Cacatul din publicitate

Cacatul din publicitate

Nu, azi nu e Ziua Mondiala a Cacatului; desi daca s-ar infiinta aceasta sarbatoare, ar trebui pusa intr-o luni. Pentru ca luni e o zi de tot cacatul. Deocamdata, ne multumim doar cu Ziua Mondiala a Toaletelor (care a fost pe 19 noiembrie, daca nu stiati).

Ce cacat vreau sa zic eu aici? Pai doar ca/cacatul se intampla si-n publicitate, ca si in viata de zi cu zi.

N-o sa-l vorbesc la modul metaforic. Adica atunci cand publicitarii vorbesc cacaturi despre alti publicitari. Sau cand ideea geniala din brainstorming se transforma intr-un cacat rasuflat servit publicului. Sau cand niste cacaciosi iti fura ideea la un an dupa ce-ai facut-o tu, mai infloresc cu niste cacatele si zic ca e o treaba (mare) nemaivazuta.

Mai degraba, o sa-l privesc ca produs al functiei biologice de excretie. Care si-a gasit si el locul in publicitate. Fii pe faza, ramai aproape, stai cu ochii pe noi s.a.

De aici incepe

Setez atmosfera cu un print. Dulcolax are in general ad-uri TV generice despre dimineti frumoase in care te simti usor ca un fulg, dar asta chiar e savuros. Accentuez savuros. Patrundeti in inchisoarea intestinului gros, unde un trib de creaturi suspecte asteapta sa vada lumina, precum oamenii din pestera lui Platon. Autor: McCann Healthcare Worldwide, Shanghai.


Pe plaiuri romanesti, intr-o anumita perioada, femeile care nu luau Tranzactiv obisnuiau sa stea toata ziua-n casa pe WC in timp ce sotul mergea la lucru. Bine c-au trecut acele vremuri.


Dar si barbatii (romani) sunt afectati de constipatie. Ca sa nu le mai fie rusine de asta, constipatia a fost personificata si mamele le-au sarit in ajutor. Ciudat e ca numita Constipatie a devenit potentiala nora-spaima a tuturor mamelor de baieti. Va rog, ne amintim de Senna Lax?


Odata administrat SennaLax-ul, trebuie rabdare. Altfel, ajungi sa stai toata ziua pe tron si, ca sa nu pierzi meciul, o sa imputi toata casa. Porcule.


Barbatul de mai sus, in drum spre casa:


Intr-un spot de prin 1975 la Pepto Bismol, un domn timorat, pudic si rusinos indrazneste sa atinga subiectul diareei. Si sa-l si schimbe in secunda a doua. Inainte ca, Doamne fereste, sa realizeze tabuul pe care tocmai l-a pronuntat pe gura. De el a ras si Johhny Carson la The Tonight Show.

Nu va suparati, credeti ca ar fi posibil cumva sa incerc sa aduc in discutie, intr-un mod cat mai evaziv, o tema sensibila?:


In schimb, Pepto Bismol a dat lovitura prin 2004 cu cantecelul diareei, pe care il fredonez chiar acum prin birou. Varianta mea suna asa: Nanana nananana diarrheeea! Si de la capat.


Celor care cred ca e urat e sa vorbesti despre mersul la toaleta, n-am ce sa le spun. Oricum m-au parasit demult. Dar niste publicitari nu s-au dat batuti si s-au pus pe cucerit inimi de pudici prin cantec. Au facut 3 spoturi-serenada in cinstea hartiei igienice Charmin. Mai aveti doua - aici si aici - pentru karaoke.


PooPourri
 au spart toate normele si-au dat in vileag cel mai bine pastrat secret feminin: si noi folosim toaleta pentru altceva decat pipi. Si ceva-ul ala nu miroase a petale de trandafir. Cel mai nou spot e cu Mosu', e si el om.


O campanie care a cam intors oamenii cu fundu-n sus: Give-a-Shit.org. Asta pana sa se afle ca nu era tocmai ceea ce parea. Mai intai, a fost un spot in care o actrita din Twilight vorbeste despre minunata organizatie numita Give-A-Shit care incurajeaza oamenii sa posteze in social media (preferabil de pe toaleta) despre cat de mult le pasa de cauzele X, Y, Z. Peste cateva saptamani, s-a facut lumina: totul era un stunt pentru ceremonia de premiere a VH1 intitulata Do Something Awards.  

Apropo, site-ul pare sa fi devenit intre timp un blog de decoratiuni interioare. Pentru ca de ce nu.


Ne trebuia si o cauza pe bune. Ca tot va ziceam la inceput de Ziua Mondiala a Toaletelor, uitati-l aici pe Matt Damon in 2011, sustinand campania "Talk Shit" initiata de Water.org. In 3 spoturi scurte (unul jos, restul aici si aici).


Si iata-ne inapoi la ale noastre publicitare. De la frisca din cafea (care se ridica intotdeauna la suprafata), la fecale (care fac acelasi lucru) si, tot inainte, la o analogie isteata ce vizeaza agentiile de publicitate de top. Un spot facut de o agentie de publicitate mica:

Si gata, destul cacat pe ziua de azi.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related