[Tinerii din agentii - CohnandJansen JWT] Oana McGinley: Imi imaginam ca industria asta are minusurile ei, dar nu era nimic mai rau decat Where the f**k are my flowers?

[Tinerii din agentii - CohnandJansen JWT] Oana McGinley: Imi imaginam ca industria asta are minusurile ei, dar nu era nimic mai rau decat Where the f**k are my flowers?

La ce se refera Oana? Pai, a lucrat intr-un call center, se ingrijea de clientii unei florarii londoneze si multi dintre britanici isi scot sensibilitatea la iveala cand vine vorba de florile lor. Pana la urma, nu i-a mai suportat si, auzind despre legendele unor locuri de munca unde lucrurile se intampla un pic mai altfel, mai provocator, a zis ca se baga.

Dar nu v-am facut cunostinta. Ea e Oana McGinley (Junior Account Executive, CohnandJansen JWT), fosta studenta a Facultatii de Marketing de la ASE si fosta masteranda la Cercetari de Marketing. 

Oana, cand afara era verde

Bineinteles, i-am cautat numele de familie, spre a-l traduce. McGinley in varianta clasica se scrie Mag Fhionnghaile. Asa a fost folosit timp de sute de ani in comitatul irlandez Donegal. La capitolul semnificatii vine: fionn - par blond si gal - vitejie. Si cum s-ar zice la noi Nica a lui Stefan a Petrei, asa e la ei McDermott sau MacLeod. Deci pe Oana o cheama Oana (fiica) celui Blond si Viteaz. De aici am aflat, de pe pagina clanului McGinley.

Nu stiu cat de irlandeze (sau scotiene) ii sunt originile, dar viteaza pare, mai ales ca a lucrat intr-un call center. Si apoi c-a si plecat de acolo.

INAINTE DE PUBLICITATE

Studii
Am terminat marketing-ul la ASE si dupa am facut si un masterat in Cercetari de Marketing. Primul meu job a fost intr-un call center pentru un an jumate, ca mai tot romanul. Lucram pentru o florarie online din Marea Britanie, in departamenul de customer service. Boy, do they complain.

Dar am invatat multe din asta: cum sa raspund de 100 de ori pe zi la intrebarea Are you calling me from India?, toate numele de flori in engleza (va provoc la un "Flori, fete sau baieti", English style). Dar cel mai importat, am invatat cam cum gandesc clientii si ce asteptari au, fie ca e vorba despre flori sau briefuri.

Si atunci am stiut: advertising is the way
Cand am terminat eu facultatea singurele optiuni mai sigure de pe piata erau: fie sa lucrezi intr-un call center, fie daca vrei ceva mai serios si respectabil, intr-o banca. Cum prima optiiune am facut-o si nu mi-a placut, iar a doua am refuzat-o din prima, mi-am indreptat antenele catre advertising

Aveam cativa colegi de facultate care lucrau deja in agentii si povestile lor despre munca pe care o faceau acolo m-au facut sa-mi doresc "sa lucrez si eu dom'ne intr-un loc asa cool".

Campania care te-a ademenit catre comunicare
Nu a fost o campanie, ci un film: What Women Want. Bine, in film exista o campanie Nike care avea un tagline foarte misto: No games. Just sports. Se pune?

Pre-judecati
Mi-l imaginam mai boem decat este. Mintea mea excludea cumva partea cu bugete, costuri, deadline-uri si furnizori.

Rezerve
Nu am avut. Am intrat cu mintea deschisa. Imi imaginam ca are si industria asta minusurile ei, dar nu era nimic mai rau decat Where the f**k are my flowers?.

La angajare
Am avut cateva incercari esuate, insa nu mi s-a parut ca a fost un proces greoi, cred ca trebuie sa fii persoana potrivita la momentul potrivit. Cam asa a fost in cazul meu. Aveam experienta 0 in comunicare, deci greul a venit cumva dupa, cand a trebuit sa invat foarte repede totul.

IN TIMP CE PUBLICITATE

Prima campanie
Tin minte ca in prima zi am intrat in debriefing pentru o campanie de POSM-uri BCR. Aveam carnetel pentru notite si un pix nou. Eram pregatita, ce sa mai. Si cand e prima ta zi si intri intr-o camera cu Raluca Iacob si Alex Negoescu care se contrazic pe mesaj, Arina Stoenica care te prezinta ca noul junior, Felicia Stoica care incearca sa-ti explice brieful de la client si dupa mai apare si Harald care face un inside joke de advertiser si tu pui intrebarea "Ce e ala un POSM?", sigur nu uiti ca asta a fost prima campanie.

Campania de care esti cea mai mandra
A fost un eveniment : Triathlon Challenge Mamaia, la care BCR a fost partener. A fost primul eveniment de care m-am ocupat in totalitate ca account si cred ca de aceea este special pentru mine.

Mi-a placut conceptul, mi-au placut oamenii de acolo, activarea pe care am avut-o, pana si faptul ca a trebuit sa ma uit prin aproape 5000 de poze in timpul evenimentului ca sa le pot selecta pe cele potrivite . Dar cel mai mult m-a incantat feedback-ul participantilor. Bine recunosc, si baietii aia misto de la cursa Elite. 

Cea mai mare gafa de pana acum
Am gresit numele clientului in mail de 3 ori… consecutiv!

O deziluzie
Credeam ca toate ideile misto trec nemodificate de client.

Cel mai important lucru invatat
Am invatat ca nu ar trebui sa-mi fie frica sa spun ce cred sau cum vad lucrurile.

Mentori/ invatatori
Cred ca am furat cate ceva de la toata echipa. Dar cel mai mult de la Arina Stoenica, care mi-a raspuns la cele stupide intrebari, mi-a citit toate briefurile stangace pe care le dadeam la inceput si a avut incredere in mine.

Daca nu ai lucra in comunicare?
Mi-as deschide o florarie pentru englezi… Haha. Dar daca lucrurile ar sta altfel, mi-ar placea sa fac voluntariat.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related