[Tinerii din agentii - iLeo] Hai ma, Teo, e un banner, scrie ceva informativ si gata! - Nu vreau!

[Tinerii din agentii - iLeo] Hai ma, Teo, e un banner, scrie ceva informativ si gata! - Nu vreau!

Teodora aprecia copywriting-ul de cand era mica. Printre primele cuvinte pe care le-a scos pe gura s-a numarat si replica de atunci a brandului Aquafresh, stalcita si poate chiar mai buna: Aquafresh in 3 culori - "Popandeaza de tlei oli!".

[Eu ziceam la margele "bede". Mai tarziu, am inteles c-am fost British intr-o viata anterioara si mai pastram cu mine niste amintiri. Pentru ca la margele zic ei beads. Pfoai, ce v-am impresionat.]

Asa si Teodora Stefan (iLeo) citea in ziar 13-14 ani mai tarziu despre noua meserie a viitorului, 'copywriter in publicitate'. S-a vazut atunci gandind povesti alaturi de alte creaturi scriitoare si fiind platita pentru asta. 

Cu studiile s-a orientat intocmai, a petrecut niste ani in televiziune si, apoi, a tot incercat sa treaca bariera spre advertising. Pana la urma, succes. Digitalul a venit si a explodat si a eliminat reguli si proceduri si perspective. Era nevoie de prospaturi, fiinte neintinate de prea multa experienta. 

De 9 luni Teodora se perinda prin cladirea de pe Iorga 13 si se leapada tot mai mult de semnul incepatorului. Iar in viitorul apropiat, o sa incerce cel putin o data sa-si faca niste clatite asa.

Teo. Si, in stanga sus, un obiect uman neidentificat

INAINTE DE PUBLICITATE

Stiam ca vreau sa ma fac copywriter chiar de la inceputul liceului, insa habar n-aveam ce facultate trebuia sa urmez. Daca ma intreba cineva, ziceam ca o sa dau la Drept, ca sa ma fac procuror. Asta era visul lu' tata.

In vara dinaintea clasei a 12-a am aflat de specializarile in Publicitate de la SNSPA si FJSC. Am ales-o pe a doua. La sfarsitul anului 2, m-am dus sa fac un internship pe un post de copywriter in departamentul de marketing al Antenei 1, de unde n-am mai plecat vreo trei ani si jumatate. M-au oprit diverse lucruri, ma atasasem de oamenii de acolo, ma prinsese microbul televiziunii, insa gandul mi-era tot la o agentie de publicitate.

Si atunci am stiut: advertising is the way
Aveam vreo 14-15 ani cand am citit in ziarul National (parca) un articol cu titlul "Noua meserie a viitorului - copywriter in publicitate". Asa am aflat ca, printre altele, copywriter-ul scrie reclame. Iar mie imi super-placeau reclamele. Se pare ca printre primele lucruri pe care le-am spus cand eram mica se numara si tagline-ul de la Aquafresh in 3 culori - "Popandeaza de tlei oli!" (Protejeaza de trei ori).

Campania care te-a ademenit catre comunicare
Nu cred ca o campanie m-a facut sa-mi doresc asta, ci tot ce aflam/citeam despre publicitate in general.

Pre-judecati
Teoretic, stiam cam tot ce presupune lucrul intr-o agentie. Practic, nu m-a surprins si nu m-a coplesit nimic. In televiziune era mai mult stres.

Rezerve
Haha, ma gandeam ca n-o sa reusesc niciodata sa intru in industrie. De fiecare data cand incercam sa migrez din televiziune spre agentie, mi se aruncau aceleasi texte: ca nu am experienta, ca ar trebui sa incep cu un internship, ca 2-3 ani de copywriting in televiziune nu se compara cu advertising-ul.


Amelie, tu esti?

La angajare
Am avut doua incercari esuate. Pana cand am ajuns la iLeo si Mugur Patrascu n-a mai spus nimic despre "lipsa mea de experienta in advertising". Mi-a zis doar ca ce o sa fac de-acum incolo (digital) e total diferit de ce am facut pana acum si m-a intrebat daca sunt pregatita sa ma resetez. Apoi mi-a dat un test, sa gandesc o campanie pentru un client de-al lor. Si am luat testul.

IN TIMP CE PUBLICITATE

Prima campanie
Zilele Prieteniei Bergenbier.

Campania de care esti cea mai mandra
Penultima campanie inainte sa plec din Antene – "Cea mai tare urare" – cand romani din 4 orase (Bucuresti, Constanta, Iasi, Timisoara) s-au adunat laolalta sa faca literalmente cea mai tare urare, de ziua postului.

Am avut si sonometru, iar rezultatul putea sa intre in Cartea Recordurilor daca aveam suficient timp de formatiunile pe care le implica o asemenea cerere. A fost prima oara cand outcome-ul a fost peste asteptarile mele.

Cea mai mare gafa de pana acum
Fac ce fac si gafe fac. Sunt regina gafelor. Asta pentru ca sunt si putin cam socially awkward.

 O deziluzie
Orice iluzie naste si deziluzii. Si, cu fiecare idee in care cred, se mai naste o iluzie care se transforma in deziluzie cand "nu se poate face". Dar asta e. Ma umflu si ma dezumflu des. Important e ca nu raman niciodata dezumflata.

Imbraca-te, sa nu racesti, mai catelule

Cel mai important lucru invatat
Ca o idee bazata pe un insight puternic este o IDEE! Am invatat asta acum 2.5 ani si de atunci incerc s-o aplic in toate proiectele, chiar si daca e vorba despre un banner mic. De multe ori ma lovesc de "Hai ma, Teo, e un banner! Scrie ceva informativ si gata!".

Mentori/ invatatori
Cel mai mult de la Catalin Dobre. Acum 2 ani si jumatate, cand sefa mea de la Antena m-a trimis intr-un "schimb de experienta-internship" la McCann. Si tot el mi-a fost si tutore la Scoala ADC, anul acesta. What are the odds?! In rest, invat cate ceva de la toti oamenii pe care ii intalnesc. Fie asa da-uri, fie asa nu-uri.

Daca nu ai lucra in comunicare?
Haha, abia am ajuns sa lucrez unde mi-am dorit. Nu ma gandesc inca ce as face daca n-as mai lucra in agentie. Mai am multe de invatat/facut/castigat. Si, extrem de sincer, nici nu ma vad in alt domeniu.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


ADC*RO

Art Directors Club Romania (ADC*RO) a fost infiintat in 2008 si reprezinta o asociatie non-profit, al carei obiectiv este acela de a promova si de a recunoaste excelenta in creativitate. Art Directors Club Romania... vezi detalii »

Dosare editoriale

Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related