[Limba de lemn a reclamelor] Ana Barton: "Limba ma-tii! Se-nvata zilnic. Ca sa stii cine esti."

[Limba de lemn a reclamelor] Ana Barton: "Limba ma-tii! Se-nvata zilnic. Ca sa stii cine esti."

Scriitoare, autoarea cartilor "Prospect de femeie" si "Mamifer", bloggerita. Mai mult decat atat, Ana Barton are un simt monstruos al limbii. Tocmai de aceea am intrebat-o una, alta, despre cuvintele care vand.

Incepem pe IQads o noua tema. Despre limba de lemn a reclamelor.

Cuvinte pe care nu mai vrei sa le auzi in reclame

A merita, a ti se cuveni, a lua.

Pilonii limbii de lemn

Pilonii lingvistici nu conteaza, sunt de creta: ii bagi in apa si dispar. Asadar, sunt inlocuibili. Cei psihologici sunt problema: publicul este needucat si lipsit de discernamant, ii e foame si sete, e obsedat de sex, asadar inghite orice-i dam.

Stereotipuri publicitare

Noi suntem altfel decat ceilalti, tu contezi (se subintelege ca pe restul ii poate lua linistit dracu', dar ma-ntreb eu care-i tinta, care-i restul?), eu iti arat ce, cum, cand, cat, unde si de ce sa faci. Orice.

O reclama care ti-a placut

Una la o retea de telefonie mobila, de-acum vreo doi ani. Cu tatal si fiul care-ncercau sa reinvete sa-si spuna unul altuia cate ceva. Acolo se exagera putin, se folosea cuvantul "comunicare". De parca asta ar fi o bagatela, s-o rezolvi vorbind la telefon. In fine, era totusi o reclama "atingatoare".

Expresii imprumutate din reclame

Aia cu marmota care-nveleste ciocolata. Am o sensibilitate pentru marmote, cred ca de-aia. Desi a devenit, in timp, o referinta suparatoare, ca si aia cu "Batman, Batman!".

Cuvinte pe care ai vrea sa le auzi mai des

Nu unele anume, dar as vrea sa simt ca reclamele sunt facute cu respect pentru public. Inteleg ca ne vindem produsele, normal, asta ne e rostul, dar daca tot suntem destepti si copywriteri, nu putem fi un pic mai rafinati? A, stiu, clientii sunt stapanii nostri. Dar persuasiunea elevatului care esti, domnule copywriter, unde este? Publicitatea as vrea sa-nsemne si educatie. Nu pedagogie, educatie. Adica sofisticare-n simplitate.

Un rehab lingvistic pentru publicitari

Ion Creanga. Cap-coada. Dar pe-ndelete.

Ticuri verbale

N-am. Niciodata n-am avut. Sau, daca vrei, am perioade-n care am preferinte verbale. Dar se succed cu mare, poate prea mare repeziciune, pentru ca eu traiesc, respir, visez lingvistic. Nu e o calitate, e o caracteristica, un dat. Iata, ieri mi-a venit in cap constructia asta: "Din punct de vedere pizdual." Zi si tu... ce necunoscuta impudica e mintea omului!

Cel mai frumos cuvant

Macaleandru.

Un slogan pentru limba romana

Niciunul dintre cele populare nu i se potriveste. Asa as zice: "Limba ma-tii! Se-nvata zilnic. Ca sa stii cine esti."

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Companii

Branduri

Campanii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related