[NO SPOILER ALERT] Nu ma uit la Game of Thrones, dar numele de familie al Jasminei (Project Manager de vreo 2 ani la Headvertising) m-a dus cu gandul la fetiscana aia argintie cu ochi albastri care era la un moment dat maritata cu un handralau de alta rasa. Arata ca un Neanderthal, dar era totusi conducatorul intelept al unei oarescare comunitati. Daca nu ma insel.
Khaleesi sau Al-Qaisi, trecem peste problema si ajungem la Jasmina, care e un gardian veritabil. Gardian al clientilor si gardian intern al agentiei. Asta inseamna ca ea face lucrurile sa se miste prin sufletele publicitarilor de pe Strada Uranus nr. 15o. Prin cadouri, petreceri, Secret Santa-uri banuim, si altele. "Eu sunt omul cu hedonismele", ne-a zis. Si mai e ceva; cu ea vorbiti daca trimiteti mesaje pe Facebook-ul agentiei. Binevoitoare, rauvoitoare, oricum ar fi.
In rest, Jasmina merge la Masterul de Studii Vizuale si Societate de la SNSPA, are tatuat pe spate un cap de elefant (sau asa pare), gateste - pentru prieteni si jurnalisti independenti - si isi surprinde aproapele cu poze facute pe furis cu telefonul. Ce mai vreti de la ea?
INAINTE DE PUBLICITATE
Pot sa vorbesc mai mult despre viata mea de dupa publicitate. Adica de dupa program.
Hai la noi la o supa.
Pregatind 30 l de supa pentru Casa Jurnalistului de Noaptea Caselor
Studii
M-am prins care e treaba si m-am gandit ca, daca intru in publicitate, o sa fiu muza artistilor comerciali. Bagam si mult voluntariat. Relatia mea cu banii era ciudata si voluntariatul era scuza perfecta sa nu pun mana pe ei.
Si atunci am stiut: advertising is the way
Acum fie vorba intre noi advertising is not the way, but it helps you find one.
Campania care te-a ademenit catre comunicare
Stiu ca poate e cheesy acum, dar na, mie imi place sa fiu sincera. Am trei momente importante:
1) Aveam cativa ani si am convins-o pe bunica-mea sa se lase de fumat pentru ca vazusem o reclama cu un domn care se facea scrum ca o tigara.
2) Apoi m-au innebunit reclamele alea suprarealiste la pufuleti "Nu stiu, forma, mi se pare foarte practica".
3) M-am prins ca publicitatea ar putea sa fie pentru mine cand am vazut BE STUPID de la Diesel. Acum nu ma mai da pe spate, dar atunci vroiam si eu blugi de statement. Cert e ca intr-o vreme imi numaram orele petrecute pe Ads of the World, dar stiu acum care sunt piesele mele de capatai.
Pre-judecati
Era o pacla ciudata . Ma gandeam ca e plin de isterici pentru care trebuie sa am argumente solide ca ma asculte si pe mine. Am avut dreptate.
Rezerve
Nu voiam sa vand otravuri. Am fost gardianul reciclarii si ecologiei. Inca simt ca sunt un om ok.
Am sabotat un sfarsit de petrecere YouTube
La angajare
Imi place sa muncesc si cred ca altfel decat prin munca oamenii nu merita nimic. Am avut cateva incercari de interviuri poetice, dar a functionat niste sinceritate si o gluma buna la Corina Catrinoiu, sefa mea misto.
IN TIMP CE PUBLICITATE
Prima campanie
Ceva super dragut pentru Cartoon Network.
Campania de care esti cea mai mandra
WWF Raurile Romaniei. Am ajutat la salvarea unor rauri. Adica am facut ceva pe bune pe bune. Traiasca vidra!
Eu plecand cu mana goala de la Effie-uri
Cea mai mare gafa de pana acum
Astea nu se spun, se rezolva.
O deziluzie
Cifrele.
Bani de la conta cu tricou de Paul Paun
Cel mai important lucru invatat
Sa gatesc. Bine, si sa iau singura decizii.
Mentori/invatatori
Cornel Gologan, dom' director de creatie. E baiat.
Aici ma invata sa imi leg cravata
Daca nu ai lucra in comunicare?
As face tone de mancare, as organiza niste petreceri in bucatarii, as da sfaturi artistilor si as face pe antropologul prin cartiere (domnul Vintila Mihailescu ne zice mereu ca nu e de ajuns un master sa te faci antropolog si Ioana zice ca asa ne ambitioneaza el sa citim). Probabil toate sunt unul si acelasi lucru.