Strainii frumosi care se saruta fara sa se fi vazut niciodata si, de fapt, e vorba de haine. Povesti care par prea frumoase ca sa fie adevarate si, pana la urma, chiar asta sunt. Povesti cu final publicitar. IQads a vorbit cu creativii autohtoni despre efectele pacalelilor in publicitate.
Claudiu Dobrita, Creative Director FCB Bucharest, spune ca, in ciuda efectelor negative, hoaxul e bun pentru a genera dezbatere.
Atuurile hoaxului folosit ca publicitate
Faptul ca e prezentat ca o stire si are sanse de a fi preluat de media inainte ca cineva sa se prinda. In Romania oricum nu mai face nimeni diferenta intre fictiune si realitate in calupurile de stiri.
Increderea consumatorului
Daca vorbim de o inselare a increderii cuiva, e o idee proasta in sine. Daca e un fel de a intra pe agenda publica si de a genera dezbatere, e o idee buna compensata cu vizibilitate pentru brand.
Efectele negative
Decredibilizarea brandului, lipsa de relevanta, bagatelizarea.
Ultimul hoax cu care ai fost pacalit
Campania electorala.
Un exemplu de “asa da”, unul de "asa nu"
Whopper freakout mi-a placut. Nu-mi amintesc unul care sa nu-mi fi placut, si cred ca asta e si ideea.
Cine va omori hoaxul
Realitatea.