[Client local/Multinational] Razvan Vasiloiu: De cele mai multe ori la “locali” discuti direct cu patronul, faci campanii “pe banii lui”, pe cand de partea cealalta discuti cu angajati

[Client local/Multinational] Razvan Vasiloiu: De cele mai multe ori la “locali” discuti direct cu patronul, faci campanii “pe banii lui”, pe cand de partea cealalta discuti cu angajati

Despre modul in care difera colaborarea unei agentii cu un client local/multinational am cerut opinia catorva manageri si oameni de strategie.

Razvan Vasiloiu (Partener the Syndicate)

Diferente intre cele 2 tipuri de clienti exista, poate ca numarul lor a mai scazut, dar cred ca acestea au la baza un singur lucru: omul cu decizia.

De cele mai multe ori la “locali” discuti direct cu patronul, faci campanii “pe banii lui”, pe cand de partea cealalta discuti cu angajati. De aici vin toate diferentele in relatiile cu agentiile, in relatia lor cu advertisingul.

Cand ai de-a face cu “localii” se intampla un lucru foarte frumos si benefic pentru agentie: trebuie sa explici cat se poate de pragmatic si simplu ce face advertisingul (incluzand aici branding si packaging), iar eu cred cu tarie ca cel care reuseste sa explice aceste lucruri complexe intr-un mod foarte simplu este cel care a inteles cu adevarat care e treaba cu advertisingul si nu doar foloseste niste notiuni abstracte fara fond.

Pitch-uri

In ultimii 2-3 ani am observat o aliniere a localilor la practicile uzuale folosite in organizarea unui pitch. Exista un brief catre agentie, apoi, chiar daca nu se cunosc toti pasii, exista deschidere pentru orice vine din partea agentiei pe partea de organizare.

Research

Aici diferentele inca persista, toti isi cunosc piata, insa nivelul de intelegere, cunoastere difera, iar la “locali” exista o lipsa a research-ului comandat si platit de ei.

Brief-ul

Pe aceasta dimensiune se vede exact diferenta data de cele explicate in preambul. La “locali” nu prea exista obiective de comunicare, exista un singur obiectiv: sa vindem mai mult. Omul cu decizia de la “locali” nu poate “digera” alte obiective gen awareness, trial, loyalty (intentionat sunt in engleza).

Strategia

In cazul strategiei in comunicare lucrurile stau la fel, nu am avut situatii in care strategie sa nu fie foarte importanta. Se poate distinge la “locali” deschiderea si dorinta de a atinge si strategii de business, de marketing.

Libertate in creatie

Indiferent de categorie, de fiecare data tinem foarte mult sa setam un cadru cat mai realist in care creatia sa se desfasoare. Dai unui creativ o tema de genul “poti face orice” si sigur nu iese ceea ce te astepti si nici ce clientul isi doreste, iar daca te astepti la ceva, spune-i creativului. Asadar, pe aceasta dimensiune nu exista diferente pentru ca noi procedam identic.

Bugete

Noi nu folosim fee-uri diferite in functie de marimea sau tipul clientului, munca noastra e la fel de valoroasa.

In ceea ce priveste “productia ideii”, aici clar sunt diferente, localii au bugete mai mici, nu cred ca asta se va schimba vreodata, din pacate.

Decizii

Deciziile unora dintre “locali” inca sunt la nivelul de “ii place sau nu lu’ seful mare” si atat. Ca ii place sau nu, e uman, e normal sa foloseasca preferintele personale, problema ca de multe ori feedback-ul se opreste aici. Nu-ti spune ce nu-i place sau ce ii place asa ca nu prea stii in ce directie sa te duci.

Feed-back pe rezultatele campaniei

Nu exista diferente intre cele 2 categorii, in ambele gasim clienti deschisi in a impartasi rezultate ale campaniei sau/si date despre vanzari, asa cum gasim si clienti care nu se simt confortabil in a transmite astfel de informatii, acestia se rezuma la un “a fost ok” sau “ceva nu prea a mers”, in cazul din urma relatia nu poate fi de lunga durata.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


the Syndicate

the Syndicate – Intelligent Creativity Incepand din 2007, zeci de campanii care au generat vanzari record si cresteri remarcabile ale cotei de piata, noi branduri care au stralucit pe rafturi sau branduri care... vezi detalii »

Companii

Campanii

Sectiune



Branded


Related