[Tinerii din agentii - Conversion] Alin Banu era gamer si repara calculatoare. Pana intr-o joi, cand s-a hotarat sa faca altceva

[Tinerii din agentii - Conversion] Alin Banu era gamer si repara calculatoare. Pana intr-o joi, cand s-a hotarat sa faca altceva

Alin Banu are 24 ani. Poate il stiti dupa username-ul Naoky, sub care banuiesc ca juca Counter Strike la nivel competitional. A ajuns pana la Campionatul Mondial de Gaming. Sa fii gamer profesionist e-un lucru serios, pentru cine nu stie. 

La Campionatul International de Dota 2 tinut in vara asta la Washington (The International) stiti cat a fost premiul cel mare? 5 milioane de dolari. Cate un milion pentru fiecare membru al echipei vine, ca ei sunt 5. Si valoarea totala a premiilor, in jur de 10 milioane de dolari. Asta ca sa va atrag atentia. Copiii astia nu se joaca de-a jocurile.

Alin a optat insa pentru altceva. Intr-o joi, cand  tine minte c-a vazut un spot la Xbox. Acum e Graphic & Web Designer la Conversion, unde face treburi serioase pentru oameni seriosi. De fapt, asa se si recomanda in portofoliu.

Ca sa nu fie loc de indoiala

INAINTE DE PUBLICITATE

Vreo 10 ani am fost dependent de jocurile pe PC. Uneori fugeam cu amicii de-acasa sa ma duc la concursuri, chiar si pana la Constanta :) Am jucat Counter Strike la nivel competitional intre 2006 – 2012. Desi unii traiesc din asta (more or less), eu am dat-o mereu pe fun.

Alin la la calificarile Campionatului Mondial de Gaming

Jocul asta e mai mult de team-play si cred ca m-a ajutat mult mental.  M-a format pentru cele 9 luni cat am murit de foame sa mi-l cumpar pe Bita. O bicicleta de enduro, neagra, facuta piesa cu piesa intr-un atelier al unui prieten. Cel mai mult am atins 60 km/h cu ea. Cam cum ai merge pe autostrada cu viteza legala, doar ca Bita se dadea la vale!

Studii
Am studiat Turism si Comert, dar am fost mereu pasionat de IT si graphic design. Pe la 20 de ani m-am angajat intr-o firma unde ma ocupam de reparat calculatoare...

Si atunci am stiut: advertising is the way
... pana intr-o joi, cand am vazut un filmulet dintr-o campanie Xbox si m-am hotarat sa fac altceva. Mi-am zis ca ar fi misto sa lucrez la creatie. Macar sa castig bani facand proiecte faine.

Campania care te-a ademenit catre comunicare

Pre-judecati
Nu prea aveam idee despre industrie, credeam ca jobul in sine va fi cat se poate de banal. Dar ajuns la Conversion, am avut surprize: echipa faina si proiecte pentru companii imense pe care pana in urma cu 9 luni le vedeam doar in reclamele TV.

Imi plac provocarile jobului si faptul ca rezultatele muncii mele se vad in timp real.

IN TIMP CE PUBLICITATE

Prima campanie
Primul meu proiect mare a fost OLX - bannere pentru promovarea aplicatie Mobile (Mercador pe atunci).

Campania de care esti cel mai mandru
Profitshare – Incinge Conversia, de care m-am ocupat cap-coada din punct de vedere grafica.

Cel mai important lucru invatat 
Ca trebuie sa citesti de minim 6 ori brieful ca sa fii sigur ca livrezi ceea ce trebuie.

Mentori/ invatatori|
Un mentor de la care invat zi de zi: Mihai Caluseriu (Creative Director).

Daca n-ai lucra in comunicare?
M-as muta la o cabana in munti si mi-as face un traseu de biciclete (trail) sa ma dau de dimineata pana seara :)

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related