Romania il surprinde mereu pe Razvan Matasel: M-a surprins si acum la alegeri printr-un act minunat de branding cu zero media buget in principalele capitale ale lumii

Romania il surprinde mereu pe Razvan Matasel: M-a surprins si acum la alegeri printr-un act minunat de branding cu zero media buget in principalele capitale ale lumii

Razvan Matasel, Director de strategie si Partener, Arsenoaiei & Matasel, spune ca brandul Romania nu poate fi gandit si construit de niste oameni din minister, pusi peste noapte sa invete branding. Aici a constat mereu greseala principala in incercarile multiple de definire a unui brand de tara. Ce e de facut? Lista cu to do e lunga, dar ar putea porni de la o echipa de experti si de la eliminarea caietelor birocratice de sarcini.

Primul pas in promovarea brandului de tara

Sa angajeze niste experti competenti si cred ca ei trebuie sa fie romani pentru a reusi mai intai sa lanseze brandul de tara pe plan intern.

Pana acum toate incercarile au esuat exact la lansarea pe plan intern.

Avem nevoie de o echipa interdisciplinara de experti (nu o agentie, sau o structura existenta, ci un comitet) care sa detina know-how-ul si sa poata avea dialog cu toate segmentele care trebuie sa adere la brandul de tara.

Nu este Treaba oamenilor din niciun minister sa dezvolte brandul de tara: ei nu stiu nici macar sa ceara si habar nu au cine stie sa faca treaba asta in Romania.

Faza cu caietele de sarcini birocratice nu fac decat ca rezultatul sa fie unul similar cu pachetele de comunicare pe fondurile europeene (milioane cheltuite fara niciun fel de vizibilitate sau efect).

Cum ne vad ei, cum suntem noi

Cred ca Mazare asa huiduit cum este a reusit sa faca ceva (nu comentez daca este bine sau rau). Este principalul punct in care se intalnesc perceptiile strainilor cu cele ale romanilor: si anume cand se vorbeste despre Mamaia.

Si mai cred ca printul Charles a reusit si el sa faca ceva si astfel mai exista un punct unde se intalnesc perceptiile celor doua grupuri tinta: si anume cand se vorbeste despre autenticitatea spatiului satului romanesc.

Si in ultima perioada cred ca romanii din diaspora au reusit sa mai puna un punct pe harta perceptuala prin cozile de la centrele de votare.

Cele mai mari greseli de pana acum

Revin la punctul de mai sus. Cea mai mare greseala a fost modul in care au fost alesi oamenii care s-au ocupat de aceasta problema.

Oamenii din minister (in sarcina carora a cazut sa invete branding si comunicare peste noapte) impreuna cu niste consultanti care au know-how limitat in domeniu si care au fost impinsi acolo pe motive politice au dus la esecurile repetate.

As vrea sa vedem si noi niste liste publice cu cei care s-au ocupat cu partea de gandire.

O incercare reusita

Ma pui sa vorbesc despre cel mai mic esec, adica despre cei care au furat/pierdut banii dar au avut si ceva mila fata de romani :)

Cred ca Romania mereu surpinzatoare a fost singura directie care a avut ceva curaj si prin nota sa de onestitate avea si potential de dramatizare creativa.

Exemple de la ei

Imi place cum se promoveaza tarile din Asia: Thailanda, Malaezia.

O tema nefructificata

Daca ar fi asa de simplu...
Trebuie parcursi toti pasii inainte si mai trebuie sa incepem cu un studiu de segmentare a grupului tinta pentru a ne hotari cu cine vrem de fapt sa vorbim.

Un cuvant si o imagine care reprezinta Romania

In momentul acesta: cozile de la centrele de vot din diaspora

sursa foto: twitter.com

Mai e surprinzatoare Romania?

Pe mine ma surprinde mereu. M-a surprins si acum la alegeri printr-un act minunat de branding cu zero media buget in principalele capitale ale lumii.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related