Matei Psatta imi trezeste o nevoie de a-mi indrepta unghiile spre gat. Daca ma gandesc ca eu am chiulit in prima zi de facultate pentru ca mi-a fost somn, mai bine nu ma mai gandesc. Nu de alta, dar in prima lui zi de facultate Matei intra in publicitate printr-un internship.
E nascut dupa revolutie. Asta ca sa evidentiez faptul ca e foarte tanar. Dar are deja 4 ani de comunicare in spate. Si un an de antreprenoriat. Si, mai in gluma, mai in serios, a ajuns international. Matei, ne mai linistim si noi? Sa vina si altii din urma.
In timpul de munca organizat ultra-eficient e Head of Social Media & Strategic Planning la iLeo si Co-Founder la The Pole Society. In rest e "descendentul" lui Sorin Psatta, ca doar ii povesteste toata viata pe Facebook. Mai-mai ca imi vine si mie sa ma inscriu in familia Psatta pentru niste remuneratii periodice. Promit sa vin mai des acasa decat el. Nu vreau sa-mi imaginez insa cum e sa fii nevoit sa demonstrezi ca nu esti doar Matei a lu' Sorin a Psattei.
Pe Matei nu l-am incadrat initial la "Tinerii din agentii". O explicatie buna vedeti mai jos. Ce va ziceam despre viata lui pe Facebook?
INAINTE DE PUBLICITATE
Greu de spus, pentru ca am inceput primul internship in comunicare in ziua deschiderii facultatii (4 octombrie 2010). Asa ca nu studiam mare lucru inainte, imi place sa zic ca eu am crescut cu publicitatea si publicitatea a crescut cu mine.
Si atunci am stiut: advertising is the way
A fost ca in casatoriile aranjate, dar cu final fericit. Fusesem indrumat in directia asta de mic, in adolescenta stateam si comentam spoturi cu tata, ma punea sa ma uit peste subiectele de la master sau admitere. Era clar ca maritisul dintre mine si publicitate o sa aiba loc, insa nu stiam daca vine la pachet cu dragoste sau e doar de dragul "numelui".
Nu-i nimic in lumea asta la fel / Ca viata (pe) care-o am in cartier
Campania care te-a ademenit catre comunicare
Cum spuneam, a fost o casatorie aranjata. Dar campania care a reusit sa porneasca si sa tina flacara aprinsa a fost Oreo Daily Twist, ceva ce ar fi putut sa faca oricare dintre noi – fara bugete imense sau sute de oameni pe proiect. A fost ceva simplu, curajos, iar toate reactiile starnite m-au convins ca am aterizat in industria potrivita.
Pre-judecati
Credeam ca tot work-ul se face de una, hai doua, minti geniale si gata. Ei vin cu ideea, o pun pe hartie, o prezinta celui care da banii, toata lumea e fericita, vine sampania, iar ideea se intampla, pur si simplu. Mare (si placuta) mi-a fost surpriza cand am vazut ce inseamna o echipa de zeci de oameni muncind pentru acelasi scop, unde fiecare isi aduce aportul si reuseste sa duca o idee mai departe.
Rezerve
Eram convins ca n-o sa am nicio sansa sa reusesc daca n-o sa fiu "genial". Credeam ca organizarea sau lucrul in echipa sunt lucruri nice to have, dar totul se rezuma la a fi genial, orice ar fi insemnat asta.
La angajare
Cum spuneam, a fost o casatorie aranjata. Mi-a fost usor sa intru intr-un internship, mi-a fost greu sa raman si sa merg mai departe.
IN TIMP CE PUBLICITATE
Prima campanie
Conferinta de lansare "Afla-ti Echilibrul", o campanie educationala Ursus.
Campania de care esti cel mai mandru este...
Campania pentru infolupus.ro, unde am infectat, literalmente, niste zeci de bloggeri si site-uri cu lupus. Desi am lucrat pe multe campanii exceptionale de care sunt extraordinar de mandru, asta a fost "copilul meu" :)
Cea mai mare gafa de pana acum
Am mers intr-o intalnire la client, iar apoi, cateva zile mai tarziu, am mers la un training. Am cunoscut multi oameni, dar am intrat in vorba mai mult cu unul dintre ei. M-am prezentat, i-am spus ce fac, despre agentie, despre brand-urile pe care lucram si tot asa. Persoana cu care vorbeam era clientul pe care il cunoscusem cu cateva zile inainte (si care inca ma tachineaza pentru momentul ala).
Unul din multele vizualuri ale "campaniei de relaxare" #ofacintentionat din vara
O deziluzie
Era o naivitate, dar chiar am crezut ca oamenii isi pot calca pe orgoliu pentru binele unei idei sau unui brand. M-am inselat.
Cel mai important lucru invatat
O zi in care nu ai devenit chiar si un pic mai bun la ceea ce faci e o zi irosita.
Mentori/ invatatori
Comunicare? De la mine, prin foarte mult trial & error. Cel mai mult, in general? De la tatal meu.
Daca nu ai lucra in comunicare?
Raspunsul ar fi "sa am propriul startup", dar pentru ca sunt deja in etapa asta, o sa raspund simplu: as fi incercat sa ajut oamenii asa cum m-as fi priceput mai bine.