Din iulie anul asta, Oana Batran (Copywriter) a intrat in echipa Headvertising. Drumul pana aici a fost inceput cu Facultatea de Limbi Straine si prelungit cu 2 opriri: la o companie de comert exterior cu cherestea si la o casa de licitatii.
Paranteza. Eu as participa la o licitatie doar ca sa aud comisarul turuind si adjudecand. Bine, as mai si licita din cand in cand, strategic, pe la inceput-spre-mijlocul razboaielor dintre oamenii bogati. Totusi, nu cred c-as putea sa intru la o licitatie fara sa jur pe o hartie ca, intr-adevar, pe bune si serios, chiar pot sa cumpar ceva. Imi ziceti voi daca gresesc.</Paranteza>
Dar orice job ar fi avut, la sfarsitul programului Oana ajungea sa vorbeasca despre publicitate. Asa ca a spus "pa" altor directii si a facut bine. Daca n-ar lucra in comunicare, ar merge la interviuri ca sa intre in comunicare, a spus. Si-a gasit casuta.
Iar daca vorbiti cu ea, ar aprecia s-o intrebati ce-i mai face tarantula. Totul e la propriu, nimic la figurat.
INAINTE DE PUBLICITATE
Lucram la o casa de licitatii (Artmark). Vindeam arta.
Inainte de asta coordonam exporturi de cherestea.
Si inainte de asta studiam limbi straine la Universitate.
Nu prea se leaga intre ele, a fost un drum zbuciumat, m-am dat putin cu capul de pereti pana sa imi gasesc directia.
Si atunci am stiut: advertising is the way
Pai am inceput sa banuiesc din momentul cand am aflat ca exista un job in care pot combina creativitatea cu pasiunea pentru scris si obsesia pentru reclame. Undeva prin facultate parca.
Am stiut sigur, cand subiectul de 'seara la un vin' devenise 'cum as fi rescris reclama aia penibila de la TV'.
Campania care te-a ademenit catre comunicare
Nu a fost una singura. Sunt foarte multe campanii care m-au inspirat:
Coca-Cola - Small World Machines – cu niste 'artificii' mici poti face lucruri mari
Volkswagen - Fast Lane – toata lumea vrea sa mai copilareasca putin, dar nu mai are ocazia
Burger King - The whopper sacrifice – pur si simplu brilianta
Pe langa astea, care sunt relativ recente, pot sa spun ca primul spot care mi-a zdruncinat lumea cand aveam doar cativa anisori a fost ala cu "V-am prins vrajitoarelor!". Atunci am aflat ca reclamele pot fi si amuzante.
Pre-judecati
Credeam multe lucruri: ca o sa imi placa pentru ca o sa fie un job care imi solicita imaginatia si o sa fiu inconjurata de oameni destepti - ceea ce e mare lucru, ca la birou o sa fie o atmosfera boema care sa ma inspire... Foarte fairy tale-ish tot peisajul.
Si mai auzisem ca o sa fie un drum plin de frustrari, dar si multa satisfactie.
Le-am nimerit cam pe toate.
Rezerve
Cele pe care le are un copil atunci cand intra intr-o casa facuta din dulciuri: ca din afara pare minunat si cand ajungi inauntru plin de entuziasm, iti face de petrecanie o vrajitoare.
La angajare
Multe CV-uri trimise. Dar nimeni nu prea se uita la un CV fara portofoliu. Sansa mea a fost un internship cu alti 3 'competitori'. Au urmat 2 luni de emotii. And thus, a new copywriter was born.
Head'n'dungi: Radu Soimulescu, Ovidiu Lupsa si Oana Batran
IN TIMP CE PUBLICITATE
Prima campanie
Campaniile RedBull pentru 2015.
Campania de care esti cea mai mandra
Work in progress. Implica un titan al teatrului romanesc si ar incepe in ianuarie 2015.
Cea mai mare gafa de pana acum
E de mentionat primul contact cu Mircea (unul dintre asociatii Headvertising):
Intr-o zi, complet random, ne aflam la aceeasi masa si mi-a adresat o intrebare. Eram cu mintea in alta parte si in loc sa il rog sa repete intrebarea cum ar fi facut orice om normal, i-am raspuns 'Habar n-am'. S-a uitat la mine vreo 3 secunde dupa care a spus 'ooook….'. Nu pot sa spun cu certitudine nici in ziua de azi ce m-a intrebat, dar cu siguranta se astepta la alt raspuns.
O deziluzie
Complicatiile din spatele implementarii unei idei. Inainte imi imaginam ca scriu ideea si 'poof' se materializeaza fara mari eforturi.. Am aflat ca nu prea e asa. Multe aprobari, modificari, restrictii si tot felul de ciudatenii care parca pica din cer special ca sa ingreuneze executia.
Cel mai important lucru invatat
Sa nu-mi mai subestimez ideile.
Mentori/ invatatori
Fara indoiala de la Serban Alexandrescu. Este un om care are foarte multe de spus. Si le spune bine.
Daca nu ai lucra in comunicare?
As merge la un interviu ca sa lucrez in comunicare.