[Brand de tara] Eliza Rogalski: Un brand sta in primul rand pe un avantaj competitiv, iar la capitolul asta noi bajbaim in dezbateri de talk-show

[Brand de tara] Eliza Rogalski: Un brand sta in primul rand pe un avantaj competitiv, iar la capitolul asta noi bajbaim in dezbateri de talk-show

Eliza Rogalski, Founder/ Head of Corporate PR al agentiei Rogalski Damaschin, spune ca nu putem vorbi inca de un brand de tara pentru Romania. Cauza, aceeasi ca "in orice domeniu de activitate din ultimii 25 de ani", incepe cu lipsa de viziune.

Primul pas in definirea brandului de tara

Ca sa promovezi ceva mai intai trebuie sa definesti "ce se da si ce se cere". Un brand sta in primul rand pe un avantaj competitiv, iar la capitolul asta noi bajbaim in dezbateri de talk-show.

Cum ne vad ei, ce suntem noi

Brandul Romania confirma ca "perceptia este realitatea". Nimeni nu s-a straduit sa construiasca o perceptie care sa reflecte o realitate diferita despre Romania. Punctul comun unde se intalnesc convingerile romanilor si ale strainilor este exact aceasta perceptie de tara corupta si saraca, salbatica si marcata de contradictii, in care se mai iveste o data la un deceniu cate un talent artistic sau sportiv suprinzator.

Pe de alta parte, niste incercari exista: brandul IT al Romaniei care poate fi dezvoltat din ceea ce s-a construit foarte frumos in jurul lui ClujIT.

Dezavantaje, atuuri si stereotipii ale brandului de tara Romania

Eu nu cred ca putem vorbi despre un brand de tara Romania cata vreme suntem departe de definitia lui teoretica si practica. Nu ai un brand atunci cand reputatia iti este construita de factori externi, pe care nu vrei sau nu stii sa-i influentezi. Apoi, brandul de tara se confunda adesea cu brandul turistic, si el destul de vag formulat, cand de fapt el ar trebui sa fie o suma de perceptii la capatul carora se afla rezultate concrete si tangibile.

Cele mai mari greseli

Sunt aceleasi pe care le-am vazut in orice domeniu de activitate din ultimii 25 de ani si incep cu lipsa de viziune.

O incercare reusita

Cluj IT – de departe cea mai coerenta constructie in jurul unei comunitati profesionale din care multe domenii ar putea sa se inspire.

Exemple de la ei

N-as spune ca e in mod neaparat un exemplu de promovare, dar e un exemplu de constructie de brand care pe mine ma fascineaza. E o tara mica, insulara, traversata de cutremure si tsunami, izolata secole la rand, devastata de razboi, ramasa in urma la debutul revolutiei industriale, descalificata acum cativa ani la competitia pentru organizarea Jocurilor Olimpice din 2016, marcata de cateva crize economice si totusi plasata pe primul loc in Country Brand Index 2014 realizat de Future Brand. Se numeste Japonia.

O tema nefructificata

Creativitatea. Sunt foarte aproape sa cred ca aceasta trasatura ne poate face diferiti si competitivi pe piata globala a brandurilor de tara.

Un cuvant si o imagine care reprezinta Romania

Am una foarte proaspata in minte- cozile interminabile la ambasadele Romaniei din strainatate in ziua votului.


sursa foto: gds.ro

Mai e surprinzatoare Romania?

Obositor de surprinzatoare.

Romania, un produs pe raftul global

Facebook, insa in versiune beta, deocamdata.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related