[Tinerii din agentii - Marks] Episodul Raluca Blana, in care "Think fast" s-a dovedit a fi o strategie buna

[Tinerii din agentii - Marks] Episodul Raluca Blana, in care "Think fast" s-a dovedit a fi o strategie buna

Cand veti trece cu ochii peste raspunsurile Ralucai Blana (Account Executive, Marks), o sa vedeti ca aveti in fata marturiile unei persoane sincere si hotarate, careia nu ii e frica de experiente noi, nici de riscuri, si n-ar suporta ca prea multe zile de munca sa semene intre ele.

Oricat de laudabile ar fi aceste calitati, e foarte bine ca avem si alt gen de informatii despre ea, ca s-o simtim mai aproape de sufletele noastre. 

Primele vin in format JPG si o sa le vedeti mai jos. Raluca a atins una dintre vacutele mov de la Milka, s-a vizualizat in postura presedintelui Oblana si a avut o super ilustratie motivationala pentru licenta.

Celelalte se regasesc pe pagina ei de Facebook, anume: nu demult, facea teste de personalitate din categoria just for fun. Mai important e ca le si sharuia. Adica incuraja si restul lumii sa se mai destreseze. Nu le facea in secret, pe banda rulanta, ca apoi sa inghete uitandu-se in gol, toropita de vinovatie. 

Dintre rezultate: mintea-i e de 28 de ani (are 21), e inclinata spre gandirea filozofica si, in functie de postarile facebookiste, e o fata serioasa, cu spirit critic, dar inventiva si outgoing. Eu ce va ziceam la inceput?

Orice ati fi auzit, Mos Craciun si vacutele Milka exista

INAINTE DE PUBLICITATE

Viata de la malul marii (N.R. Raluca e din Constanta), oricat de fascinanta poate sa para, nu este atat de agitata, schimbatoare si interesanta pe cat imi doream. Asa ca, atunci cand a venit momentul, mi-am impachetat bagajele, am ajuns printre capitalisti datorita SNSPA-ului si de acolo lucrurile au luat un alt curs.

Primul pas spre publicitate a fost Advice-ul, cea mai fresh organizatie dedicata industriei creative si spun "fresh" pentru ca aici nu se organizeaza proiecte cu headline-uri "Te lansam in cariera!" (sau ceva de genul), ci oamenii de aici prefera sa nu iasa cu nimic pe piata daca activitatile pe care le propun nu sunt inspirate din realitatea secolului XXI. Totul sau nimic.

Aici am intalnit oameni suficient de sanatosi la cap de la care am auzit multe povesti, dar a fost si locul unde am intalnit oameni de prin agentii. Primul meu contact direct cu realitatea, Advice a fost locul care m-a conectat cu industria. Mai departe, efortul a fost al meu. Pentru ca nici o oportunitatea nu este o oportunitate daca nu profiti de ea.

Intre timp aveam cursuri la facultate cu oameni cool din advertising-ul romanesc, in agentiile carora voiam sa ajung. Si aici am descoperit ca vorbim aceeasi limba, deci practic eram in stare sa inteleg si sa asimilez lucruri vechi si noi.


O'Blana presedinte!

Si atunci am stiut: advertising is the way
Am stiut imediat dupa ce am lucrat pe litoral vreo luna ca munca aia nu e de mine, am stiut cand am servit ciorba de vacuta in loc de perisoare ca atunci cand nu iti place ce faci, nu ai cum sa devii din ospatar – sef de sala. Si mai cred, ca fiecare dintre noi poate ar trebui sa inceapa cu lucrurile pe care nu le plac neaparat, important este sa inceapa. Sa inceapa ceva al lor, fie mic, fie mare, dar acel ceva care sa il ajute sa afle lucruri despre ei.

Doar asa poti avea o lista a ta de: Nu-mi place / Imi place.  Si poate astfel, lumea ar fi mai sanatoasa. Daca fiecare ar incerca sa descopere din timp aceste lucruri poate ca mai tarziu nu ar ateriza intr-o realitate gresita.

Am avut diverse jobulete si un internship la activ pana la prima intalnire cu  advertising-ul. Am mai stiut un lucru, ca nu vreau ca vreo zi din viata mea sa semene cu cealalta. Atunci mi-am dat seama ca pentru asta, advertising-ul is the way. Si am avut dreptate.

Cand vii la birou stii cu ce incepi, dar nu stii niciodata cu ce termini. Este un mediu dinamic, unde daca nu tii pasul mediul te inghite. Pe bune. Iar cand stii asta, ai doua optiuni rapide pe care le recomand oricarui incepator aspirant la aceasta industrie: cand ti-ai dat seama, fie fugi, fie ramai. Eu am ales sa raman. Important este sa te prinzi repede. Nu ai timp de incalzire. Think fast, it’s all about now.

Campania care te-a ademenit catre comunicare
Ma gandesc acum la Stella Artois – Skating Priests. Executie curata, umor de bun gust si bere. Si nu, nu e cu fotbal.

Pre-judecati
Ca lumea din agentie este casatorita cu industria asta. Si asta este.

Rezerve
Poti sa ai rezerve cand chiar vrei sa incepi ceva? Pai cel mai interesant moment este tocmai inceputul,  "just do it". Imi doream mult sa intru intr-o agentie si sa stiu daca am un loc al meu in publicitate.

La angajare
O sa incep cu "Multumesc". Este un cuvant simplu pe care oamenii uita sa il foloseaca. Primul interviu l-am avut datorita unui job pus la bataie de Stefan Stroe, profesorul meu pe atunci si datorita unui CV pentru care am invatat sa lucrez in Photoshop, doar doar sa iasa cum vreau eu. Asadar, nu foarte greu.

La Marks am ajuns pentru ca Mia (N.R. Mia Munteanu) m-a sunat intr-o zi si mi-a zis ca ma vrea in echipa ei de Client Service. Cu Mia lucrasem si in Advice si intr-un alt proiect extra school si m-a sunat foarte hotarata: "Am o oportunitate pentru tine si trebuie sa ne miscam repede. Take it or leave it.".

Nici macar nu am dat interviu, dar a avut incredere in mine. Am venit la birou si era joi, eu incepeam oficial prima mea zi de angajat luni, dar am trecut sa cunosc oamenii din agentie. Am stat vreo doua ore si apoi am spus: "Mia, da-mi ceva de lucru, acum." Mia mi-a spus ca inca nu sunt angajata si ca incep abia luni, m-a rugat sa ma duc acasa si sa ma bucur de viata.

Eu m-am asezat la calculator si am inceput sa citesc prezentarile mai vechi pentru contul pe care urma sa lucrez. Doua ore mai tarziu, deja aveam adresa oficiala de e-mail, iar Mia daduse un e-mail catre client de prezentare: Hello guys, meet Raluca!

Think fast s-a dovedit intr-adevar a fi a good strategy. Aici sunt si azi.

 

IN TIMP CE PUBLICITATE

Pprima campanie
A fost mai degraba un program de Brand ambassadors, care timp de 1 an si jumatate a fost una dintre experientele cele mai complexe de care poate avea parte un coordonator de proiecte. Revin la cuvantul acela simplu de mai sus, pe care il trimit echipei. Digital, pe aceasta cale :)

Campania de care esti cea mai mandra
Orice campanie corecta este o campanie de care trebuie sa fii mandru. Pana acum, nu am avut ocazia sa aberez in proiectele de zi cu zi.

Cea mai mare gafa de pana acum
Gafele raman intotdeauna in agentie, dar ii dau dreptate unui coleg din DTP, Alex, care imi spunea ca publicitatea este probabil industria unde se greseste cel mai mult.

O deziluzie
Nu am niciuna. Desi sunt idealista, unele lucruri trebuie luate ca atare.

Cel mai important lucru invatat
Ca nu ma voi opri vreodata din invatat.

Mentori/ invatatori
De la fiecare om si experienta pe care o traiesti trebuie sa inveti ceva, altfel nu vei putea niciodata sa fii mai bun ca cel care ai fost ieri. Deci de la mine, prin altii.

Daca nu ai lucra in comunicare?
Mi-ar placea sa gatesc la domiciliul oamenilor sau sa renovez case vechi.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related