajunge sa aiba incredere in INSUS  devine pentru noi un client ideal. Capata astfel fizionomia unui coleg si se comporta ca un prieten.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related