[Tinerii din agentii - iLeo] Cum sa iesi din cutumele copywriting-ului? Ioana Hurjui face dezvaluiri incendiare!

[Tinerii din agentii - iLeo] Cum sa iesi din cutumele copywriting-ului? Ioana Hurjui face dezvaluiri incendiare!
Ioana la soare

Mi-a venit doar sa ma distrez un pic cu o formulare de tip clickbait, stiu ca nu va suparati pe mine. Plus ca vreti asa, hodoronc-tronc, solutii la probleme nuantate precum tiparele in care tind sa alunece copywriterii? Pai nu se poate.

Pe Ioana Hurjui (Copywriter, iLeo) a invatat-o cum sa sara din cutumele copywriting-ului Cristian Pantazi pe cand era la Kaleidoscope Proximity. Pe langa asta, i-a mai aratat si cum sa se distreze ca, apoi, sa-si faca jobul bine. Acestea, oameni buni, sunt secretele bine pastrate ale creatiei. Nu sunt aceleasi pentru toata lumea, dar macar niste sugestii generale trebuie sa fie, ca na.

Si distractia trebuie gandita bine cand jobul tau e sa gandesti. Totul e repetitiv daca nu stii sa digeri cumva realitatea asta cotidiana. Iar publicitatea nu-si permite sa fie la fel de previzibila. Sau, in fine, tinde spre a nu-si permite.


Ioana in umbra

INAINTE DE PUBLICITATE

Maica-mea isi facuse planuri pentru mine sa ma faca diplomat, dar eu voiam sa scriu. Bine, am vrut pe rand sa fiu doctor, apoi actrita, apoi cantareata, apoi astronaut, apoi designer de moda, apoi mascota. Dar toate s-au dus inapoi la scris si la dragostea de cuvinte. Viata mea de dinainte de publicitate e o viata a unei fete de la Bacau care voia sa faca multe. Si atat.

Si atunci am stiut: advertising is the way
Prin clasa a 11-a, intr-o zi, cand m-a sunat sora-mea de la Bucuresti si mi-a spus de SNSPA si ca daca sunt cuminte pot sa ma fac copywriter :))

Stia ca imi doresc mult sa scriu si ca as fi fost complet nefericita intr-un job care ar fi presupus sa fac orice altceva decat ce-mi place. Aia a fost ziua cand am stiut ca, atunci cand o sa ma fac mare, o sa fiu copy. Atunci am descoperit o posibilitate pe care nu stiam ca o am pe lista.

Campania care te-a ademenit catre comunicare
Apple - Here's to the Crazy Ones. Eram mica si credeam cu tarie ca orice om care isi doreste destul sa schimbe lumea, cat de putin, o va face. Inca mai cred asta, uneori.

Pre-judecati
Niste oameni misto care fumeaza mult si se distreaza in timp ce muncesc. Credeam ca asa vin cele mai misto campanii, din placerea de a le face. All work, all play.

Rezerve
Nici una. N-am niciodata rezerve. Stiam doar ca acolo vreau sa ajung.

La angajare
M-am angajat in primul an de facultate, prin vara. Imi facusem singura un CV si un soi de portofoliu din tot felul de teste de creatie, am gasit o baza de date cu toate agentiile de advertising din Bucuresti si am dat un spam :))

Cred ca am fost la vreo cinci interviuri pana sa ma angajez. Ma duceam plina de emotii si incercam sa ii conving ca sunt a fucking fast learner. Pe vremea aia li se dadeau mai putine sanse juniorilor si incepatorilor, fata de acum.

IN TIMP CE PUBLICITATE

Prima campanie
O campanie mica pentru Unicredit Leasing. Lucram in ATL pe vremea aia. Am facut niste printuri cu o nuca, am fost mandra de ele :)

Campania de care esti cea mai mandra
BAT - Fabrica de Contrafacere. A fost primul meu proiect cand am facut switch-ul de la ATL la online si proiectul pe care dadusem interviul de angajare, culmea. Am filmat o noapte intreaga intr-o fabrica dezafectata, printre ruine, dar a fost minunat.

Cea mai mare gafa de pana acum
Nici una, thank God. Mai am timp. :)) Dar e ok, ce nu te invata industria, inveti din gafe.

O deziluzie
In Romania, clientii au prea putina incredere in agentii. Toate campaniile indraznete, de succes, nu vin doar dintr-o creatie buna, ci si dintr-o incredere pe care clientul o are.

Cel mai important lucru invatat
Ca trebuie sa evoluezi permanent. Ca n-ar trebuie sa te definesti prin ATL sau online sau whatever, ci prin capacitatea de a face orice. Asta e cel mai important asset al tau.

Mentori/ invatatori
Cristian Pantazi (Kaleidoscope Proximity). De la el am invatat online, cum sa te distrezi ca sa-ti faci jobul bine, cum sa iesi din cutumele clasice ale unui copywriter si multe altele.

Daca nu ai lucra in comunicare?
As scrie, as promova artisti (din zona de muzica si fotografie). In afara jobului, ma mai ocup de niste mici proiecte din zona de muzica. Ah, si mi-as deschide un magazin de viniluri. Vinilurile sunt in top trei lucruri pe care le iubesc.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related